ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت دانش بنیان ایرانی کیت تشخیص مولکولی کرونا را ساخت

آخرین روزهای اسفندماه «مصطفی قانعی» دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خبر از موفقیت شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت کیت تشخیصی بیماری کرونا داد که فروردین ماه وارد بازار می‌شود. این خبر امروز تحقق ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

آخرین روزهای اسفندماه «مصطفی قانعی» دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی خبر از موفقیت شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت کیت تشخیصی بیماری کرونا داد که فروردین ماه وارد بازار می‌شود. این خبر امروز تحقق یافته و کیت های تشخیص مولکولی کرونا ۲۰۱۹ توسط شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان ساخته و بومی سازی شد.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ساخت این کیت‌ها دیگر  تشخیص بیماری کرونا با کیت‌های ساخته شده در ایران انجام می‌شود.

«وحید یونسی» مدیر توسعه کسب و کار شرکت پیشتاز طب زمان از مجموعه شرکت‌های دانش بنیان پیشگام در حوزه سلامت پیرامون این خبر گفت:

«تیم تحقیق و توسعه شرکت از همان نخستین روزهای شیوع بیماری و پس از انتشار فراخوان همکاری توسط معاونت علمی و فناوری تحقیقات خود را در این حوزه آغاز کرد. محققان و متخصصان شرکت تمام وقت و با تمام توان روی این موضوع متمرکز شدند.»

به گفته یونسی آنها دستورالعمل دو کشور آمریکا و چین را در کیت‌های خود به کار برده‌اند و در حال حاضر توانسته‌اند مرحله تولید انبوه را نیز به موفقیت برسانند.  وی پخش کیت‌ها را بر اساس اولویت‌های وزارت بهداشت دانست و بیان کرد: «از نظر دقت، عملکرد و زمان تشخیص این محصول کاملا مشابه نمونه‌های با کیفیت خارجی است. همچنین این محصول در آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت با موفقیت تست شده و مجوز فروش دریافت کرده است.»

یونسی با ذکر این نکته که هم‌اکنون شرایط عرضه ۸۰ هزار کیت در هفته وجود دارد اعلام می‌کند که آنها می‌توانند تا ماه آینده ۴۰۰ هزار مورد را به آزمایشگاه‌های کشور برسانند. او از صد در صدی کاربردی بودن این محصول اطمینان به مردم اطمینان خاطر می‌دهد:

«با این محصول بیماری کووید ۱۹ به صورت قطعی در بیماران مشکوک تشخیص داده می‌شود. این کیت ژن‌های اختصاصی ویروس را مورد هدف قرار داده و پس از انجام تست مراحل تست وجود ویروس در نمونه افراد مشخص میگردد..» او می‌گوید زمان تست با این دستگاه ۲ ساعت است: «با عرضه و تداوم محصولات بومی و متناسب با امکانات آزمایشگاه های صلاحیت دار تحت پوشش وزارت بهداشت در زمان ارائه نتایج بهبود حاصل خواهد شد.»

با این اقدام دانش بنیان‌ها نیاز کشور به کیت تشخیص کرونا رفع شد‌ه است و گفته می‌شود که می‌توان این محصول را به کشورهای منطقه نیز صادر کرد چرا که درخواست‌های متعددی از سوی کشورهای همسایه برای خرید این محصول وجود دارد. محققانی از فناوری زیست داده ورزی، بیولوژی مولکولی و ویروس شناسی در طراحی این کیت‌ها مشارکت داشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ فروردین ۱۳۹۹

    با پولی که از صادرات میگیرهاین شرکت رفت تو ابرا

  • Benya Az
    Benya Az | ۷ فروردین ۱۳۹۹

    دمشون گرم واقعا خسته نباشن

  • herogame
    herogame | ۶ فروردین ۱۳۹۹

    یادتون رفت بنویسید داخل اتاق خونه و توسط دختر بچه 14 ساله کشف شده ? حاله نور

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی