ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد

شعبه دوم فضای کار اشتراکی کارمانا در مرکز نوآوری برق دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد. مراسم افتتاح شعبه دوم فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیرکبیر صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. «علی نیکبخت» مدیر فناوری ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۴

شعبه دوم فضای کار اشتراکی کارمانا در مرکز نوآوری برق دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد. مراسم افتتاح شعبه دوم فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیرکبیر صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

«علی نیکبخت» مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیرکبیر در این مراسم تاکید کرد که دانشگاه‌ها باید همکاری ویژه‌ای را با کسب‌وکارهای نوپا انجام دهند. او ضمن ابراز امیدواری نسبت به همکاری مشترکی که با اکوسیستم نوآوری داشته باور دارد که پهنه فناوری دانشگاه امیرکبیر روز به روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند: «زیرساخت فناور یو نوآوری برای این دانشگاه در نظر گرفتیم. اینکه یک مجموعه خصوصی در دل یک بخش دولتی قرار بگیرد نویدبخش همکاری قدرتمندی است و هر دو سمت از مزایای یکدیگر بهره مند می‌شوند.»

نیکبخت با تاکید بر برنامه‌های مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه برای توسعه همکاری‌ با بازیگران تاثیرگذار اکوسیستم استارتاپی کشور گفت: «رشد کمی و کیفی تیم‌های مختلف نوآوری مهم‌ترین برنامه ما در سال‌های پیش روست و برنامه امروز در راستای تحقق چنین هدفی است. از طرفی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه در حال راه اندازی است و در صورت راه افتادن این صندوق امکان حمایت‌های سرمایه‌ای و مالی هم از طرح‌ها و ایده‌های استارتاپی مستقر در این فضای کار اشتراکی تازه‌تاسیس فراهم خواهد شد.»

به گفته نیکبخت در حال حاضر ۲۳ تیم در شعبه دوم کارمانا مستقر شده‌اند که در ایام کرونا بسیاری از آنها در محل حضور ندارند، هرچند تمهیدات کرونایی کاملا فراهم شده است.

«حمیدرضا هنرکار»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رایان ونچرز در ادامه این نشست با ذکر این نکته که فضای کار اشتراکی در همه نقاط دنیا سالهاست که فعالیت دارد و عمر کوتاه آن در ایران باعث شده که چندان به چشم نیاید گفت که آنها در کارمانا سعی کردند که مسیر متفاوتی را نسبت به دیگر محل‌های کار اشتراکی پیش بگیرند:

«ما فقط به یک فضای کار اشتراکی فکر نمی‌کنیم و روی تیم‌های حاضر در کارمانا در صورت خوب بودن تیم و ایده‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و در واقع امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کنیم. همچنین شتابدهی و منتورینگ تیم‌ها را خواهیم داشت تا در راهشان موفق‌تر ظاهر شوند. در نهایت کلاس‌های آموزشی متعددی نیز برای تیم‌ها برگزار می‌کنیم که همه زمینه‌ها را شامل می‌شود و برای ادامه راهشان کاربردی خواهد بود.»

هنرکار به ویژگی کارمانا پلاس اشاره می‌کند که پیش‌تر در کمتر محل کار اشتراکی در ایران اجرایی شده است: «در کارمانا پلاس این خدمت را به مشتریان خود می‌دهیم که از خدمات کارمانا در تمام شعبات و نقاط دنیا می‌توانند استفاده کنند. در واقع تیمی ممکن است در اصفهان باشد و نیاز به یک مشاوره داشته باشد که این خدمت انجام می‌شود. همچنین با گسترش شعبات ما، می‌توانند در تمامی شعبات خدمات یکسانی بگیرند.»

او در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه تاکنون روی چه تیم‌های در کارمانا سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌گوید که تا به امروز روی دو تیم سرمایه‌گذاری کرده‌اند: «یکی تیم دیالوگ بود که چت بات هوشمندی برای پاسخ دهی به مشتریان داشت و دیگری استارتاپ کارچین است که به طور خلاصه اسنپ بلاکچینی است. متاسفانه دیالوگ شکست خورد و علت این موضوع به نوپا بودن حوزه هوش مصنوعی در ایران برمی‌گردد و می‌توانم بگویم که چند سالی مانده تا در این زمینه بتوانیم به جایگاه مناسبی برسیم و احتمالا تیم‌های زیادی را در این راه از دست خواهیم داد. کارچین هم به خوبی پیش می‌رود و در حال حاضر در مرحله دوم جذب سرمایه است.»

هنرکار در پاسخ به دیگر سوال دیجیاتو مبنی بر شرایط هزینه و چگونگی حضور شرکت‌ها در شعبه دوم کارمانا گفت که برای دانشجویان امیرکبیر یک تخفیف سی درصدی در نظر گرفته شده است: «هزینه هر تیم در حال حاضر ۶۰۰ هزار تومان است که این هزینه‌ها با افزایش اعضای تیم کاهش پیدا می‌کند. این هزینه‌ها مساله سوددهی خاصی برای ما ندارد و صرفا امور چرخیدن فضای کار اشتراکی را تامین می‌کند. هر تیمی با هر ایده‌ای که داشته باشد می‌تواند در وبسایت کارمانا ثبت نام کند تا بعد از مصاحبه وارد این مجموعه شود و محدودیت خاصی وجود ندارد.»

هنرکار درباره برنامه‌های آینده کارمانا هم گفت: «افتتاح این شعبه شروع راه توسعه کارماناست و تلاش داریم در سال 1400 تعداد شعب کارمانا را به 4 شعبه برسانیم و با ایجاد یک شبکه واحد، خدمات یکپارچه‌ای به استارتاپ‌ها ارائه دهیم. مهم‌تر اینکه مطالعات راه‌اندازی شعب کارمانا در شهرستان‌ها هم در دست انجام است و به زودی کارمانا به شهرهای دیگر کشور خواهد رفت.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی