ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوبر
تکنولوژی

ضربه مهلک کرونا بر پیکر اوبر: زیان ۱.۸ میلیارد دلاری در ۳ ماه

بحران کرونا چنان ضربه مهلکی به کسب و کار اوبر زده که هنوز هم در حال تجربه ضرر و زیان ناشی از آن هستند و ظاهرا به این زودی‌ها رنگ آرامش را نخواهند دید. این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

بحران کرونا چنان ضربه مهلکی به کسب و کار اوبر زده که هنوز هم در حال تجربه ضرر و زیان ناشی از آن هستند و ظاهرا به این زودی‌ها رنگ آرامش را نخواهند دید. این شرکت تنها طی ۳ ماه اخیر متحمل زیان ۱.۸ میلیارد دلاری شده و سطح درآمد آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کمتر شده است. حتی کسب و کار ارسال محموله آنها که نسبت به بهار ۲۰۱۹ شاهد رشد ۱۶۲ درصدی بوده، نتوانسته این زیان را پوشش دهد.

درآمد ناخالص اوبر پیش از کسر دستمزد راننده‌ها در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۷۳ درصد کمتر شده است. این درآمد در بخش Uber Eats نسبت به پارسال ۱۱۳ درصد بیشتر شده که ناشی از افزایش تقاضا برای تحویل غذا بوده است. آنطور که «دارا خسروشاهی»، مدیرعامل اوبر می‌گوید کووید-۱۹ دلیوری را از کالایی لوکس به ابزاری کاربردی بدل کرده است.

شاید زیان اوبر در این ۳ ماهه هنگفت به نظر برسد اما نسبت به سه ماه اول ۲۰۲۰ که با شیوع کرونا همراه بود ۱.۱ میلیارد دلار کمتر شده است. بهبود اوضاع این شرکت از نظر خسروشاهی ارتباط مستقیمی با شرایط سلامت جامعه دارد و تا بازگشایی کامل کسب و کارها به دوران پیش از کرونا باز نخواهد گشت.

حمل بسته به جای مسافر؛ اوبر به دلیل کاهش شدید تقاضا دو سرویس جدید ...

از آنجا که فعلا افق روشنی برای بازگشت جامعه به شرایط عادی وجود ندارد و شرکت‌های بزرگ یکی پس از دیگری دورکاری کارکنان خود را تمدید می‌کنند، اوبر روی کسب و کار دلیوری تمرکز کرده و سعی دارد با این روند زیان خود را بیش از پیش کاهش دهد. این شرکت اخیرا با پرداخت ۲.۶۵ میلیارد دلار Postmates را به تملک خود درآورده و پس از تصاحب Cornershop در آمریکای جنوبی و کانادا سرویس ارسال کالای سوپرمارکتی راه اندازی کرده است. این شرکت مدتی قبل هم ۱۰۰۰ نفر از کارکنانش را در راستای تغییر ساختار اخراج کرده بود.

اوضاع اصلی‌ترین رقیب اوبر یعنی «لیفت» هم چندان رو به راه نیست و زیان هنگفتی را روی دست سرمایه‌گذاران گذاشته است. تداوم این زیان‌دهی باعث تردیدهای بسیاری پیرامون کسب و کار تاکسی اینترنتی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ashbringer
    Ashbringer | ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

    اینکه خودت بشینی و کارای شرکتو راننده ها بکنن و 25 درصدم کمیسیون بگیری و آخرشم این همه ضرر بدی، هنریه که فقط از یه ایرانی بر میاد? ?

مطالب پیشنهادی