ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

پیش‌بینی عجیب ایلان ماسک: مردم از ۱۰ سال دیگر نیازی به حرف زدن ندارند

ایلان ماسک به تازگی در قسمتی از پادکست «The Joe Rogan Experience» به این موضوع اشاره کرده که انسان‌ها از ۵ یا ۱۰ سال آینده، به صورت غیرکلامی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و دیگر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

ایلان ماسک به تازگی در قسمتی از پادکست «The Joe Rogan Experience» به این موضوع اشاره کرده که انسان‌ها از ۵ یا ۱۰ سال آینده، به صورت غیرکلامی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و دیگر با یکدیگر صحبت نخواهند کرد.

طی این مصاحبه، ایلان ماسک درباره موارد مختلفی صحبت کرد که به عنوان مثال می‌توان به دستگاه‌های کاشتنی مغز و همچنین مشکلات مربوط به امنیت خانه‌ها اشاره کرد. زمانی که نوبت به توانایی ارتباط برقرار کردن انسان‌ها با یکدیگر رسید، ماسک پیش‌بینی کرد که انسان‌ها از ۱۰ سال دیگر نیازی به صحبت کردن نخواهند داشت. مدیرعامل تسلا در این پادکست گفت:

«روزی در آینده می‌توانید ذهن یکدیگر را بخوانید و به صورت غیرکلامی با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، بدون اینکه از دهان استفاده کنید.»

ایلان ماسک

ماسک تنها در رابطه با گفتگو، ایمیل و پیام‌ها صحبت نکرد، بلکه سیستمی از همزیستی میان انسان و هوش مصنوعی را مدنظر دارد که توسط آن امکان تبادل نظرات و ایده‌ها بدون کلمات وجود دارد. مدیرعامل اسپیس ایکس درباره نظریه خود اعلام کرد:

«مغز ما تلاش زیادی می‌کند تا مفاهیم پیچیده را درون کلمات فشرده کند و اطلاعات زیادی در این بین نابود می‌شوند. زمانی که این کلمات را می‌گویید، آن‌ها تفسیر و ترجمه می‌شوند و سپس درون گوش فرد مقابل از حالت فشرده خارج می‌شوند.»

به اعتقاد ماسک، برای ارتباط سریع‌تر و دقیق‌تر می‌توان انسان را با ماشین ادغام کرد و همچنین فشرده‌سازی ایده‌ها توسط کلمات می‌تواند ارتباط برقرار کردن را تبدیل به امری سخت کند. بنابراین ارتباط غیرکلامی می‌تواند باعث ارتباط بهتر میان افراد شود. به گفته ماسک، انسان تا حدودی سایبورگ محسوب می‌شود، چرا که گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و دستگاه‌های الکترونیکی دارد.

شرکت «نورولینک» که توسط ایلان ماسک مدیریت می‌شود، در حال کار روی ایمپلنت مغز است که می‌تواند به صورت مستقیم با مغز بیمار ارتباط داشته باشد تا آسیب‌های مغزی را درمان کند. شاید نزدیک به یکسال دیگر نورولینک به خواسته خود دست پیدا کند. باید منتظر ماند و دید پیش‌بینی ماسک مبنی بر حذف ارتباطات کلامی میان انسان‌ها طی ۵ تا ۱۰ سال آینده محقق می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Tyler
    Tyler | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    این تکنولوژی به فرض امکان پذیر بودن زمان بیشتر از 10 سال نیاز داره
    مشکل اینه که عمده نحوه کار مغز انسان همچنان برای ما مبهمه و شاید هیچ وقت بشریت نتونه طرز کارش و کامل بفهمه
    اگه مغز ما اونقدر ساده بود که می تونستیم طرز کارش رو توضیح بدیم، اونوقت بازم با مغز ساده مون طرز کارش رو نمی تونستیم کشف کنیم
    شاید مغز یه محدودیت بیرونی برای بشر باشه


    مشکل دوم هم اینه که سرعت رشد تکنولوژی خیلی سریع تر از سرعت تکامل
    انسان برای همچنین ارتباطی ساخته نشده پس زمان زیادی طول مشکه تا جامعه همچین فناوری قبول کنه

  • Meysam.n
    Meysam.n | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    اگه صحبت کردن ما هم مثل اسم بچه این آقا باشه، آره نباید دیگه صحبت کنیم

  • nexaen
    nexaen | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ایشون درست میگه. اشاره داره به تکنولوژی برقراری ارتباط دوطرفه بین پالس های الکتریکی و عصبی. در حال حاظر امریکا به شدت در این زمینه سرمایه گذاری کرده و تا ۱۰ - ۲۰ سال دیگه نمونه های آزمایشگاهی این تکنولوژی رونمایی میشه. چه کار میکنه؟ این یک انقلاب علمی-صنعتی ایجاد میکنه که بخش های مختلف زندگی انسان ها رو تغییر میده و سبک زندگی نوینی ایجاد میکنه. انسان ها بیش از پیش در دنیای وب با هم در ارتباط خواهند بود و نیاز کمتری به مکالمه ی صوتی خواهند داشت. همونجور که امروز تا حد زیادی هم این موضوع به کمک پیام رسان ها انجام شده. با کمک روش جدید شما نیازی به ظبط کردن صدای خودتون و یا تایپ کردن هم نخواهید داشت - بلکه قادر خواهید بود آنچه که در ذهنتان میگذرد را به شخص مورد نظر انتقال دهید. به همین جهت نیازی به مکالمه ی صوتی نخواهد بود- با اینکه این امکان را همچنان خواهید داشت. تا عمومی و تجاری شدن چنین فناوری هایی بین ۵۰ تا ۶۰ سال بعد از اولین رونمایی آزمایشگاهی ممکنه زمان لازم باشه.

  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    احتمالا ایلان ی سایت زده که ترجمش برای دیجیاتو راحت تره !
    چون جدیداً از ای یارو زیاد خبر میزارن ?????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی