ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هشدار دانشمند سرشناس چینی: موج دوم شیوع کرونا کشور را تهدید می‌کند

یکی از مقامات ارشد بهداشتی دولت چین هشدار داده‌ که این کشور به خاطر کمبود ایمنی مردم در برابر ویروس کرونا، در معرض موج دوم شیوع ویروس قرار دارد. مقامات چین پس از ماه‌ها قرنطینه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

یکی از مقامات ارشد بهداشتی دولت چین هشدار داده‌ که این کشور به خاطر کمبود ایمنی مردم در برابر ویروس کرونا، در معرض موج دوم شیوع ویروس قرار دارد.

مقامات چین پس از ماه‌ها قرنطینه و اعمال محدودیت‌های سفت و سخت در سفرهای بین المللی، شیوع ویروس کرونا را تا حد زیادی در این کشور کنترل کردند، ولی گزارش موارد ابتلای جدید در استان‌های شمال شرقی این کشور و مناطق مرکزی شهر ووهان، سبب هراس مردم این کشور شده است.

«ژونگ نانشان» (Zhong Nanshan)، دانشمند سرشناس چینی و متخصص ریه می‌گوید: «در حال حاضر اکثر مردم چین به خاطر فقدان مصونیت، در برابر بیماری کووید ۱۹ آسیب پذیر هستند. ما با یک چالش بزرگ روبرو هستیم و وضعیت ما از کشورهای دیگر بهتر نیست.»

هشدار ژونگ نانشان نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین

ژونگ که سال ۲۰۰۳ به خاطر مدیریت شیوع ویروس سارس در چین نامش در محافل بین المللی مطرح شد، می‌گوید مقامات شهر ووهان در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در این شهر در مورد ارائه آمار رسمی مبتلایان پنهانکاری کرده‌اند:

«مقامات محلی نمی‌خواستند در آن زمان حقیقت را بگویند. من آن نتایج (آمار مبتلایان اعلام شده از سوی دولت چین) را قبول نکردم و از آن‌ها خواستم تا آمار حقیقی را به من بگویند.»

او اضافه می‌کند که آمارهای منتشر شده پس از قرنطینه شدن شهر ووهان در اواخر ماه ژانویه و زمانی که دولت مرکزی کنترل اوضاع را در دست گرفت، «درست بوده‌ است.»

تا لحظه درج این مطلب بیش از ۳۱۵ هزار در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و بالغ بر ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و دانشمندان سراسر دنیا برای ساخت واکسن آن تلاش می‌کنند.

ژونگ هشدار می‌دهد که ساخت واکسن «بی‌نقص» بیماری کووید ۱۹ ممکن است «سال‌ها طول بکشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی