ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ولوپورت
تکنولوژی

اولین طرح پایانه تاکسی هوایی ولوکوپتر به نام ولوپورت رونمایی شد

تعداد شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که در زمینه حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کنند، چندان زیاد نیست. به همین دلیل است که استارتاپ آلمانی ولوکوپتر در کانون توجهات قرار دارد. این شرکت آلمانی پس از موفقیت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

تعداد شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که در زمینه حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کنند، چندان زیاد نیست. به همین دلیل است که استارتاپ آلمانی ولوکوپتر در کانون توجهات قرار دارد. این شرکت آلمانی پس از موفقیت در اولین تست پرواز شهری، از نمونه اولیه پایانه تاکسی هوایی خود به نام ولوپورت رونمایی کرده است.

هدف استارتاپ ولوکوپتر از ارائه سرویس‌های تاکسی هوایی، کم کردن ترافیک و آلودگی‌های شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد است. در همین راستا این کمپانی اولین پرواز‌های موفق خود را در شهر سنگاپور انجام داد و ایستگاه‌های بسیاری را نیز در این شهر برپا کرد. جدیدترین اقدام این کمپانی نیز رونمایی از نمونه اولیه پایانه تاکسی هوایی است که مخصوص هواگرد‌های ولوکوپتر طراحی شده‌اند.

ولوپورت

این پایانه به عنوان محلی برای استقرار و حمل و نقل مسافرین به کمک تاکسی هوایی این شرکت بوده که با کمک ۱۸ موتور دوار، می‌توانند ۲ مسافر را جابجا کنند. میزان مسافت پشتیبانی شده توسط هر کدام از این تاکسی‌های هوایی ۳۵ کیلومتر (۲۱ مایل) گزارش شده که به گفته‌ ولوکوپتر، هواگرد‌های این کمپانی می‌توانند تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز پرواز کنند.

قرار است ایستگاه‌های ولوپورت روی سقف مراکز تجاری، پارکینگ‌های طبقاتی و ایستگاه‌های قطار شهری ساخته شود. دلیل این امر، ماژولار بودن ایستگاه‌های ولوپورت عنوان شده که پیاده‌سازی این ایده‌ها را میسر کرده است.

فارغ از این گزارش‌ها، جزئیات دیگر از سوی ولوکوپتر در اختیار عموم قرار داده نشده است و به دلیل مفهومی بودن این ایده، احتمالا چند سالی طول خواهد کشید تا شهروندان بتوانند با کمک تاکسی هوایی در سطح شهر جا به جا شوند. به همین دلیلی، استارتاپ آلمانی با فرودگاه‌های اشتوتگارت آلمان و هلسینکی فنلاند در تماس بوده تا بتواند پرواز‌های آزمایشی بیشتری را نیز انجام دهد و هر چه زودتر کسب و کار رسمی خود را در این سه شهر‌ شروع کند. در ادامه می‌توانید تصاویر دیگری از این ایستگاه مشاهده کنید:

ولوپورت ولوپورت ولوپورت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی