ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیبرا
تکنولوژی

نگرانی اتحادیه اروپا در مورد خطرات اقتصادی و امنیتی ارز دیجیتال لیبرا

بحث ارز دیجیتال فیسبوک به نام لیبرا این روزها بسیار داغ است. اکثر بانک‌های مرکزی کشور‌های دنیا از فیسبوک در این رابطه سوال‌هایی دارند. اخیرا نیز کمیسیون اروپا سوالاتی مربوط به این ارز دیجیتال را ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

بحث ارز دیجیتال فیسبوک به نام لیبرا این روزها بسیار داغ است. اکثر بانک‌های مرکزی کشور‌های دنیا از فیسبوک در این رابطه سوال‌هایی دارند. اخیرا نیز کمیسیون اروپا سوالاتی مربوط به این ارز دیجیتال را از این کمپانی بزرگ پرسیده است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، محوریت این سوالات درباره ثبات اقتصادی این ارز دیجیتال و حریم خصوصی داده‌های کاربران آن و ریسک احتمالی سرمایه‌گذاری در لیبرا عنوان شده است. همچنین از این کمپانی خواسته شده تا با قوانین مربوط به پولشویی و حمایت مالی از سازمان‌های ضد تروریستی نیز موافقت کند. مقامات رسمی همچنین علاقه دارند از نحوه پشتیبانی و خزانه‌داری رمز ارز فیسبوک نیز آگاه باشند.

این سوالات بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای تعیین آینده لیبرا و همچنین نحوه قانون‌گذاری در رابطه با این ارز دیجیتال است. با این وجود فیسبوک کار ساده‌ای ندارد، زیرا بانک مرکزی اروپا به این کمپانی اخطار داده که استاندارد‌های پذیرش این ارز دیجیتالی در اتحادیه اروپا بسیار بالا و سختگیرانه خواهند بود. وزیر اقتصاد فرانسه نیز پیش از این گفته بود که نباید با ورود لیبرا به اتحادیه اروپا موافقت شود.

لیبرا

البته این قضیه دلیل نمی‌شود که با ورود لیبرا به اروپا موافقت نشود. برخی از سیاستمداران کشور‌های عضو این اتحادیه عقیده دارند با ورود لیبرا می‌توان راحت‌تر پرداخت‌های برون مرزی را انجام داد. با این حال، قانون‌گذاران امیدوارند که به صورت جمعی و در کل اتحادیه اروپا به یک تصمیم واحد در رابطه با این ارز مجازی برسند. زیرا مقبولیت رسمی لیبرا در یک کشور عضو این اتحادیه، به منزله مقبولیت رسمی آن در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز خواهد بود.

البته زمان‌بندی این پرس و جو، چندان به مذاق فیسبوک خوش نخواهد آمد، زیرا این شرکت اخیرا پی‌پال را به عنوان یکی از پشتیبان‌های لیبرا از دست داده است. با این حال انتظار نمی‌رود که فیسبوک به مشکلات دیگری برخورد کند، اما ترکیب سوال پرسی کمیسیون اروپا و جدایی شرکت‌ها از این ارز دیجیتال، آینده این پول مجازی را در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی