ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جولیان آسانژ
تکنولوژی

دولت آمریکا جولیان آسانژ را به همکاری با گروه Anonymous متهم کرد

«جولیان آسانژ» موسس ویکی لیکس از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به تبانی با هکرهای مرتبط با گروه‌های Anonymous و LulzSec متهم شد. هیئت منصفه عالی فدرال شهر الکساندریا واقع در ایالت ویرجینیا جولیان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

«جولیان آسانژ» موسس ویکی لیکس از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به تبانی با هکرهای مرتبط با گروه‌های Anonymous و LulzSec متهم شد.

هیئت منصفه عالی فدرال شهر الکساندریا واقع در ایالت ویرجینیا جولیان آسانژ را با اتهام همکاری با هکرها برای سرقت اسناد حساس روبرو کرده است. وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید اتهامات جدیدی به پرونده موسس ویکی لیکس اضافه نشده اما وسعت دسیسه‌ای که آسانژ قبلاً به آن متهم شده بود گسترده تر شده است.

در اطلاعیه مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا آمده: «آسانژ و همکارانش در ویکی لیکس با استخدام هکرها و توافق با آن‌ها برای منفعت ویکی لیکس اقدام به هک کردن کامپیوترها کرده‌اند.»

در ادامه این بیانیه نوشته شده که سال ۲۰۱۲ «آسانژ مستقیماً با یکی از رهبران گروه هک LulzSec، که در آن مقطع زمانی با FBI همکاری می‌کرده، تماس گرفته و لیستی از اهدافی که باید هک شوند را به او داده است.» وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید علاوه بر این ویکی لیکس اطلاعات به دست آمده از طریق هک را «با کمک هکرهای وابسته به گروه های Anonymous و LulzSec در یک شرکت مشاوره اطلاعاتی آمریکایی منتشر کرده است.»

دادستان‌های فدرال آمریکا سال قبل آسانژ را به جرم کسب و نشر اطلاعات حساس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۰ با اتهامات جدید مواجه کردند. دولت آمریکا خرداد ۹۸ آسانژ را با ۱۷ فقره اتهام مجرمانه جدید از جمله نقض قانون Espionage Act روبرو کرد. علاوه بر این موسس ویکی لیکس متهم شد که به «چلسی منینگ» مأمور سابق ارتش آمریکا کمک کرده تا پسورد یکی از کامپیوترهای حاوی اسناد محرمانه پنتاگون را هک کند.

وزارت دادگستری آمریکا در اعلامیه مطبوعاتی روز چهارشنبه از افشای اطلاعات حساس توسط ویکی لیکس به عنوان «یکی از بزرگ ترین نشر اطلاعات طبقه بندی شده در تاریخ ایالات متحده آمریکا» یاد کرد.

جولیان آسانژ در حال حاضر در بریتانیا است و احتمال استرداد او به آمریکا وجود دارد. ادعاهای جدید علیه او لزوماً زمان زندانی شدن او را بیشتر نمی‌کنند اما دولت آمریکا امیدوار است به کمک آن‌ها پرونده او را قطورتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی