ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل M1
تکنولوژی

اپل M1 با شبیه‌سازی x86 هم مک‌های دیگر را در تست تک هسته‌ای پشت سر گذاشت

به تازگی نتایج بنچمارک جدیدی از چیپ اپل M1 منتشر شده که عملکرد آن در زمینه شبیه‌سازی x86 تحت «Rosetta 2» را به نمایش می‌گذارد. نتایج بنچمارک گیک‌بنچ Rosetta 2 مک بوک ایر مجهز به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

به تازگی نتایج بنچمارک جدیدی از چیپ اپل M1 منتشر شده که عملکرد آن در زمینه شبیه‌سازی x86 تحت «Rosetta 2» را به نمایش می‌گذارد.

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ Rosetta 2 مک بوک ایر مجهز به چیپ اپل M1 با ۸ گیگابایت رم را نشان می‌دهد که در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب موفق به کسب امتیاز ۱۳۱۳ و ۵۸۸۸ شده است. از آنجایی که این بنچمارک تحت Rosetta 2 اجرا شده، روی عملکرد این چیپ تاثیر گذاشته است. ظاهرا  Rosetta 2 در اجرای کد x86 به ۷۸ تا ۷۹ درصد عملکرد کد بومی اپل سیلیکون دست پیدا می‌کند.

با وجود چنین تاثیری روی عملکرد، امتیاز تک هسته‌ای Rosetta 2 همچنان بالاتر از سایر مک‌های اپل مجهز به تراشه‌های اینتل است که شامل آی‌مک ۲۰۲۰ مجهز به پردازنده اینتل Core i9-10910 با فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز نیز می‌شود.

بنچمارک‌های اولیه مک بوک ایر با چیپ M1 از امتیاز ۱۶۸۷ در بخش تک هسته‌ای و امتیاز ۷۴۴۳ در بخش چند هسته‌ای خبر می‌دادند. امتیازهای مختلف این پردازنده در سایت گیک‌بنچ در دسترس قرار دارد. عملکرد تک هسته‌ای دستگاه مختلفی مک را می‌توانید از این لینک مشاهده کنید.

اپل M1

اپل قصد دارد طی دو سال آینده به صورت کامل از پردازنده‌های اینتل به سمت پردازنده‌های مبتنی بر ARM اپل سیلیکون مهاجرت کند و در مراسم «One More Thing» از اولین تراشه انحصاری خود به نام چیپ M1 رونمایی کرد.

این تراشه اپل با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه پیدا کرده و از ۱۶ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. این چیپست دارای ۸ هسته پردازشی و GPU با حداکثر ۸ هسته است که طبق بنچمارک‌ها، عملکرد گرافیکی بهتری نسبت به کارت‌های گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1050 Ti و رادئون RX 560 شرکت AMD دارد.

خریداران می‌توانند مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی جدید مجهز به این چیپ را سفارش دهند و البته در آینده محصولات بیشتری مجهز به M1 از راه خواهند رسید و شاهد عرضه محصولی با پردازنده اینتل نخواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی