ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شهرداری تهران از اپلیکیشن «دوچرخه» رونمایی می‌کند

همزمان با روز جهانی دوچرخه سواری، فردا ۱۳ خرداد اپلیکیشن موبایلی «دوچرخه» توسط شهردار تهران رونمایی خواهد شد. اگرچه در سومین نمایشگاه تهران هوشمند بود که از اپلیکیشن دوچرخه در کنار دیگر اپلیکیشن‌های شهرداری تهران رونمایی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۲

همزمان با روز جهانی دوچرخه سواری، فردا ۱۳ خرداد اپلیکیشن موبایلی «دوچرخه» توسط شهردار تهران رونمایی خواهد شد.

اگرچه در سومین نمایشگاه تهران هوشمند بود که از اپلیکیشن دوچرخه در کنار دیگر اپلیکیشن‌های شهرداری تهران رونمایی شد، اما شهرداری تهران حالا خبر داده که فردا قرار است از اپلیکیشن دوچرخه به صورت رسمی رونمایی کند. به گفته روابط عمومی شهرداری، این اپلیکیشن در جهت تحقق اهداف «تهران هوشمند» در ترویج حمل‌و‌نقل عمومی و پاک تولید شده است: «این اقدامات که پیش‌تر با طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو آغاز شده بود، حالا با تولید این اپلیکیشن، به فضای تازه‌ای می‌رسد.»

رویداد تهران هوشمند در زمستان سال گذشته.

از مهمترین ویژگی‌های این نرم افزار موبایلی، مسیریابی‌های مناسب دوچرخه سواران بر اساس حالت‌ها و شرایط مختلف است، بدین صورت که امکان مسیریابی با شرایط مختلفی از جمله راحت‌ترین مسیر،  کوتاه‌ترین مسیر ارایه خدمات و یا مسیر متداخل با مترو در این اپلیکیشن وجود خواهد داشت.

شایان ذکر است اپلیکیشن دوچرخه قرار نیست به یک سرویس اشتراکی کرایه دوچرخه تبدیل شود و یک همراه مکمل برای دوچرخه سواران خواهد بود. آنطور که پیش‌تر و در نمایشگاه تهران هوشمند اعلام شده بود، اپلیکیشن دوچرخه یک شبه شبکه اجتماعی برای دوچرخه سواران پایتخت خواهد بود و آنها می‌توانند از امکاناتی چون اشتراک‌گذاری مسیرها و مسافت‌ طی شده و ارسال تصاویر از مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری برای دیگر کاربران استفاده کنند. در این شبکه می‌توان با دیگر دوچرخه‌سواران گروه‌هایی تشکیل داد و مسیرهای مناسب و ناب برای دوچرخه سواری را پیدا کرد.

در این اپلیکیشن مشاهده نزدیکترین فروشگاه‌های دوچرخه فروشی، پارکینگ‌های مسقف دوچرخه، تعمیرگاه‌های دوچرخه و ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار است. همچنین امکان اطلاع رسانی در مورد انواع کمپین‌ها و رویدادهای مهم دوچرخه‌سواری در سطح شهر تهران در این اپلیکیشن پیش‌بینی شده است و امکان برگزاری ایونت‌های دوچرخه سواری وجود دارد.

در پایان باید گفت امکان مشاهده جزئیات سفرهای قبلی، میزان انرژی مصرف شده توسط دوچرخه سوار، تماس اضطراری به هنگام بروز حادثه، ثبت گزارش مشکلات و موانع موجود در مسیرهای دوچرخه‌سواری از دیگر امکانات این نرم‌افزار است که فردا به صورت رسمی رونمایی خواهد شد و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Snappydriver
    Snappydriver | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    یه راه حال خوب برای اونها که از قیمت اسنپ ناراحتن ممنون دیجیاتو

مطالب پیشنهادی