ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

استارتاپ‌ها چگونه می‌توانند با کمپانی‌های بزرگ رقابت کنند؟

ورود به بازاری که کمپانی‌های بزرگ در آن حکمرانی می‌کنند، چالش‌برانگیز است، اما اگر با قوانین بازار آشنایی داشته باشید و بتوانید از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید، موقعیت خود را بهبود می‌دهید. اگر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

ورود به بازاری که کمپانی‌های بزرگ در آن حکمرانی می‌کنند، چالش‌برانگیز است، اما اگر با قوانین بازار آشنایی داشته باشید و بتوانید از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید، موقعیت خود را بهبود می‌دهید.

اگر به تازگی یک استارتاپ راه‌اندازی کرده‌اید و نمی‌دانید چگونه می‌توانید در بازار به فعالیت خود ادامه دهید و با کمپانی‌های بزرگ به رقابت بپردازید، در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

 جایگاه محکمی برای خود ایجاد کنید

چرا باید مشتریان برند شما را انتخاب کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید چه محصول یا سرویسی را ارائه می‌دهید و چه کسانی مشتریان آن‌ هستند. اگر نتوانید در کسب و کار خود یک ویژگی فوق العاده پیدا کنید، مشتریان نیز نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند. شما باید به جایگاه دقیقی در بازار دست پیدا کنید که می‌تواند برای شرکت‌های کوچک سخت باشد، اما برای شروع به چند نکته زیر توجه کنید:

  • مشتریان خود را بررسی کنید: مصاحبه‌های کوتاهی با مشتریان خود ترتیب دهید و متوجه شوید در چه صورتی آن‌ها استارتاپ شما را بجای کمپانی‌های بزرگ انتخاب می‌کنند. اطلاعات را جمع آوری و تحلیل کنید.
  • رقبای خود را بررسی کنید: ۱۰ تا ۱۵ رقیب نزدیک خود را مورد مطالعه قرار دهید و تمام موارد مربوط به آن‌ها مانند سرویس‌ها، پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) و بازخورد مشتریان (مثبت و منفی) را بررسی کنید. چنین کاری باعث خلق فرصت‌های تازه برای شما خواهد شد.
  • پیشنهاد منحصر به فرد خود را ارائه کنید: پس از تحلیل مشتریان و رقبای خود، یک پیشنهاد منحصر به فرد و جذاب ارائه دهید.
  • ایده‌های انقلابی داشته باشید: نیازی نیست دوباره دوچرخه را اختراع کنید، تنها به دنبال راه جدیدی برای استفاده از آن باشید. می‌توانید برای این کار از تیم‌های دیگر کمک بگیرید تا به جایگاه محکمی در بازار دست پیدا کنید.

از داستان سرایی استفاده کنید

زمانی که می‌خواهید با کمپانی‌های بزرگ رقابت کنید، قصه‌گویی خوب یک ضرورت است. داستان‌هایی را بگویید که تاثیرگذار و جذاب هستند و می‌توانند مشتریان را به سوی استارتاپ شما جذب کنند. با خلاقیت و یک داستان خوب می‌توانید برند خود را برجسته کنید. در این میان می‌توان به استارتاپ «Dollar Shave Club» اشاره کرد که از قدرت قصه گویی برای ساخت یک تبلیغ بهره برد که نتیجه‌اش، بازدید ۲۶ میلیون باری آن و ۱۲ هزار سفارش در ۴۸ ساعت اول راه‌اندازی آن بود.

سعی کنید متقاعدکننده باشید. شما باید کاملا عاشق کار خود باشید تا دیگران نیز به آن علاقه‌مند شوند. داستان خود را با عشق بگویید، محصول خود را با اشتیاق تبلیغ کنید و به آن افتخار کنید. با این کار نه تنها مشتریان را جذب خود می‌کنید، بلکه سرمایه‌گذاران نیز بیشتر از کسب و کار شما حمایت خواهند کرد.

اپلیکیشن موبایل بسازید

گوشی‌های هوشمند اهمیت بسیار بالایی در دنیای امروزی دارند و شرکت‌های کوچک باید با سرعت بالاتری نسبت به کمپانی‌های بزرگ با جدیدترین فناوری‌ها سازگار شوند. با توجه به این موضوع، یک برنامه موبایل یا وب اپلیکیشن هوشمند و جذاب توسعه دهید. اپ‌ها محبوبیت بالایی در میان کاربران دارند و به همین علت می‌توانید از چنین موقعیتی به نفع خود استفاده کنید.

شما می‌توانید با یک اپلیکیشن خوب، خدمات فوق العاده‌ای به مشتریان ارائه دهید و علاوه بر این، می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که توسط یک اپلیکیشن موبایل خوب می‌توانید از راه تبلیغات درآمدزایی کنید.

خود را ضعیف نشان دهید

استارتاپ‌ها

در بسیاری از فیلم‌ها دیده‌ایم که افراد ضعیف به جنگ رقبای قدرتمند خود می‌روند و در نهایت نیز پیروز می‌شوند. در دنیای مدرن، افراد این افراد شانس بیشتری برای جلب نظر مردم دارند. دانشکده تجارت هاروارد به دو موردی اشاره کرده که می‌توانند به افراد به ظاهر شکست خورده برای پیروزی کمک کنند:

  • موقعیتی که ظاهرا به ضرر شماست: در این مقاله هاروارد عنوان شده که موقعیت به ظاهر نامناسب در بازار، برای رشد کسب و کارها حیاتی است و مردم می‌خواهند افراد ضعیف موفق شوند.
  • اشتیاق و اراده خود را نشان دهید: نسبت به دیگران برای اهداف خود مصمم‌تر باشید، تسلیم نشوید و از موانع به گونه‌ای عبور کنید که مردم به موفقیت حتی در شرایط چالش‌برانگیز اعتقاد پیدا کنند. همین موضوع می‌تواند باعث انتخاب شما بجای شرکت‌های بزرگ شود.

خدمات بیشتری ارائه دهید

در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، خدمات بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید. زمانی که مشتریان احساس کنند به فکر آن‌ها هستند، نه تنها دوباره به سراغ کسب و کار شما خواهند آمد، بلکه آن را به دیگران نیز پیشنهاد خواهند کرد. برای ایجاد چنین حسی می‌توانید چندین کار انجام دهید:

  • در سریعترین زمان ممکن به درخواست مشتریان خود رسیدگی کنید.
  • بازرسی‌های منظم برای بررسی کیفیت محصولات و سرویس‌های خود ترتیب دهید.
  • استانداردهای بالایی برای سرویس‌ها و محصولات خود تعریف کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا قوی داشته باشید

کمپانی‌های بزرگ

فرقی نمی‌کند از چه استراتژی آنلاینی استفاده می‌کنید، بازاریابی محتوا روی تمام بخش‌های برنامه شما تاثیرگذار خواهد بود. در همین راستا باید در این بخش سرمایه‌گذاری کنید و می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • استراتژی سئو مناسبی داشته باشید تا در موتور جستجوی گوگل به موقعیت مناسبی دست پیدا کنید و مشتریان شما را ببینند.
  • از قدرت تبلیغات گوگل برای افزایش مشتریان خود استفاده کنید. کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک (PPC) نیز می‌توانند راه‌اندازی کسب و کار شما را به دیگران اطلاع دهند و باعث جذب مشتری شوند.
  • شبکه‌های اجتماعی را دستکم نگیرید، چرا که آن‌ها تبدیل به یک پلتفرم کاملا کارآمد برای تبلیغ کسب و کارها شده‌اند.

بازاریابی محتوای مناسب می‌تواند یک راه تقریبا ارزان برای نمایش و تبلیغ برند شما باشد، البته چنین کاری برای استارتاپ‌ها ضروری است. یک استارتاپ می‌خواهد تخصص خود را نشان دهد و همچنین تبدیل به صدایی معتبر در صنعت شود.

جمع‌بندی

رقابت با کمپانی‌های بزرگ کار راحتی نیست، اما می‌توانید آن را تبدیل به یک تجربه جذابتر کنید. برندهای بزرگ خلاقیت، ایده‌ها و شجاعت شما را ندارند. برای رسیدن به جایگاهی که به دنبال آن هستید، باید تلاش کنید و به علت حضور شرکت‌های معتبر در حوزه موردنظر خود، دست از کار نکشید و تسلیم نشوید. بهترین توصیه به شما به عنوان مدیر یک استارتاپ این است: صبر نکنید، مردد نباشید و آن را انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • best
    best | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    واقعا برای دیجیاتو متأسفم که نظر ها رو فیلتر میکنه و نمیزاره هر کسی نظرش رو بده هر بار چیزی نوشتم نوشت توهین امیز است یهو بگین نظر ندین و این بخش رو از اپ بردارین شایدم مواجب بگیر همین ها هستین انتظاری ازتون نمیشه داشت

مطالب پیشنهادی