ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال‌جی اینوتک پتنت‌ها و تجهیزات LED خود را به یک شرکت چینی می‌فروشد

ال‌جی اینوتک (LG Innotek) یکی از زیرمجموعه‌های گروه ال‌جی است که قطعات موبایل از جمله مینی موتور ویبره، ماژول LCD، ماژول LED، ماژول دوربین و مدارهای امنیتی می‌سازد. این شرکت حالا تصمیم گرفته پتنت‌ها و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

ال‌جی اینوتک (LG Innotek) یکی از زیرمجموعه‌های گروه ال‌جی است که قطعات موبایل از جمله مینی موتور ویبره، ماژول LCD، ماژول LED، ماژول دوربین و مدارهای امنیتی می‌سازد. این شرکت حالا تصمیم گرفته پتنت‌ها و تجهیزات مرتبط با کسب و کار LED خود را به یک شرکت چینی بفروشد.

به گزارش خبرگزاری The Elec، این شرکت کره‌ای ظرف یک ماه تجهیزات مربوط به LED خود را از کارخانه شهر «پاجو» گردآوری خواهد کرد و همراه بیش از ۱۰ هزار پتنت، آن‌ها به یک شرکت چینی واگذار می‌کند. ال‌جی اینوتک با فروش این پتنت‌ها نه تنها سرمایه خود را افزایش می‌دهد بلکه حدود ۹۰۰ هزار دلار در هزینه نگهداری از پتنت‌هایش صرفه‌جویی می‌کند. گفته شده ال‌جی مذاکرات فروش پتنت‌ها و تجهیزات مرکز خود را با تعهد تحویل سریع به ارزش تقریبی ۹۰ میلیون دلار به سرانجام رسانده است.

از آن سو، خریدار چینی می‌تواند به لطف سوبسیدهای دولت کشورش از کسب و کار LED سود خوبی به دست بیاورد و محصولات بیشتری را در بازار عرضه کند.

ال‌جی در بازار LED، به‌خصوص در بخش تولید LED فرابنفش، سرمایه‌گذاری عظیمی داشته و به همین خاطر دارای سرمایه‌های فکری ارزشمندی است. احتمالا همین مسئله باعث شده تا طرف چینی راحت‌تر این معامله را بپذیرد. البته کارشناسان معتقدند که ال‌جی می‌توانست پتنت‌های خود را به جای فروش از طریق ارائه مجوز در اختیار این شرکت چینی قرار دهد.

اگر نمی‌دانید، ال‌جی اینوتک در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ کسب و کار LED خود را متوقف کرد و سعی داشت در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ کارخانه‌اش در چین و کره جنوبی را بفروشد، اما این مذاکرات عمدتا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد و تاکنون به طول انجامیده بود.

ال‌جی اینوتک یکی از کسب و کارهای زیرمجموعه گروه شرکت‌های ال‌جی (LG Corp) است که در کنار ال‌جی الکترونیکس و ال‌جی دیسپلی در حوزه صنعت الکترونیک فعالیت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی