ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل تی وی
تکنولوژی

اپل تی وی جدید معرفی شد؛ ریموت کنترل متفاوت و پشتیبانی از HDR با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز

اپل در رویداد امروز خود از اپل تی وی جدید رونمایی کرد تا جایگزینی برای اپل‌ تی‌وی 4K قبلی باشد که ۴ سال از زمان معرفی‌اش می‌گذشت. اپل تی‌وی جدید از چیپست A12 بایونیک بهره ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۶

اپل در رویداد امروز خود از اپل تی وی جدید رونمایی کرد تا جایگزینی برای اپل‌ تی‌وی 4K قبلی باشد که ۴ سال از زمان معرفی‌اش می‌گذشت.

اپل تی‌وی جدید از چیپست A12 بایونیک بهره می‌برد. این چیپ قدرتمند به استریم باکس اپل امکان نمایش محتوای HDR با نرخ فریم بالاتر را می‌دهد. ریموت کنترل سازگار با دستیار هوشمند سیری هم باز طراحی شده و حالا ظاهری متفاوت دارد.

البته باید اشاره کنیم که اپل تی‌وی قبلی هم از HDR و دالبی ویژن، در کنار کدک صوتی دالبی اتماس پشتیبانی می‌کرد اما توانایی پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را نداشت. علاوه بر این مدل قبلی از ریموت کنترلی بهره می‌برد که طراحی مناسبی نداشت. ریموت کنترل جدید اما هم از نظر ارگونومی بهبود یافته و هم قابلیت‌های جدیدی شامل حالش شده است. ریموت کنترل در مقایسه با قبل ضخامت بیشتری دارد و به یک کنترلر لمسی جدید مجهز شده است. در بالای بخش لمسی هم یک کلید پاور به چشم می‌خورد و کلید فعال کردن دستیار صوتی سیری به سمت راست بدنه منتقل شده است. البته اپل، طراحی خود اپل تی وی را تغییر چندانی نداده و بر خلاف بسیاری از رقبا که ظاهری کوچک‌تر و شبیه به یک دانگل ظریف را دارند، استریم باکس اپل همچنان ظاهری جعبه‌ای شکل دارد.

اپل تی وی

از دیگر قابلیلت‌‌های جدید اپل تی وی امکان استفاده از سنسور نور آیفون برای بهبود رنگ‌های تلویزیون متصل به اپل تی وی است. اپل همچنین اشاره کرده که با بسیاری از تولید کنندگان محتوا از جمله فاکس اسپرت، NBC یونیورسال،‌ پارامونت پلاس، ردبول تی‌وی و کانال پلاس برای تولید محتوای HDR با نرخ فریم بالا همکاری داشته است.

اپل تی وی جدید با قیمت پایه ۱۷۹ دلار برای مدل با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی به فروش می‌رسد و از دهم اردیبهشت ماه روانه بازار می‌شود. مدل ۶۴ گیگابایتی هم ۱۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. اپل تی وی HD قدیمی هم که به رزولوشن 1080p محدود است با ریموت کنترل جدید به قیمت ۱۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی