ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نظارت سگ رباتیک اسپات بر پیشرفت پروژه ساختمانی [تماشا کنید]

سگ رباتیک «اسپات» تاکنون برای معاینه از راه دور بیماران مشکوک به کرونا، بارکشی، چوپانی و گشت زنی در محیط‌های نظامی به کار گرفته شده است. حال یک شرکت معماری بریتانیایی از این ربات چهارپا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

سگ رباتیک «اسپات» تاکنون برای معاینه از راه دور بیماران مشکوک به کرونا، بارکشی، چوپانی و گشت زنی در محیط‌های نظامی به کار گرفته شده است. حال یک شرکت معماری بریتانیایی از این ربات چهارپا برای تصویربرداری از پروژه‌های ساختمانی و نظارت بر پیشرفت کارها استفاده کرده است.

شرکت معماری بین الملی Foster + Partners که مقر آن در لندن واقع شده، توانایی سگ رباتیک اسپات در نقشه‌برداری از پروژه های ساختمانی و انجام کارهای روتین و تکراری را ارزشمند توصیف کرده و قابلیت این ربات در جمع‌آوری داده‌های باکیفیت و حجیم را تحسین می‌کند.

Foster + Partners می‌گوید بوسیله اسپات نقشه‌ برداری از پروژه های ساختمانی برای نظارت بر پیشرفت پروژه آسان تر شده و انجام مقایسه‌های پیوسته با مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) راحت تر شده که در نهایت به صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها منجر می‌شود. برای اطمینان از اینکه پروژه ساختمان‌سازی به موقع و مطابق بودجه تخصیص یافته به اتمام می‌رسد، تغییرات در فرآیند ساختمان‌سازی باید به طور مداوم ردیابی شده و اندازه گیری شوند تا مشکلات احتمالی زودتر شناسایی و رفع شوند.

از آنجا که بیشتر پروژه‌های ساختمانی توسط چندین پیمانکار انجام می‌شوند باید فرآیندی را مشخص کرد که نظارت سریع، مداوم، منسجم و دقیق بر کارها امکان پذیر می‌کند. سگ رباتیک اسپات به عنوان یک ناظر این خلاء را پر کرده و فرآیند ساختمان‌سازی را بهینه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی