ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آذری جهرمی به دلیل «فیلتر نکردن اینستاگرام» به بازپرسی فراخوانده شد

قوه قضاییه علیه وزیر ارتباطات اعلام جرم کرده و آذری جهرمی باید برای پاسخ به سوالات بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه در دادسرا حضور یابد. اعلام جرم دادستان کل کشور شامل محورهایی چون: استنکاف از اجرای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۶

قوه قضاییه علیه وزیر ارتباطات اعلام جرم کرده و آذری جهرمی باید برای پاسخ به سوالات بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه در دادسرا حضور یابد.

اعلام جرم دادستان کل کشور شامل محورهایی چون: استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علی‌رغم حکم صادره، استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی که اشاره به ابلاغ رییس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی دارد؛ عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPNها و همچنین مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی است.

خبرگزاری برنا همچنین اعلام کرده که رسیدگی به شکایت مردم اهواز و چند شهر دیگر از وزیر ارتباطات، شکایت جواد جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور از جهرمی و نیز شکایت سازمان صداوسیما از جهرمی در مورد اظهار نظر او در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰و۸۰۰ از دیگر اتهامات وزیر ارتباطات طرح شده است.

در دولت قبلی نیز «محمود واعظی» وزیر ارتباطات پیشین کشور توسط دادستانی به خاطر عدم فیلترینگ اینستاگرام و مسدود سازی کانال‌های تلگرامی و موارد مشابه دیگر تهدید به اعلام جرم شده بود که این اتفاق هرگز رخ نداد اما به نظر می‌رسد این‌بار جهرمی باید به دادسرای رسانه برود و شکایت انجام شده است.

گفتنیست در آبان ماه سال گذشته بسیاری از رسانه‌های اصولگرا جهرمی را محکوم به این کردند که از دستورها سرپیچی کرده است. جهرمی در آبان ماه ۹۶ که اینترنت به مدت ۱۰ روز قطع شده بود پس از اتصال دوباره اینترنت در پست اینستاگرامی نوشت: «این ده روز اندازه ده سال برایم گذشت. امنیت مهم است ولی اگر در کنار آزادی باشد.» همچنین خاطر نشان می‌شود به گفته عبدالصمد خرم آبادی، معاون سابق دادستانی در فضای مجازی، به جهرمی و وزارت ارتباطات دستور فیلتر شدن اینستاگرام صادر شده اما آنها از این کار سرباز زده‌اند.

خاطرنشان می‌شود در مرداد ماه امسال نیز گروهی تحت عنوان «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» نهضت شکایت از وزیر ارتباطات به خاطر عدم اجرای دستورات و مصوبات بویژه در مورد اینستاگرام راه انداختند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • alizokaei
    alizokaei | ۷ بهمن ۱۳۹۹

    سلام. خوب به علاوه ی این که این بحث بیشتر سیاسی است تا مربوط به دنیای دیجیتال، شمایی که می‌گین کسب و کارها خراب می شن، طبیعتا اگر هم فیلتر شد به فکر اونهایی که کسب و کار اینستاگرامی دارن می رسه که یه پست بگذارن نوش بنویسن دنبال کنندگان عزیز! از این به بعد به دلیل فیلترینگ اینستاگرام قرار است ما کارهایمان را و کلیپ هایمان را در این سایت که برای خودمان است بگذاریم. یه همچین چیزی.

    • alizokaei
      alizokaei | ۷ بهمن ۱۳۹۹

      چیزی هم که به سادگی و نهایتا در ۱ ساعت میشه = سایت
      کلی سایت ساز هستن که کار رو خیلی خیلی خیلی ساده کردن.?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی