ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارشدترین اشتباه دیجیاتو ژانر توییتری شد!

دیروز، چهارشنبه ۱۷ مهر خبری با عنوان «ارشدترین مدیر ایرانی اسنپ تریپ، از ایران می‌رود» در دیجیاتو منتشر شد که در توییتر واکنش‌های زیادی داشت. اما این اتفاق چرا و چگونه رخ داد؟ بیشتر واکنش‌ها ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۳

دیروز، چهارشنبه ۱۷ مهر خبری با عنوان «ارشدترین مدیر ایرانی اسنپ تریپ، از ایران می‌رود» در دیجیاتو منتشر شد که در توییتر واکنش‌های زیادی داشت. اما این اتفاق چرا و چگونه رخ داد؟

بیشتر واکنش‌ها به این خبر حول محور دو موضوع بودند: یا این مطلب تبلیغاتی بوده یا ارزش خبری نداشته است.

آیا مطلب تبلیغاتی بود؟ خیر. ما در دیجیاتو به دنبال «چهره سازی» از مدیران بخش خصوصی یا دولتی نیستیم.

آیا مطلب برای مخاطب ارزش خبری نداشت؟ شاید این مسئله تا حدی درست باشد. شاید «رفتن یک مدیر ایرانی» از «یک استارت‌آپ با سایز متوسط»، برای مخاطب فناوری که به خبرهای پررنگ سیلیکون ولی عادت کرده اهمیت چندانی نداشته باشد. واقعیت این است که اگر یک سال پیش چنین خبری به تحریریه دیجیاتو می‌رسید، منتشر نمی‌شد، مخصوصاً از این جهت که مدیرعامل اسنپ تریپ اساسا تغییر نکرده بود.

بیشتر از هر چیز، دلیل منتشر شدن این خبر در دیجیاتو، موج ایجاد شده از مهاجرت در یک سال اخیر است. اکوسیستم استارتاپی ایران، از سال ابتدای ۹۷ به سرعت شروع به از دست دادن نیروهای فنی خود کرد اما این روزها به نظر می‌رسد در حال از دست دادن مدیران خودش است. افرادی که به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند زمان خود را در نقطه دیگری از جهان صرف کنند. به نظر ما آغاز موج مهاجرت افرادی که تجربه اجرایی در استارتاپ‌ها دارند، ارزش خبری دارد.

در این میان برخی خوانندگان ما و فعالین اکوسیستم استارتاپی دقیقا همین دغدغه را درک کردند و درباره‌اش نوشتند، اما اشتباه ما در انتخاب واژه «ارشدترین»، که هدفش برای دادن تمایز بین مدیران ایرانی و خارجی اسنپ تریپ بود (باور کنید استارتاپ‌های اسنپ مدیر خیلی زیاد دارند!)، باعث شد تا سوءتفاهمی به وجود بیاید که از این بابت متاسفیم و تلاش می‌کنیم تا از تکرار چنین اشتباهاتی جلوگیری کنیم. وجود کلمه ارشدترین در این تیتر، بیشتر از هرچیز نتیجه‌ی اشتباه در روایت و دایره لغات بود اما واقعیت اینجاست که همواره تلاش می‌کنیم تا حقیقت‌های بازار فناوری ایران را منعکس کنیم.

ارشدترین، خیلی سریع در توییتر تبدیل به ژانر شد، شاید مرور کردن بعضی از بهترین‌ توییت‌ها، خالی از لطف نباشد:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۱۹ مهر ۱۳۹۸

    نویسنده ی همون مقاله در مقاله ی دیگه ای اشاره کرده بود نه تنها مهاجرت نداریم که خیلیها برمیگردن از خارج کشور برای زندگی در داخل که در تضاد با همین خبرهای بعدیشه. نویسنده ی این نوشته های فانتزی با چنین نوشته هایی فقط به دیجیاتو ضربه وارد میکنه و باعث میشه جایگاهش پایین تر بیاد.

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

      سلام. هر دو خبر نقل قول بوده از کسانی که اونها رو گفتن (بازگشت مغزها رو اگر درست بگم آقای ستاری دربارش حرف زده بودن و سال ۹۶ بوده) و اینکه کمی بعد از اون خبر درباره دوباره اوج گیری بحران فرار مغزها مطلبی منتشر شد توی سال ۹۸.... این نوشته ها فانتزی نیستند، اخبار و گزارشاتی هستند (یادداشت شخصی نیستن) که طبیعتا با گذشت زمان فراز و فرود دارن و عوض شدن یک سری مسائل در کشورمون چندان چیز عجیبی نیست.

  • molavy
    molavy | ۱۸ مهر ۱۳۹۸

    امیدوارم فضای کار ایران رو به راه بشه
    واقعا فضای بدی هستش و همه دنبال دلالی هستن، شاید فقط چون دلالی جواب میده

  • zitanix
    zitanix | ۱۸ مهر ۱۳۹۸

    هرکس بتونه بره نوش جونش
    اینجا جای موندن نیست

  • esio
    esio | ۱۸ مهر ۱۳۹۸

    اینایی که دارن میرن همونایی اند که تو بازار انحصاری و تحریمی، سرویس های خاجی رو کپی کردند. اونایی که دارن میخندن چی حساب میشن دقیقا؟

  • sepanta
    sepanta | ۱۸ مهر ۱۳۹۸

    اتفاق بانمکی بود :)

مطالب پیشنهادی