ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

koenigsegg-regera-record-0-400-0 (3)
خودرو

کوئنیگزگ رگرا رکورد عملکرد 0-400-0 را شکست [تماشا کنید]

حدود دو سال قبل بود که خوان پابلو مونتویا راننده سابق فرمول یک و نسکار با نشستن پشت فرمان یک دستگاه بوگاتی شیرون، موفق شد رکورد 41.96 ثانیه را برای دستیابی به سرعت 400 کیلومتر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۵

حدود دو سال قبل بود که خوان پابلو مونتویا راننده سابق فرمول یک و نسکار با نشستن پشت فرمان یک دستگاه بوگاتی شیرون، موفق شد رکورد 41.96 ثانیه را برای دستیابی به سرعت 400 کیلومتر در ساعت و توقف مجدد (0-400-0) ثبت کند.

این رکورد برای مدتی طولانی پابرجا نماند، چرا که تنها چند هفته بعد شرکت کوئنیگزگ توانست با ابر خودروی اگرا RS رکورد 36.44 ثانیه را از خود بر جای بگذارد. نکته جالب توجه اینکه یک ماه پس از این رکوردشکنی، کوئنیگزگ بار دیگر با بهبود بخشیدن رکورد خود در نوادا و ثبت زمان 33.29 ثانیه نمک بیشتری بر زخم بوگاتی پاشید!

خودروساز سوئدی که ظاهرا علاقه زیادی به ارتقای رکورد 0-400-0 دارد، بار دیگر دست به کار شده و این بار با ابر اتومبیل رگرا در باند فرودگاه Råda رکوردشکنی کرده است. طبق اخبار رسیده، سونی پرسون (Sonny Persson) راننده تست کوئنیگزگ موفق شده با این خودروی فوق سریع زمان 31.49 ثانیه را برای مانور 0-400-0 ثبت کند. این زمان حدود دو ثانیه بهتر از رکورد قبلی است.

koenigsegg-regera-record-0-400-0 (4)

آنطور که کوئنیگزگ اعلام کرده، رگرا توانسته در عرض تنها 22.87 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 400 کیلومتر در ساعت برساند. توقف کامل این ابر خودروی هیبریدی با سرعت 400 کیلومتر هم فقط و فقط 8.62 ثانیه طول کشیده است.

به نظر می رسد به غیر از این رکوردشکنی در آینده خبرهای بیشتری از کوئنیگزگ خواهیم شنید، زیرا کریستین ون کوئنیگزگ بنیانگذار و مدیرعامل این کمپانی گفته رگرا چند رکورد دیگر را جابجا کرده است.

koenigsegg-regera-record-0-400-0 (6)

آقای ون کوئنیگزگ افزوده اگر چه سرعت 400 کیلومتر در ساعت رقم واقعا زیادی است، اما رگرا پیشتر به ارقام بالاتری دست یافته است. با توجه به این بخش از صحبت های مدیرعامل کوئنیگزگ شاید بتوان اینگونه برداشت کرد که آقای پرسون تلاش نموده حداکثر سرعت رگرا را ارزیابی کند.

koenigsegg-regera-record-0-400-0 (7)

در صورت صحت این موضوع و علاقه کوئنیگزگ به شکستن رکورد سرعت، باید گفت این کمپانی چالش های بزرگی پیش رو داشته و دستیابی به رقمی فراتر از 490.48 کیلومتر در ساعت بسیار دشوار خواهد بود. احتمالا می دانید که این رکورد چندی پیش توسط بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس ثبت شد.

koenigsegg-regera-record-0-400-0 (5)

همانگونه که قبلا به اطلاعتان رساندیم، بوگاتی در نظر دارد 30 دستگاه از شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس تولید کند. برخلاف پروتوتایپ رکوردشکن، حداکثر سرعت این مدل ها در 440 کیلومتر در ساعت محدود خواهد بود. خریداران این نسخه از شیرون اجازه دارند با مراجعه به پیست اهرا-لسین فولکس واگن، حداکثر سرعت ابر خودروی خود را به چالش بکشند.

بوگاتی

با وجود رکوردشکنی رگرا بعید است که این ابر اتومبیل توان رقابت با بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس را داشته باشد؛ برای این کار به احتمال زیاد سوئدی ها دست به دامان نسخه ای ویژه از جسکو (Jesko) که توانایی حرکت با سرعتی بیش از 300 مایل (482 کیلومتر) در ساعت را دارد، خواهند شد.

بد نیست اشاره کنیم کوئنیگزگ رگرا از پیشرانه ای هیبریدی با 1797 اسب بخار قدرت و 2000 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. قلب اصلی این پیشرانه یک موتور بنزینی 5 لیتری V8 توئین توربو است که می تواند به تنهایی 1100 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با تکیه بر این پیشرانه توانمند رگرا شتاب صفر تا صد را در عرض 2.8 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 410 کیلومتر در ساعت که به صورت الکترونیکی محدود شده، دست یابد.

koenigsegg-regera-record-0-400-0 (8)

در پایان دعوت می کنیم کلیپ مربوط به رکوردشکنی کوئنیگزگ اگرا را تماشا فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی