ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اورکلاک پردازنده اینتل
تکنولوژی

رکورد اورکلاک پردازنده اینتل Core i9-11900K شکسته شد؛ ۷.۳ گیگاهرتز

اخیرا رکورد اورکلاک پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i9-11900K با دستیابی به فرکانس ۷.۳ گیگاهرتز شکسته است. البته این رکورد همچنان پایین‌تر از رکورد ۷.۷ گیگاهرتزی پردازنده نسل قبل اینتل است. برای ثبت رکوردهای جهانی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

اخیرا رکورد اورکلاک پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i9-11900K با دستیابی به فرکانس ۷.۳ گیگاهرتز شکسته است. البته این رکورد همچنان پایین‌تر از رکورد ۷.۷ گیگاهرتزی پردازنده نسل قبل اینتل است.

برای ثبت رکوردهای جهانی اورکلاک نیاز به مادربرد بهینه شده و نیز سیستم خنک کننده قدرتمند از جمله به کمک نیتروژن مایع است. کاربری به نام «Hicookie» موفق شده پردازنده پرچمدار اینتل سری راکت لیک را با کمک مادربرد گیگابایت Z590 AORUS TACHYON تا سرعت ۷۳۱۴ مگاهرتز اورکلاک کرده و رکورد جهانی را به نام خود در HWBOT ثبت کند. البته این کاربر مجبور شده بیشتر هسته‌های پردزانده را غیر فعال کند و تنها ۳ هسته از ۸ هسته در زمان اورکلاک فعال بوده است.

اورکلاک پردازنده اینتل

مادربرد گیگابایت Z590 AORUS TACHYON به طور ویژه برای اورکلاکرها طراحی شده و از سیستم انتقال قدرت ۱+۱۲ فاز مستقیم بهره می‌برد. سیستم انتقال قدرت در این مادربردها بسیار مهم است اما گیگابایت طراحی اسلات‌های رم را هم تغییر داده است. در این مادربرد فاصله بین این اسلات‌ها با پردازنده در کمترین میزان ممکن است تا تاخیر کاهش و کارایی بهبود یابد. علاوه بر این لایه فلزی خارجی برد، میزان تداخل‌های الکترومغناطیسی را کاهش می‌دهد تا کاربران بتوانند رم را هم بهتر اورکلاک کنند. این مادربرد همچنین به نقاطی خاص برای اتصال مالتی‌متر مجهز شده تا کاربران به راحتی میزان ولتاژ در نقاط مختلف مادربرد را اندازه‌گیری کنند.

البته باید اشاره کنیم که پردازنده پرچمدار قدیمی‌تر اینتل یعنی Core i9-10900K به کمک هلیوم مایع رکورد ۷.۷ گیگاهرتز را ثبت کرده بود و پیش از آن هم پردزانده 9900K به رکورد ۷.۶ گیگاهرتز دست یافته بود. به این ترتیب می‌توان گفت که پردازنده 11900K احتمالا همچنان امکان دست یافتن به سرعت‌های بالاتر را هم دارد.

اخیرا همچنین تیم اورکلاک ام‌اس‌آی موفق شده رکورد جدیدی در اورکلاک رم DDR4 ثبت کند. در این رکورد که با استفاده از یک ماژٰول رم ۸ گیگابایتی HyperX Predator از کمپانی کینگستون، با مادربورد جدید ام‌اس‌آی MEG Z590I Unify و با کمک سیستم خنک کننده نیتروژن مایع ثبت شده بود سرعت رم تا ۷۱۵۶ مگاهرتز افزایش یافته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی