ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفع موانع استارتاپ‌ها
تکنولوژی

پیش نویس رفع موانع استارتاپ‌ها در اتاق تهران تنظیم می‌شود

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران از تنظیم طرح و یا لایحه رفع موانع پیش روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تا ۶ ماه آینده خبر داد و گفت این پیش‌نویس پس از تنظیم شدن در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۷

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران از تنظیم طرح و یا لایحه رفع موانع پیش روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تا ۶ ماه آینده خبر داد و گفت این پیش‌نویس پس از تنظیم شدن در قالب طرح یا لایحه به مجلس تقدیم می‌شود.

«بهمن عشقی» دبیرکل اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد که اتاق تهران از گذشته بخشی را در معاونت کسب و کار اتاق برای حمایت از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان ایجاد کرده بود و این موضوع مدت‌هاست در کمیسیون تحول دیجیتال اتاق تهران مطرح شده است:‌

«اتاق بازرگانی همواره حمایت از جوانان را در دستور کار خود داشته است. ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه امیرکبیر در مورد ایجاد مدرسه کسب و کار امضا شده و این مدرسه تا بهمن ماه راه‌اندازی خواهد شد. ‌برای این مدرسه و ساخت ساختمان جدید، زمین خریداری شده اما تا اتمام مراحل ساخت قرار است از یکی از ساختمان‌های دانشگاه امیرکبیر استفاده کنیم.»

رفع موانع استارتاپ‌ها

وی با بیان اینکه هنوز شورای مدیریت دانشگاه تصمیمی در مورد تعداد دانشجویان نگرفته،‌ ادامه داد:‌ «انتخاب دانشجویان سختگیرانه خواهد بود و این جوانان به مدیران نخبه و پیشرو تبدیل خواهند شد .زیرا قصد داریم مدیرانی در تراز جهانی تربیت کنیم.»

او همچنین به همکاری با اندیشکده شریف در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد که قصد دارند قطب‌های علمی کشور را شناسایی کرده و جوانان نخبه را یاری کند.

با ورود فعالان حوزه فاوا به اتاق بازرگانی تهران، اقدامات این نهاد در راستای حمایت از استارتاپ‌ها پررنگ‌تر از پیش شده و به نظر می‌رسد. «مجید حسینی نژاد» دیگر عضو اتاق بازرگانی تهران نیز چندی پیش به دیجیاتو اعلام کرده بود که او دیگر اعضای اتاق برنامه‌های بلند مدتی برای جوانان و اکوسیستم استارتاپی کشور دارند. به گفته او، تیم آنها ماموریت‌های جدیدی ایجاد کرده‌اند و در آن اولین ماموریت خود را چنین تعریف کردند: «باید با همین اعضای اتاق که که چندین هزار عضو دارد کار را شروع کنیم؛ یعنی اینکه همین اعضا را با فرصت‌های داخل استارت آپ‌ها آگاه کنیم و آنها را از تهدیدات عدم تحول و وارد نشدن به این اکوسیستم باخبر سازیم.»

گفتنیست چندی پیش بود که اتاق بازرگانی تهران و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان با یکدیگر تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی