ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چهره زمین پس از خشک شدن تمام اقیانوس ها [تماشا کنید]

ناسا با انتشار ویدیویی هشدار دهنده چهره زمین در صورت خشک شدن تمام اقیانوس ها را نمایش داد. یکی از محققان ناسا با ساخت انیمیشن تصویر زمین در صورت خشک شدن آب تمام اقیانوس ها ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

ناسا با انتشار ویدیویی هشدار دهنده چهره زمین در صورت خشک شدن تمام اقیانوس ها را نمایش داد.

یکی از محققان ناسا با ساخت انیمیشن تصویر زمین در صورت خشک شدن آب تمام اقیانوس ها را شبیه سازی کرد. در این ویدیو سه پنجم زمین که از نظرها پنهان مانده، آشکار شده است:

این کلیپ در واقع نمونه بازسازی شده ویدیوی مشابهی است که سال 2008 توسط ناسا منتشر شده بود. حال یکی از محققان سابق ناسا به نام James O'Donoghue از آژانس کاوش های هوافضای ژاپن این ویدیو را با کیفیت بالاتر بازسازی کرده است. در ویدیوی جدید نحوه خشک شدن زمین با جزئیات بیشتر نمایش داده شده و میزان آب های تبخیر شده نیز نشان داده می شود.

این ویدیو اطلاعات مهمی را در مورد کف اسرارآمیز اقیانوس ها و همچنین نحوه تکامل انسان فاش می کند. در آخرین بیشینه یخچالی (LGM) که نزدیک به 19 تا 26 هزار سال قبل رخ داد، سطح آب اقیانوس ها حدوداً 124 متر پائین تر از سطح کنونی بوده است.

آخرین بیشینه یخچالی، آخرین دوره در تاریخ اقلیمی کره زمین طی آخرین عصر یخبندان بود و به زمانی گفته می شود که یخسارها در بیشینه گسترش خود بوده اند.

در تصویر زیر نمای زمین در آخرین بیشینه یخچالی و زمانی که سطح آب اقیانوس ها حدوداً 125 متر پائین تر از سطح کنونی بوده، نمایش داده شده است:

نمای زمین در صورت خشک شدن آب تمام اقیانوس ها

علت پائین بودن سطح آب اقیانوس ها ذخیره شدن مقادیر زیادی آب به شکل یخ در قطب شمال، گرینلند و همچنین بخش های شمالی آمریکای شمالی و اروپا بوده است.

این موضوع سبب پدیدار شدن پل سرزمینی (Land Bridge) بین قاره ها و جزایر شده و انسان های نخستین از آنها برای سفر کردن بین خشکی ها استفاده می کردند. اجداد بشر به کمک پل های سرزمینی از قاره اروپا به انگلستان و همچنین از آلاسکا به شرق روسیه سفر کرده اند.

این ویدیو اطلاعات جالبی را در مورد نحوه مهاجرت کردن نیاکان انسان و همچنین چالش هایی که آنها در این مسیر با آنها روبرو بوده اند، آشکار کرده و اطلاعاتی را نیز در مورد وقوع عصر یخبندان بعدی در اختیار دانشمندان قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی