ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی آی‌مک جدید از ناممکن بودن تعویض حافظه خبر می‌دهد [تماشا کنید]

کالبدشکافی اخیر آی‌مک ۲۷ اینچی جدید اپل نشان می‌دهد تغییراتی در سیستم سخت افزاری داخلی دستگاه اعمال شده که امکان تغییر و ارتقای ظرفیت حافظه داخلی را از بین برده است. به شکلی که رابط‌های ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

کالبدشکافی اخیر آی‌مک ۲۷ اینچی جدید اپل نشان می‌دهد تغییراتی در سیستم سخت افزاری داخلی دستگاه اعمال شده که امکان تغییر و ارتقای ظرفیت حافظه داخلی را از بین برده است. به شکلی که رابط‌های اتصال ساتا (SATA) به طور کامل حذف شده و SSD نیز درون بورد اصلی جای‌گذاری شده است.

نسخه سال ۲۰۲۰ آی‌مک‌های ۲۷ اینچی چند روز پیش رسما رونمایی شد و شاهد اعمال برخی تغییرات در قابلیت‌های این مدل بزرگ بودیم، هرچند که از نظر ظاهری دستگاه تغییر خاصی نکرده بود. حالا که یکی از کانال‌های یوتیوبی این دستگاه را کالبدشکافی کرده، متوجه می‌شویم تغییراتی اساسی در زمینه بورد اصلی ایجاد شده است.

در مهم‌ترین تغییر، اپل امکان ارتقای حافظه داخلی را به طور کامل حذف کرده است .برداشتن نمایشگر از روی آی‌‌مک این بار شامل قطع کردن کابلی جدید هم شده، چرا که دوربین حالا بخشی از نمایشگر به حساب می‌آید. در نگاه اول همه چیز شبیه به مدل‌های قبلی به نظر می‌رسد، با این تفاوت که میکروفن به بدنه وصل شده و درایو هارد نیز دیگر وجود ندارد. به همین ترتیب رابط‌های ساتا حذف شده و SSD هم غیر قابل تعویض است.

البته این موضوع شاید خیلی هم آزاردهنده نباشد؛ چرا که در حال حاضر آی‌مک‌های جدید در دو ظرفیت ۴ ترابایت یا ۸ ترابایت SSD هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند و به همین دلیل شاید واقعا نیاز نباشد کسی آن را ارتقا دهد؛ بنابراین بهتر است پرمصرف‌ها و امثال تولیدکنندگان محتوا نسخه‌های گران قیمت‌تر را خریداری کنند.

برداشتن هیت سینک نشان می‌دهد اپل از پردازنده‌ای سوکتی به جای نسخه‌های لحیم شده استفاده کرده، که شاید به امکان ارتقای آن ارتباط داشته باشد. رم‌های سیستم هم کاملا قابل تعویض و ارتقا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی