ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جو بایدن چگونه می‌تواند سیلیکون ولی را متحول کند

جو بایدن در یک رقابت نفس‌گیر موفق به شکست رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ شد و در آینده نزدیک راهی کاخ سفید می‌شود. بایدن می‌تواند به عنوان رئیس جمهور آمریکا تغییراتی بزرگی در دنیای سیلیکون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

جو بایدن در یک رقابت نفس‌گیر موفق به شکست رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ شد و در آینده نزدیک راهی کاخ سفید می‌شود. بایدن می‌تواند به عنوان رئیس جمهور آمریکا تغییراتی بزرگی در دنیای سیلیکون ولی ایجاد کند.

اگرچه دونالد ترامپ می‌تواند با شکایت‌های متعدد و همچنین تیم حقوقی خود نتیجه انتخابات را به چالش بکشد، اما انتظار نمی‌رود تغییری در نتیجه نهایی ایجاد شود. در حالی که رئیس جمهور آینده آمریکا از حزب دموکرات است، انتظار نمی‌رود مجلس سنا در اختیار این حزب قرار بگیرد و احتمالا حزب جمهوری‌خواه کنترل آن را در اختیار می‌گیرد. این موضوع می‌تواند برای سیلیکون ولی هم خوب و هم بد باشد. اگر دموکرات‌ها در کنگره به اکثریت دست پیدا کنند، احتمالا قوانینی را برای مهار قدرت کمپانی‌ها تصویب می‌کنند.

حذف دونالد ترامپ از کاخ سفید، دو مزیت بزرگ برای صنعت فناوری در آمریکا دارد: از بین رفتن بسیاری از نوسانات، عدم اطمینان و هرج و مرج و همچنین تغییر موضع قاطع ترامپ در برابر مهاجرت. ترامپ در مدت زمان ریاست جمهوری خود تاثیرات گسترده‌‌ای روی دنیای فناوری در سطح جهانی داشت.

دولت جدید علاوه بر دو مورد بالا، می‌تواند روی زمینه‌های دیگر نیز تاثیرگذار باشد که برای مثال می‌توان به قوانین ضد انحصار و همچنین ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات اشاره کرد. این ماده از سایت‌ها در برابر اقدامات قانونی برای محتوایی که کاربران به اشتراک می‌گذارند، محافظت می‌کند.

در حالی که بسیاری از فعالان دنیای فناوری نگاه خود را معطوف رویکرد جو بایدن در زمینه مهار قدرت غول‌های فناوری خواهند کرد، چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می‌تواند با روش‌های زیرکانه و نامحسوسی تغییرات بزرگی در دنیای فناوری ایجاد کند که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

پزشکی از راه دور

در حالی که دونالد ترامپ و دولتش تهدیدات ناشی از شیوع ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه دادند، در ماه مارس وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، یک سری معافیت‌های اضطراری را پیشنهاد داد تا بازپرداخت هزینه پزشکی از راه دور برای پزشکان و کادر درمان ساده‌تر شود.

این اقدام دولت ترامپ موجب حفظ سلامت و همچنین جان بسیاری از افراد شد. اگر دولت جدید آمریکا بخواهد مردم با هزینه کمتری درمان شوند، کنگره باید این تغییرات را دائمی کند. جو بایدن و تیمش شاید نسبت به چنین وضعیتی اعتراض نداشته باشند اما احتمالا در فهرست اولویت‌های آن نیز قرار ندارد. حمایت از پزشکی از راه دور مخصوصا در زمانی که کرونا هر روز افراد بیشتری را درگیر می‌کند، ضروری به نظر می‌رسد.

تنظیم‌گری فناوری خودران

مورد بعدی در لیست، نیاز به دولت بایدن دارد تا بتواند کاری که تیم ترامپ نمی‌تواند یا نمی‌خواهد انجام دهد را عملی کند. فناوری مورد نیاز ماشین‌ها، کامیون‌ها و پهپادهای خودران در آمریکا وجود دارند، اما هیچ فردی در دولت فدرال مشخص نکرده که این فناوری باید تا اندازه ایمن باشد تا بتواند به صورت کامل خودران در نظر گرفته شود.

با توجه به این موضوع، در حال حاضر این صنعت بدون وجود چارچوب نظارتی مشخصی در این مسیر حرکت کرده و به پیشرفت ادامه می‌دهد که می‌تواند استقرار آن‌ها را غیرممکن کند. متقاعد کردن وزارت ترابری دولت جو بایدن برای رسیدگی به این مشکل، تصمیم‌گیری و تنظیم قوانین واضح ضروری به نظر می‌رسد.

اقتصاد و نیروی کار نوین

اوبر و لیفت

وزارت کار دولت ترامپ در آستانه تصویب قوانینی است که به مشکل در نظر گرفتن افراد به عنوان کارمند و پیمانکاران مستقل تحت قانون استانداردهای عادلانه کار رسیدگی می‌کند. این استاندارد پیشنهادی باعث می‌شود که افراد به عنوان پیمانکاران مستقل در نظر گرفته شوند که یک موفقیت بزرگ برای بسیاری از غول‌های فناوری خواهد بود.

کمپین‌های موفق اخیر اوبر، لیفت و DoorDash در کالیفرنیا برای جلوگیری از طبقه‌بندی مجدد کارکنان نشان می‌دهد که این مفهوم برای بسیاری از رای‌دهندگان دموکرات نیز خوشایند است، با این حال دموکرات‌ها در دفاتر شامل بایدن از تلاش‌های اتحادیه‌های کارگری برای طبقه‌بندی مجدد افراد به عنوان کارمندان تمام وقت حمایت کرده‌اند.

کنار گذاشتن این قانون پیشنهادی احتمالا یکی از اولین کارهای وزارت کار دولت جدید خواهد بود. اگر غول‌های فناوری به دنبال حفظ نسخه‌ای از استاندارد ترامپ باشند، باید از رویکرد خود در کالیفرنیا در واشنگتن استفاده کنند.

ارزهای دیجیتال

در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، غول‌های فناوری برای مقررات جدید که باعث ترویج چندین ارز دیجیتال بجای یک قانون مبهم کنونی می‌شوند، به لابی‌گری زیادی نیاز دارند. هرچه جوامع دیجیتال گسترش پیدا کند، SEC بهتر می‌تواند چنین دیدگاهی را قبول کند، البته چنین اتفاقی به صورت تصادفی رخ نخواهد داد.

بدون هیچ شکی فناوری به صورت یکپارچه نیست و شاید موضوعی که برای یک کمپانی خوشایند محسوب می‌شود، به ضرر شرکت دیگری باشد. بنابراین نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که کل صنعت سر یک دستور کار به توافق برسند و سپس برای آن به صورت موثر لابی‌گری کنند. با این حال با فرض اینکه جو بایدن در کاخ سفید باشد و حزب جمهوری‌خواه اکثریت مجلس سنا را بدست آورد، غول‌های فناوری باید در دولت به دنبال پیشرفت در موارد کلیدی باشند.

با توجه به اولویت‌ها و موضوعات مورد توجه، چنین کاری ساده نخواهد بود، اما آینده ماشین‌ها و پهپادهای خودران، ارزهای دیجیتال، اقتصاد با توجه به شیوه‌های نوین کاری و پزشکی از راه دور همگی به چنین اقدامی بستگی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱ اسفند ۱۳۹۹

    این بنده خدا حرف زدنشو هم بلد نیست و معاون اولش بجاش با سران کشورها گفتگو میکنه
    الان باید تو خونه سالمندان باشه نه کاخ سفید

  • herogame
    herogame | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    این جو یکی دو ماهی مهمون کاخ سفیده بعدا هم میندازنش بیرون هم اجاره ازش میگیرن بابت این مدتی که بوده ? سوال جالبی که ترامپ بهش اشاره کرد اینه که چرا جو تو بعضی عکس ها لاله گوشش به صورتش چسبیده و تو بعضی عکس ها لاله گوشش جداست؟ ?

  • داش غلام
    داش غلام | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

    یعنی تموم مثبت های ترامپ را واسه جو چرتی نوشتید. اگر جوچرتی بشه فاتحه سیلیکون ولی خونده است و همش می‌ره چین.

  • molavy
    molavy | ۱۸ آبان ۱۳۹۹

    حالم بد شد از بس این چند نیار قیافه این بابا رو دیدم، چطور چهار سال میخوایم تحملش کنیم

    • Mahyar
      Mahyar | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

      ناراحتی چشتو ببند و نبینش

      • ali_mlk
        ali_mlk | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

        بگو ناراحتید جمع کنید از ایران برید،خجالت نکش، کشور رو صاحب شدید و حس مالکیت بهش پیدا کردید و فکر میکنید مطعلق به یک شخصه و بقیه جز دارایی اونن

        • Rayanlap
          Rayanlap | ۱۵ دی ۱۳۹۹

          این تفکر شماست که فکر میکنید صاحب کشورین و هیچکس حق نداره بهتون حرفی بزنه.

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

      من که 30 ساله دارم قیافه یارویی رو میبینم که ازش متنفرم و جالب اینه که قبل از اینکه من باشم هم اون یارو نزدیک به یک دهه جلو چشم بوده...

مطالب پیشنهادی