ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن MyHeritage
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن MyHeritage؛ ابزاری برای جان بخشیدن به عکس‌های قدیمی

اگرچه اولین ویدیوی تاریخ در سال ۱۸۸۸ ساخته شده است و قدمت دوربین‌های فیلمبرداری هم به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد؛ اما رواج گسترده این مدیوم به دهه‌ها زمان نیاز داشته است. ظهور نوارهای VHS در ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اگرچه اولین ویدیوی تاریخ در سال ۱۸۸۸ ساخته شده است و قدمت دوربین‌های فیلمبرداری هم به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد؛ اما رواج گسترده این مدیوم به دهه‌ها زمان نیاز داشته است. ظهور نوارهای VHS در دهه هفتاد توانست انقلابی در صنعت ویدیو پدید آورد و زمینه را برای محبوب شدن دوربین‌های VCR آماده کرد. اما در تمامی این سال‌ها، ثبت عکس گزینه‌ای ارزان‌تر و با دسترسی آسان‌تر محسوب می‌شد که عموم مردم از آن استفاده می‌کردند؛ در نتیجه طبیعی است که حجم تصاویر به جا مانده از گذشته تاکنون بسیار بیشتر از ویدیوها باشد. یکی از برنامه های هوش مصنوعی برای تبدیل عکس به ویدیو، اپلیکیشن MyHeritage نام دارد که قابلیت متحرک‌سازی عکس‌های پرتره را برای کاربران خود فراهم کرده است و می‌تواند جانی دوباره در کالبد تصاویر سیاه و سفید قدیمی بدمد.

این که بتوانید تصویر پدربزرگ‌ و مادربزرگ و‌ یا اگر خوش شانس باشید، جدتان را در اوج جوانی ببینید، شانسی است که خیلی‌ها از آن بی‌بهره‌اند. اگر در کنار عکس، از آن‌ها ویدیوی سالم هم داشته باشید که دیگر باید خودتان را جزو افراد استثنایی بدانید.

اما اگر آنقدر خوش شانس نیستید که چهره اجداد و درگذشتگان‌تان را در ویدیو ببینید، خوشبختانه یک بار دیگر تکنولوژی به کمک‌تان می‌آید. اپلیکیشن شجره‌نامه مشهور MyHeritage با تکیه بر فناوری دیپ فیک قابلیتی برای جان بخشیدن به تصاویر قدیمی ارائه کرده؛ قابلیتی به نام DeepNostalgia که به کمک هوش مصنوعی عکس‌های قدیمی را زنده می‌کند. البته این اپ قابلیت‌ها و امکانات دیگری هم دارد که آن‌ها را در این مطلب معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن MyHeritage
نمونه یک عکس ثابت قدیمی که با DeepNostalgia به طرز خیره‌کننده‌ای متحرک شده است.


امکانات اپلیکیشن MyHeritage

اگرچه متحرک‌سازی عکس‌های پرتره، محبوب‌ترین قابلیت اپلیکیشن MyHeritage به شمار می‌رود؛ اما تمرکز اصلی آن روی ساخت شجره‌نامه دیجیتال قرار دارد. کاربران می‌توانند پس از عضویت در برنامه، اقدام به وارد کردن مشخصات شخصی و اعضای خانواده خود نمایند تا در نهایت به یک شجره‌نامه الکترونیک دسترسی داشته باشند. همچنین اپ قادر است به لطف بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، اقدام به شناسایی خودکار بستگان کاربر کند و پیشنهادهایی را برای تکمیل کردن شجره‌نامه به فرد بدهد. در صورت علاقه قادر خواهید بود تا به شکل دستی هم اقدام به جستجو در میان پایگاه داده اشخاص کنید و به اطلاعاتی درباره اجداد خود برسید.

اپلیکیشن MyHeritage

ارائه کیت‌های تشخیص DNA یکی دیگر از خدمات مهم شرکت MyHeritage محسوب می‌شود که امکان استفاده از داده‌های ژنتیکی جهت ارزیابی ریشه‌های نژادی را فراهم می‌کند. همچنین با مقایسه DNA کاربران با هم می‌توان روابط خویشاوندی را تشخیص داد و بستگان دور افتاده از یکدیگر را دوباره به هم ملحق نمود. این سرویس توانسته است در طی ۱۹ سال فعالیت، ۹۸ میلیون بیشتری در سراسر جهان به سوی خود جلب کند که موجب پدید آمدن بانک اطلاعاتی جامعی شده است. ۱۶.۳ میلیارد سابقه تاریخی در کنار ۵.۷ میلیون پایگاه داده ژنتیکی و پشتیبانی از ۲۱۱۴ منطقه جغرافیایی بخشی از منابع ارزشمند شرکت مذکور به شمار می‌روند.

کیت‌های تشخیص DNA شرکت MyHeritage نیازی به نمونه خون یا بزاق ندارند و تنها نمونه‌برداری از سطح داخلی گونه طی ۴۵ ثانیه با سواب‌های در نظر گرفته کافی خواهد بود. نتایج به طور معمول در طول ۳ الی ۴ هفته در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و ۳۰ روز اشتراک رایگان استفاده از تمامی خدمات سرویس آنلاین هم شامل آن می‌شود. این موسسه تاکید بسیاری بر محرمانه بودن تست‌های صورت گرفته دارد و ادعا می‌کند که تمامی اطلاعات کاربران توسط چندین لایه رمزگذاری محافظت می‌شود. اگرچه خدمات گفته شده در دسترس ساکنین کشور ما قرار ندارد، اما می‌توانید با پیشنهاد آن به اقوام خارج از ایران، به اطلاعات نسبی پیرامون ریشه‌های نژادی خود دست پیدا کنید.

با گذر از شجرنامه و تست‌های ژنتیکی، به محبوب‌ترین قسمت اپلیکیشن MyHeritage یعنی گالری تصاویر می‌رسیم. کاربران در این قسمت می‌توانند عکس‌های دلخواه خود را اسکن یا آپلود کنند و توضیحات مرتبط با آن‌ها را نیز درون برنامه به ثبت برساند. بهبود کیفیت تصاویر قدیمی و روتوش آن‌ها در کنار رنگی کردن عکس‌های سیاه و سفید ویژگی‌های نه چندان جدیدی هستند که در بسیاری دیگر از عناوین مشابه هم یافت می‌شوند. اما قابلیت متحرک‌سازی پرتره‌ها به کمک هوش مصنوعی Deep Nostalgia، امکانی نو و جذاب درون این اپ محسوب می‌شود که می‌تواند برای ساعت‌ها کاربران را سرگرم کند و حس عجیبی را در آن‌ها پدید آورد.

برای متحرک‌سازی تصاویر پس از آپلود آن‌ها درون اپلیکیشن، گزینه Animate را انتخاب کنید تا پس از گذشت چند ثانیه، خروجی پویا از پرتره انتخاب شده در اختیار داشته باشید. چندین نوع حالت مختلف برای چهره‌ها قابل تعریف است که هرکدام حالت مخصوص به خود را به چهره اضافه می‌کند. بهتر است از تصاویری استفاده کنید که به صورت تمام رخ ثبت شده‌اند و از رزولوشن بالایی برخوردار هستند تا هوش مصنوعی راحت‌تر بتواند اجزای صورت را تشخیص دهد و خروجی مطلوبی ارائه کند. همچنین امکان دانلود و ذخیره آفلاین عکس‌های متحرک شده و به اشتراک‌گذاری آن‌ها هم وجود دارد.

اپلیکیشن MyHeritage

تمامی قابلیت‌های گفته شده از طریق وب سایت MyHeritage.com هم قابل دسترس است؛ اما ابتدا باید اقدام به ساخت حساب کاربری در آن نمایید. متاسفانه کاربران طرح رایگان از نظر تعداد تصاویر با محدودیت مواجه هستند و برای استفاده بدون محدودیت از اپ یا سایت نیاز به خرید اشتراک پرمیوم وجود دارد. البته اگر تنها به دنبال قابلیت بهبود کیفیت و رنگی کردن عکس‌های قدیمی هستید می‌توانید از سرویس‌های رایگان مشابه بهره بگیرید.

دانلود برنامه MyHeritage

این برنامه را می‌توانید برای پلتفرم اندروید و iOS از فروشگاه‌های مرتبط و از طریق اپ باکس زیر دانلود کنید.

MyHeritage

MyHeritage

سازنده: MyHeritage.com قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۸ و ۱۳۴ مگابایت زبان:

سوالات متداول کاربران درمورد زنده کردن عکس‌های قدیمی

چگونه می‌توان عکس‌های قدیمی را زنده کرد؟

امکان زنده کردن عکس‌های قدیمی از طریق سرویس‌های آنلاین و اپلیکیشن‌ها وجود دارد. برای مثال برنامه MyHeritage با اسکن تصویر و ویژگی جدیدی به نام DeepNostalgia، به کمک هوش مصنوعی عکس‌های قدیمی را زنده می‌کند.

قابلیت‌های برنامه یا اپلیکیشن زنده کردن عکس چیست؟

اپلیکیشن زنده کردن عکس به کمک هوش مصنوعی تصاویر قدیمی شما را به یک ویدیوی کوتاه تبدیل می‌کند تا اجداد خود را زنده کنید.

بهترین برنامه یا اپلیکیشن زنده کردن عکس چه برنامه‌ای است؟

بهترین برنامه برای زنده کردن عکس قدیمی، اپلیکیشن MyHeritage نام دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • shafisaeed44
    shafisaeed44 | ۲۹ تیر ۱۴۰۰

    من دانلود کردم فکبا فیلتر شکن هم وارد شدم اومد قسمت زنده کردن عکس کجاست؟

  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

    یک مقداری ترسناکه

  • Nasser Niazy
    Nasser Niazy | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

    نمونه ایرانی این برنامه وجود داره :
    https://cafebazaar.ir/app/ir.familapp/?l=fa

    • goodarz
      goodarz | ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

      این برنامه به درخواست توسعه‌دهنده از حالت انتشار خارج شده است

  • منوچهر
    منوچهر | ۲ فروردین ۱۳۹۵

    سلام دوست عزیز سایت قشنگی دارید ولی من هر کاری کردم دانلود نشد بی زحمت برنامه رو به آدرس ایمیلم بفرستید.

  • نیما
    نیما | ۲۴ مهر ۱۳۹۴

    من نمیتونم دانلود کنم میشه برام بفرستید این شجره نامه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی