ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC با وجود اطلاع از مشکل کیت‌های تست کرونا از توزیع آن‌ها جلوگیری نکرده است

طبق گزارشی جدید، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) از مشکل کیت‌های اولیه تست کرونا اطلاع داشته و یک سوم آن‌ها عملکرد موفقی نداشته‌اند. مشکل در تست‌های اولیه کرونا در آمریکا باعث شد که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۰

طبق گزارشی جدید، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) از مشکل کیت‌های اولیه تست کرونا اطلاع داشته و یک سوم آن‌ها عملکرد موفقی نداشته‌اند.

مشکل در تست‌های اولیه کرونا در آمریکا باعث شد که این کشور در مقابله با این بیماری عملکرد مناسبی نداشته باشد. در حالی که کیت‌های تست به صورت بین‌المللی در دسترس قرار گرفتند، این کشور مشغول توسعه کیت‌های مخصوص به خود توسط CDC شد که البته تمام کارها طبق برنامه پیش نرفت.

علاوه بر اینکه کیت‌های تست کرونا دیرتر از انتظار از راه رسیدند، عملکرد مناسبی نیز نداشتند. این کیت‌ها بجای اعتبارسنجی نمونه‌های گرفته شده، نتایج نامطئن ارائه می‌کردند. این موضوع باعث شد که CDC دوباره مشغول توسعه کیت‌های تست شود و تقریبا یک ماه بعد و زمانی که شیوع این ویروس در آمریکا اوج گرفته بود، از راه رسیدند.

حالا یک گزارش داخلی CDC به بیرون درز پیدا کرده که نه تنها علت عملکرد نامناسب کیت‌ها را مشخص می‌کند، بلکه در آن به میزان آزمایش‌های اولیه ناموفق نیز اشاره شده است.

تست کرونا

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای طراحی این کیت‌ها پروتکل خاصی را درنظر گرفته بود و به نظر می‌رسد آزمایشگاه‌ها از پروتکل درستی استفاده نکردند. در حقیقت اولین کیت‌های تست کرونا با روش نادرستی مورد آزمایش کیفی قرار گرفتند و پس از مدتی مشخص شد که ۳۳ درصد آن‌ها عملکرد ناموفقی دارند.

با وجود اینکه با پروتکل درست مشخص شد که یک سوم کیت‌ها عملکرد مناسبی ندارند، فراخوانی برای آن‌ها منتشر نشد و نسبت به استفاده از آن‌ها نیز به مراکز هشداری داده نشد. CDC به توزیع این کیت‌ها ادامه داد تا اینکه اولین اعتبارسنجی شخص ثالث روی آن‌ها انجام شد و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا به وجود چنین مشکلی اعتراف کرد.

CDC برای جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مانند آنچه در کیت‌های تست ویروس کرونا رخ داد، اقدامات جدیدی درنظر گرفته که شامل معیارهای جدیدی می‌شود تا کیت‌ها پیش از عرضه عمومی توسط آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی