ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تاریخچه وحشتناک ترین تصادف مونزا در آستانه گرندپری فرمول یک 2019 ایتالیا [تماشا کنید]

این روزها قطار فرمول یک پس از مسابقه هیجان انگیز بلژیک که با تصادفی مرگ بار در رده فرمولا 2 همراه بود به پیست ایتالیایی مونزا رسیده است. به همین بهانه نگاهی خواهیم داشت به ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

این روزها قطار فرمول یک پس از مسابقه هیجان انگیز بلژیک که با تصادفی مرگ بار در رده فرمولا 2 همراه بود به پیست ایتالیایی مونزا رسیده است. به همین بهانه نگاهی خواهیم داشت به یکی از وحشتناک ترین تصادفات دوران کلاسیک فرمول یک که به مرگ عده ای از تماشاگران منجر شد. گرندپری مونزا همانند اسپا، سابقه تاریخی دارد و بعضی ها آن را تجسم و سمبل فرمول یک می دانند.
سال 1922 پروژه ساخت پیست مونزا شروع شد و شش ماه به طول انجامید. پس از بروکلندز بریتانیا و ایندیاناپولیس آمریکا، مونزا سومین پیست ثابت مسابقه ای بود. با یک کناره بیضی شکل، کل طول این پیست حدود 10 کیلومتر بوده و بسیار طولانی است.

این پیست به همان میزان که شاهد مسابقات به یاد ماندنی بوده، تصادف های دلخراشی را نیز به همراه داشته است. علاوه بر طراحی پیست که رانندگی در آن سرعت و مهارت بالایی را می طلبد، شخصیت و منحصر به فرد بودن آن نیز مورد توجه است.

در تاریخ ١٠ سپتامبر ١٩۶١ در این مسابقه ولفگانگ فون تریپز راننده آلمانی تیم فراری پس از برخورد با لوتوس جیم کلارک (انگلیسی) منحرف شد و با سرعت به کناره های پیست برخورد کرد که در این حادثه تریپز و پانزده نفر از تماشاگران جان باختند.

مونزا

تریپز در همان سال پیست مسابقه ای در کرپن آلمان تاسیس کرده بود که بعدا توسط رولف شوماخر اجاره شد.
پسران رولف شوماخر (مایکل و رالف) اولین دور خود را در این پیست انجام دادند و 31 سال پس از مرگ ولفگانگ فون تریپز٬ مایکل شوماخر اولین راننده آلمانی بود که قهرمانی گرندپری را به دست آورد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی