ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مپس به قابلیت‌های انقلابی مجهز می‌شود

گوگل تلاش‌های زیادی برای افزایش کاربرد گوگل مپس برای مسیریابی کرده و به انتشار قابلیت‌های جدید ادامه می‌دهد. امروز این کمپانی از چندین آپدیت برای این اپ رونمایی کرده که شامل موارد مختلفی از ابزارهای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

گوگل تلاش‌های زیادی برای افزایش کاربرد گوگل مپس برای مسیریابی کرده و به انتشار قابلیت‌های جدید ادامه می‌دهد. امروز این کمپانی از چندین آپدیت برای این اپ رونمایی کرده که شامل موارد مختلفی از ابزارهای مسیریابی واقعیت افزوده برای برخی محیط‌های سربسته گرفته تا مسیرهای دوستدار محیط زیست می‌شود.

گوگل مپس به قابلیت‌های زیادی مجهز می‌شود که در ادامه نگاه دقیق‌تری به آن‌ها خواهیم داشت.

لایو ویو در محیط‌های سربسته

لایو ویو یک قابلیت واقعیت افزوده است که با استفاده از دوربین، امکان مشاهده مقصد را برای شما فراهم می‌کند. این ویژگی از هوش مصنوعی برای اسکن ده‌ها میلیارد تصویر نمای خیابان استفاده می‌کند و از آن‌ها برای شناسایی محل شما بهره می‌برد.

کاربران می‌توانند از چنین قابلیتی برای مشاهده گیت‌های پروازها، رستوران جدید در یک مرکز خرید یا نزدیکترین آسانسور استفاده کنند. لایو ویو در محیط‌های سربسته (Indoor Live View) در برخی مراکز خرید در ایالات متحده آمریکا کاربرد دارد و از ماه‌های آینده برای سیستم عامل اندروید و iOS برای مراکز خرید و فرودگاه‌ها در توکیو و زوریخ منتشر می‌شود. به گفته گوگل، در ماه‌های آینده پشتیبانی از اماکن و شهرهای بیشتری به این قابلیت اضافه خواهد شد.

مسیرهای دوستدار محیط زیست

گوگل می‌خواهد کاربران آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند و به همین دلیل به سراغ ابزارهای جدیدی می‌رود. در ماه‌های آینده زمانی که در حال استفاده از نسخه اندرویدی و iOS گوگل مپس باشید، هنگام مسیریابی بطور پیش فرض مسیری در برابرتان ظاهر می‌شود که کمترین میزان کربن را تولید می‌کند. البته زمان رسیدن به این مقصد باید با سریعترین مسیر یکسان باشد.

اگر مسیر سبزتر زمان بسیار بیشتری از شما بگیرد، گوگل مپس یک مقایسه از میزان تولید کربن دی‌اکسید در هر دو مسیر را به شما نشان می‌دهد تا خودتان میان سرعت و محیط زیست یکی را انتخاب کنید. با تغییر تنظیمات می‌توانید بطور پیش فرض سریعترین مسیر را ببینید. این قابلیت ابتدا در آمریکا ارائه می‌شود و سپس کاربران در کشورهای مختلف به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

تغییر رابط کاربری مسیرها

گوگل رابط کاربری مسیرها را هم بازطراحی می‌کند و تمام مسیرها با حالت‌های مختلف حمل و نقل را درون یک صفحه قرار می‌دهد و دیگر تب‌های مختلفی برای حالت‌هایی مانند خودرو، حمل و نقل عمومی و پیاده در اختیارتان قرار نمی‌گیرد.

گوگل مپس همچنین از یادگیری ماشینی برای تشخیص وسایل موردنظرتان استفاده می‌کند تا آن‌ها را در اولویت قرار دهد و البته به یک حالت تقویتی هم مجهز می‌شود که محبوب‌ترین روش در شهر مدنظر را نشان می‌دهد. برای مثال شاید در یک شهر حمل و نقل عمومی استفاده بیشتری داشته باشد.

گوگل مپس

این اپ برای اینکه کاربران از کیفیت محیط مقصد اطلاع داشته باشند، لایه‌های آب و هوا و کیفیت را به نقشه اضافه می‌کند. این لایه‌ها دمای کنونی و پیش‌بینی ساعتی وضعیت آب و هوا را نشان می‌دهد. با این قابلیت می‌توانید برای آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

تحویل آسان‌تر کالا

آخرین بروزرسانی که گوگل امروز معرفی کرده، مربوط به خرید خواربار می‌شود. گوگل اطلاعاتی مانند هزینه‌ها و حداقل سفارش‌ها به مغازه‌ها را به پروفایل‌های تجاری در جستجوی موبایل اضافه می‌کند.

این غول جستجوی اینترنتی همچنین با فروشگاه آمریکا «Fred Meyer» یک برنامه آزمایشی را راه‌اندازی می‌کند که زمانی که سفارش آماده شود، گوگل مپس برای دریافت آن به کاربر هشدار می‌دهد. زمان رسیدن شما به فروشگاه بر اساس موقعیت و همچنین میزان ترافیک بروز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

    این گوگل مپ هم مثل واتس اپ یک چیز زور چپون هستش وگرن اگر پیشفرض اندروید نبود کسی نصبش هم نمیکرد

    • Ali ghasemian
      Ali ghasemian | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

      تا یه مدت قبل اره، یک سالی هست وارد فازی شده که دیگه نمیشه نادیده اون رو گرفت، هرچند در ایران یه کم دیر شروع کرد.

    • infinity
      infinity | ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

      شما چون استفاده ندارین این حرفو میزنین وگرنه کل جهان دارن استفاده میکنن و مردم زیادی مثل من بهش نیاز دارن

مطالب پیشنهادی