ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا برای شبیه سازی ماموریت مریخ افراد را ۸ ماه منزوی می‌کند

ناسا به منظور آگاهی از اثرات تنهایی در سفرهای فضایی طولانی مدت، به دنبال افرادی است که تمایل دارند به مدت ۸ ماه جدا از جامعه و با گروه کوچکی از افراد زندگی کنند. شرکت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

ناسا به منظور آگاهی از اثرات تنهایی در سفرهای فضایی طولانی مدت، به دنبال افرادی است که تمایل دارند به مدت ۸ ماه جدا از جامعه و با گروه کوچکی از افراد زندگی کنند. شرکت کنندگان به آزمایشگاهی در مسکو روسیه فرستاده خواهند شد و شرایط زندگی مشابه با فضانوردان ماموریت مریخ را تجربه خواهند کرد.

ناسا چندین سال است که در مورد اثرات فضا بر جسم و روان مطالعه می‌کند. این مطالعات شامل تاثیرات قرارگیری طولانی مدت در مکان‌های کوچک، ایزوله شده و با امکان تماس بسیار محدود بر سلامت روان می‌شوند. ناسا برای جدیدترین مطالعه خود در این رابطه به دنبال افراد ۳۰ تا ۵۵ ساله‌ای است که توانایی روان صحبت کردن به زبان‌های انگلیسی و روسی را دارند.

فراخوان ناسا برای افرادی که تمایل دارند ۸ ماه در انزوا زندگی کنند

به نظر می‌رسد حالا که شیوع ویروس کرونا زندگی اجتماعی بسیاری را مختل کرده، درصد بالایی از مردم آمادگی شرکت در این آزمایش را داشته باشند. البته ناسا برای شرکت کنندگان شرایطی در نظر گرفته است.

شرکت کنندگان باید یا سربازی رفته باشند یا مدرک فوق لیسانس، پزشکی یا دکتری داشته باشند. ناسا می‌گوید در برخی موارد امکان ثبت نام افراد دارای مدرک لیسانس نیز وجود دارد؛ البته در صورتی که فرد سربازی رفته باشد یا دوره‌های تحصیلی دیگری را پشت سر گذاشته باشد.

به گفته ناسا این آزمایش شامل افراد با ملیت‌های گوناگون می‌شود که در طول دوره ۸ ماهه باید کارهای مختلفی از جمله تحقیقات علمی را انجام دهند. در وب سایت آژانس فضایی آمریکا در مورد این آزمایش نوشته شده:

«این تحقیق به منظور مشاهده اثرات تنهایی و زندانی شدن روی شرکت کنندگان در طول سفر فضایی شبیه سازی شده انجام می‌شود. نتایج آزمایش‌هایی از این دست به ناسا کمک می‌کنند تا برای چالش‌های واقعی ماموریت‌های اکتشافی در فضا آمادگی پیدا کرده و داده‌های علمی مهم را برای حل برخی از این چالش‌ها و توسعه اقدامات متقابل فراهم می‌کنند.»

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آزمایش و ثبت نام به وب سایت ناسا مراجعه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Cahiers
    Cahiers | ۴ خرداد ۱۳۹۹

    8 ماه؟ من کل عمرم اینطوری بودم :))))

    • Reza Molodi
      Reza Molodi | ۴ خرداد ۱۳۹۹

      دقت نکردی. تو کره مریخ اینترنت نیست?

      • Hamid Farzi
        Hamid Farzi | ۵ خرداد ۱۳۹۹

        اینترنت که هست اما کند که اونم ما ایرانیا عادت داریم ?

مطالب پیشنهادی