ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن زوم
نرم افزار و اپلیکیشن

افزایش بی سابقه کاربران و درآمدهای زوم به خاطر دنیاگیری کووید ۱۹

اپلیکیشن زوم در دوران پاندمی کووید ۱۹ به محبوب ترین سرویس ویدیو کنفرانس در سراسر دنیا بدل شد و شاید تعجب نداشته باشد اگر بگوییم این اپ در بازه زمانی سه ماهه گذشته بالغ بر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

اپلیکیشن زوم در دوران پاندمی کووید ۱۹ به محبوب ترین سرویس ویدیو کنفرانس در سراسر دنیا بدل شد و شاید تعجب نداشته باشد اگر بگوییم این اپ در بازه زمانی سه ماهه گذشته بالغ بر ۳۲۸ میلیون دلار درآمد داشته است. این رقم بیشتر از دو برابر مقدار درآمدهای زوم در بازه مشابه سال قبل است (۱۲۲ میلیون دلار) و به مراتب بالاتر از درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری است که مدیران این شرکت برای سه ماهه اخیر پیش بینی کرده بودند.

زوم اعلام نکرده که در فصل گذشته چند نفر از سرویس آن استفاده کرده اند اما در گزارش خود مدعی شده که «تعداد غیرقابل پیش بینی از مشارکت کنندگان» از جمله ۱۰۰ هزار مدرسه به سرویس آن ملحق شده اند. در مجموع زوم حالا ۲۶۵۴۰۰ کاربر و بیش از ۱۰ کارمند دارد؛ رقمی که به تعبیر مدیران آن افزایشی ۳۵۴ درصدی را نشان می دهد.

اما افزایش استفاده کاربران از سرویس زوم به منای افزایش قابل توجه هزینه های آن هم هست چراکه طبق گزارش اخیر این هزینه ها با رشد سال به سال دوبرابری به رقم ۲۰۱ میلیون دلار رسیده اند.

در هر حال گزارش درآمدهای زوم که اولین گزارش رسمی آن از آغاز پاندمی کووید ۱۹ هم هست نشان می دهد که چطور نرم افزار ویدیو چت این شرکت به ابزار پیش فرض برای جلسات کاری و ارتباط با اعضای خانواده و دوستان در سراسر دنیا بدل شد.

زوم پیشتر خبر داده بود که روزانه میزبان ۳۰۰ میلیون کاربر است که این رقم ۱۰ میلیون افزایش را نسبت به دسامبر نشان می دهد. البته طبق گفته Kelly Steckelberg  این رقم نسبت به دوران پیک استفاده از زوم یعنی ماه آوریل با افت روبرو شده است اما قطعا انتظار می رود که در دراز مدت به بیشتر از ۳۰۰ میلیون برسد.

اپلیکیشن زوم

اما مطرح شدن این آمار و ارقام باورنکردنی همزمان بود با انتقاداتی در مورد امنیت پلتفرم زوم. این شرکت حالا متهم شده به مطرح کردن ادعاهای خلاف واقع مبنی بر رمزگذاری کامل ویدیو چت ها!

در هر روی، زوم پیش بینی کرده که موفقیتش همچنان ادامه پیدا کند و فصلی پربارتر از فصل گذشته با درآمدهای سه برابری در پیش داشته باشد. این شرکت ابراز امیدواری کرده که امسال ۱.۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشد هرچند که مدیران آن باور دارند در نیمه دوم امسال با افت تعداد کاربران جدید روبرو می شود.

و گرچه زوم بیشتر توسط مشتریان و مصرف کنندگان نهایی مورد استفاده قرار می گیرد و نه کاربران سازمانی (که در اصل برای آنها ساخته شده) اما به گفته اریک یوآن مدیرعامل این شرکت فعلا برنامه ای برای ساخت یک نسخه مخصوص کاربران از زوم وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

    دنیا گیری چیه؟ بگید جهانگیری ???

مطالب پیشنهادی