ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان ملل متحد: گوشی مدیرعامل آمازون احتمالاً با جاسوس افزار اسرائیلی هک شده است

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی در روز چهارشنبه، شرکت جاسوسی اسرائیلی NSO را عامل اصلی هک گوشی جف بزوس توسط محمد بن سلمان معرفی کرده است. در گزارش سازمان ملل متحد آمده که بهار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی در روز چهارشنبه، شرکت جاسوسی اسرائیلی NSO را عامل اصلی هک گوشی جف بزوس توسط محمد بن سلمان معرفی کرده است.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده که بهار سال 2018 محمد بن سلمان و جف بزوس رابطه ای دوستانه در واتس اپ داشته اند. اما ارسال یک فایل ویدیویی مشکوک از سوی ولیعهد سعودی، سبب فاش شدن حجم بالایی از اطلاعات گوشی مدیرعامل آمازون می شود. به همین دلیل سازمان ملل خواستار رسیدگی فوری به پرونده شد.

بازرسان سازمان ملل متحد می گویند با توجه به حجم غیرعادی داده های افشا شده، هکرها احتمالاً از جاسوس افزار شرکت اسرائیلی NSO Group به نام پگاسوس (Pegasus) استفاده کرده اند. این شرکت چند میلیارد دلاری خدمات جاسوسی به مشتریان ارائه می کند.

در ادامه تصویر یکی از ابزارهای هک این شرکت را که در نمایشگاهی در پاریس به معرض نمایش گذاشته شد، می بینید:

ابزاری که احتمالا از آن برای هک گوشی جف بزوس استفاده شده

شرکت مذکور متهم است با کمک کردن به عربستان سعودی و دیگر کشورها، در سرکوب خبرنگاران و معترضین نقش داشته است. سخنگوی این شرکت ضمن رد تمامی اتهامات، در پاسخ به سایت Business Insider می گوید:

«همانطور که قبلاً در سال 2019 برای موردی مشابه اعلام کردیم، از فناوری های ما در این حادثه استفاده ای نشده است. نرم افزارها و فناوری های ما با شماره تلفن های آمریکا کار نمی کنند. از محصولات ما فقط برای بررسی موارد تروریستی و جرایم سنگین استفاده می شود.»

دلیل کار نکردن ابزارهای این شرکت با شماره تلفن های آمریکایی مشخص نیست. احتمال دارد این شرکت به طور آگاهانه چنین محدودیتی را برای ابزارهای خود ایجاد کرده باشد.

اطلاعات بسیار کمی از فناوری های شرکت مرموز NSO Group در دسترس است. منابع نزدیک به این شرکت به سایت Business Insider گفته اند که مشتریان با توجه به تعداد اهداف مد نظر، برای استفاده از جاسوس افزار پگاسوس پول پرداخت می کنند و این شرکت ابزارها و برنامه های مختلف را در اختیار آنها قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ بهمن ۱۳۹۸

    عربستان و اسراییل، چه به هم میان

مطالب پیشنهادی