ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن فینیکس
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به اپلیکیشن فینیکس؛ بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال

رشد روزافزون بهای ارزهای دیجیتال باعث توجه بیش از پیش سرمایه‌گذاران به بازارهای مرتبط شده است. در این میان سرمایه‌گذاران حقیقی داخلی هم با سقوط شاخص بورس در ماه‌های اخیر، درحال کوچ به‌سوی بهشت ارزهای ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

رشد روزافزون بهای ارزهای دیجیتال باعث توجه بیش از پیش سرمایه‌گذاران به بازارهای مرتبط شده است. در این میان سرمایه‌گذاران حقیقی داخلی هم با سقوط شاخص بورس در ماه‌های اخیر، درحال کوچ به‌سوی بهشت ارزهای مجازی هستند. با توجه به تحریم‌های مالی و عدم دسترسی به تبادلات مالی جهانی، توسعه‌دهندگان بومی فرصت مناسبی برای ارائه‌ی خدمات به انبوه کاربران این حوزه پیدا کرده‌اند و پلتفرم‌های بومی موفق شده‌اند حجم عظیمی از متقاضیان را پذیرا باشند.

اپلیکیشن‌های همراه بخشی جدایی ناپذیری از زیرساخت مورد نیاز برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند که قابلیت‌ها و پایداری آن‌ها یکی از دلایل اصلی انتخاب پتلفرم‌های گوناگون از سوی کاربران محسوب می‌شود. اپلیکیشن فینیکس هم یکی از نمونه‌های نوظهور این حوزه محسوب می‌شود که برخلاف بسیاری از رقبای خود، علاوه بر نسخه‌ی اندروید، نسخه‌ی مخصوص iOS را نیز منتشر کرده است. اما آیا نسخه‌ی همراه توانسته است جایگزین مناسبی برای بستر خرید و فروش تحت وب فینیکس باشد؟

اپلیکیشن فینیکس

برای شروع کار نیاز به یک حساب کاربری در پلتفرم فینیکس برای ورود به برنامه خواهید داشت. اگر در گذشته حساب کاربری در نسخه‌ی تحت وب ایجاد نکرده باشید، می‌توانید با تنها با شماره‌ی همراه خود به صورت مستقیم از طریق اپلیکیشن ثبت نام کنید. پس از دریافت کد تأیید و وارد کردن آن در اپلیکیشن، گام اول ثبت نام به پایان می‌رسد و امکان ورود به اپ را خواهید داشت. اگر کاربر جدید باشید، پس از ورود ابتدا پیامی مرتبط با فعال‌سازی و احراز هویت نمایش داده می‌شود. پس از تایید ایمیل و وارد کردن اطلاعات شخصی، باید همراه با کارت ملی و نوشته‌ای در دست اقدام به احراز هویت خود کنید. نکته‌ی مثبت این فرآیند، عدم نیاز به خروج از اپلیکیشن است و تمامی مراحل در داخل آن صورت می‌گیرد.

پس از احراز هویت دسترسی به تمامی قابلیت‌ها برای کاربر فراهم می‌شود. در حال حاضر امکان خرید و فروش ۱۱ ارز مجازی با تومان یا تتر وجود دارد. خریداران می‌توانند تمامی رمز ارزها را در داخل اپلیکیشن فینیکس نگهداری کنند تا دیگر نیازی به انتقال آن‌ها به والت شخصی و پرداخت کارمزد جداگانه نباشد. در بخش کیف پول، تمامی دارایی‌ها همراه با ارزش ریالی آن‌ها و معادل تتر نمایش داده می‌شود. اگرچه مدیریت ارزها به راحتی امکان‌پذیر است؛ اما افزودن قابلیت‌هایی مانند مخفی کردن کیف‌های بدون موجودی یا نمایش تاریخچه هر واحد به صورت جداگانه می‌تواند به خلوت‌تر شدن کیف شخصی و پیگیری دارایی‌ها در گذشته کمک کند.

اپلیکیشن فینیکس

با وجود تب جداگانه برای کیف پول، مشاهده‌ی دارایی‌ها از قسمت خانه همراه با نمودار امکان‌پذیر است. دیگر موارد نمایش داده شده در این بخش شامل میزان کارمزد برای معاملات ریالی و جفت ارزها است. همچنین سطح کاربر در بخش پایینی همراه با نوار پیشرفت دیده می‌شود. مانند روند معمول بیشتر پلتفرم‌ها با افزایش میزان تبادلات، سطح کاربر افزایش پیدا می‌کند و کارمزد تراکنش‌ها کمتر می‌شود.

با انتخاب هر بازار و ورود به بخش معامله، امکان دسترسی به نمودارهای قیمت رمز ارزها وجود دارد که از ابزارهای سایت معتبر TradingView بهره می‌برد. قابلیت مشاهده‌ی تمام صفحه‌ی نمودارها نیز در دسترس کاربران قرار دارد اما هنوز حالت نمایش به صورت افقی فعال نشده است. میزان کارمزد، مقدار رمز ارز دریافتی و آخرین قیمت‌ها از دیگر مواردی هستند که در پنل معامله قابل مشاهده است. به کمک گزینه‌ی سفارش سریع نیز می‌توان اقدام به معامله فوری کرد.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های خوب فینیکس که برای هر معامله‌گری مهم است، میزان کارمزدهای هر تراکنش است. صرافی‌ها با توجه به سیاست‌های کلی خود درصدی برای این موضوع در نظر می‌گیرند. بازار معاملاتی فینیکس با توجه به نیاز مشتریان برای آن دسته از معامله‌گرانی که در سطوح VIP1 تا 3 قرار دارند و میزان معاملات آنها بین 10 تا بیش از 100 میلیارد است کارمزد منفی دارد. در واقع معامله‌گران حرفه‌ای این شانس را دارند که تراکنش‌های خود را با کارمزد  0 تا منفی 0.050 درصد انجام بدهند.

اپلیکیشن فینیکس

در پنل حساب کاربری گزینه‌های متعددی وجود دارند که حضور گزینه‌ی مخصوص برای حالت تاریک و تنظیم خودکار آن می‌تواند خبر خوشی برای بسیاری از کاربران باشد. در قسمت تنظیمات می‌توان موارد مرتبط با امنیت حساب کاربری و نحوه‌ی اطلاع‌رسانی را کنترل کرد. ورود دو مرحله‌ای به اکانت نه تنها با ایمیل و پیامک امکان‌پذیر است؛ بلکه از شناسایی دو عاملی گوگل (Google Authenticator) نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید تمامی دستگاه‌های متصل به حساب کاربری فعلی را مشاهده و در صورت نیاز اتصال آن‌ها را قطع کنید. تاریخچه معاملات، سفارش‌های فعال، راهنمای پلتفرم و تماس با پشتیبانی از سایر گزینه‌هایی است که در پنل حساب کاربری دیده می‌شوند.

اپلیکیشن فینیکس می‌تواند جایگزین بومی مناسب و مطمئنی برای خرید و فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال باشد. محیط کاربری ساده، ناوبری آسان، قابلیت‌های امنیتی پیشرفته و البته پشتیبانی خوب از تمام رمزارزهای محبوب (که نیاز به نصب والت‌های متعدد را از بین می‌برد) از مواردی هستند که اپلیکیشن فینیکس را به محصول قابل قبولی تبدیل کرده‌اند.

اگرچه برخی قابلیت‌های جزئی هنوز در اپلیکیشن پلتفرم وجود ندارد، اما احتمالاً در نسخه‌های بعدی به آن افزوده می‌شوند. اکنون معامله در برخی از بازارها نیز بدون کارمزد امکان‌پذیر است که خبر خوشی برای خریدارانی خواهد بود که قصد ثبت سفارشات حجیم را دارند. 

فینیکس

فینیکس

سازنده: گروه فینیکس قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۲۰ / ۲۵ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی