ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا در جهان
علمی

آخرین آمار کرونا در جهان ؛ شمار مبتلایان از ۱.۵ میلیون نفر عبور کرد

موارد جهانی ابتلا به کووید ۱۹ از رقم ۱.۵ میلیون نفر عبور کرده و در میان کشورهای مختلف بیشترین تعداد مبتلایان در آمریکا و انگلستان گزارش شده است. با وجود آمار وحشتناک فوتی های کرونا ویروس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

موارد جهانی ابتلا به کووید ۱۹ از رقم ۱.۵ میلیون نفر عبور کرده و در میان کشورهای مختلف بیشترین تعداد مبتلایان در آمریکا و انگلستان گزارش شده است.

با وجود آمار وحشتناک فوتی های کرونا ویروس در آمریکا که تا این لحظه به رقم ۱۸۵۸ نفر رسیده مقامات نیروی ضربت کاخ سفید شب گذشته خبر دادند که اقدامات انجام شده برای قرنطینه ایالت های مختلف به تدریج در حال به بار نشستن است و آمار فوتی های کووید ۱۹ احتمالا به رقم ۱۰۰ یا ۲۴۰ هزار نفر که قبلا پیش بینی شده بود نخواهد رسید.

دکتر دبورا بریکس هماهنگ کننده تیم واکنش به ویروس آمریکا در این باره گفت:

ما با دقت ایتالیا و اسپانیا را زیر نظر گرفتیم و حالا بهتر از بسیاری کشورها در این زمینه عمل می کنیم و تلاش داریم که به درک خوبی از شرایط برسیم. ما باور داریم که سیستم خدمات درمانی آمریکا فوق العاده عمل می کند.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا تاکنون بیش از ۸۸۵۳۸ نفر در سراسر دنیا جان خود را به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند و شمار مبتلایان تایید شده نیز از رقم ۱.۵ میلیون نفر عبور کرده است هرچند که پیش بینی شده به خاطر ارائه آمار نادرست توسط برخی کشورها این ارقام بالاتر باشد.

طبق آمار رسمی اعلام شده توسط دولت انگلستان روز گذشته ۹۳۸ نفر در بیمارستان های این کشور در نتیجه آلودگی به کرونا ویروس جدید جانشان را از دست دادند تا کل شمار درگذشتگان در این کشور به رقم ۷۰۹۷ نفر برسد هرچند که به باور بسیاری آمار واقعی فوتی های کرونا ویروس در این کشور به مراتب بیشتر از میزان اعلام شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز گذشته خود به خبرنگاران گفت که در آذرماه سال قبل مقامات اطلاعاتی این کشور به او در مورد شیوع کرونا ویروس جدید در منطقه هوبی چین هشدار داده بودند و مرکز ملی ارتش آمریکا نیز پیش بینی کرده بود شیوع این ویروس فاجعه آمیز خواهد بود.

چین نیز روز گذشته برای دومین روز پیاپی از افزایش جزئی در شمار مبتلایان به کووید ۱۹ خبر داد که البته طبق اعلام مقامات رسمی این کشور مبتلایان جدید عموما مسافرانی هستند که از آنسوی مرزهای چین به داخل آن آمده اند. کمیسیون ملی سلامت چین روز گذشته ۶۳ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ را تایید کرده که از ۶۲ مورد ثبت شده در روز سه شنبه بیشتر بود. از میان این ۶۳ نفر نیز ۶۱ موردشان از سفر خارجی به چین بازگشته بودند و به این ترتیب مجموع تعداد مبتلایان در این کشور به رقم ۸۱۸۶۵ نفر رسید.

شبکه دولتی CCTV چین روز گذشته گزارش داد که بعد از ورود دهه ها تبعه چینی مبتلا به کووید ۱۹ از روسیه به خاک خود مرزهای زمینی اش با این کشور را به صورت موقت می بندد. طبق اعلام چین تاکنون ۸۷ مبتلا به کووید ۱۹ از استان شمالی Heilongjiang وارد خاک این کشور شده اند که از این میان ۸۴ نفرشان از روسیه وارد شده اند.

آمار جهانی کرونا

تازه ترین خبرها در این باره:

  • بوریس جانسون نخست وزیر انگلستان سومین شب را در ICU گذراند اما دیروز توانست در تخت خود در بیمارستان بنشیند.
  • پزشکان در پاکستان از شرایط رقت انگیز در کانون های شیوع این بیماری خبر دادند و این پاندمی را در یکی از نواحی پاکستان غیرقابل درمان توصیف کردند.
  • آکسفام گزارش داده در صورتی که اقدامات حمایتی لازم از کشورهای فقیر انجام نشود، کروناویروس میتواند نیم میلیارد نفر را فقیر کند.
  • ایتالیا روز گذشته از ۵۴۲ مورد جدید مرگ براثر ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد اما نرخ مرگ در این کشور ظاهرا اندکی کند شده است. شمار افراد مبتلا نیز با افزایش ۱.۳ درصدی (۱۱۹۵ نفر) روبرو بود. گفته شده شمار بهبود یافتگان در ایتالیا نیز روز چهارشنبه به رقم ۲۰۹۹ نفر رسید که نسبت به سه شنبه با افزایش روبرو بود.
  • سازمان تجارت جهانی پیش بینی کرده که داد و ستد در سطح دنیا به خاطر شیوع کرونا ویروس یک سوم کم می شود.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ARRIIA
    ARRIIA | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    اگه آمار ایران و چین واقعی بود، تعداد فوتیها شاید سه برابر چیزی بود که اینجا نوشته شده. ولی خب تو این دو کشور، دروغ حاکمه

    • pylordvader
      pylordvader | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

      شما فعلا نگران گورهای دسته جمعی در امریکا باش ما به ایران و چین اعتماد کامل داریم

      • آریا
        آریا | ۲۳ فروردین ۱۳۹۹

        ما صدای گاوه. از طرف خودت عرعر کن

مطالب پیشنهادی