ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مپس حالا می‌تواند از روی رد پای کربنی و امنیت جاده‌ها برایتان مسیریابی کند

گوگل مپس یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مسیریابی دنیاست، ولی مانند تمام نقشه‌های آنلاین می‌تواند شما را به مسیرهای غریبه و خطرناک بفرستد. گوگل حالا دو روش جدید مسیریابی را به سرویس نقشه خود اضافه کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۱۲

گوگل مپس یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مسیریابی دنیاست، ولی مانند تمام نقشه‌های آنلاین می‌تواند شما را به مسیرهای غریبه و خطرناک بفرستد. گوگل حالا دو روش جدید مسیریابی را به سرویس نقشه خود اضافه کرده که اولی مسیری با کمترین اثر زیست محیطی را پیشنهاد می‌کند و دومی مسیر امن‌تر را پیش رویتان می‌گذارد.

مسیرهای Eco-Friendly اولین بار در ماه مارس معرفی شدند، اما گوگل امشب هم در رویداد توسعه‌دهندگان خود به آن‌ها اشاره کرد. گوگل می‌گوید این قابلیت که به‌زودی برای افراد بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد، در شرایطی که مسیر Eco-Friendly مشابه کوتاه‌ترین مسیر باشد، گوگل به‌صورت پیش‌فرض مسیری را به شما پیشنهاد می‌کند که کمترین رد پای کربنی را بر جای می‌گذارد.

 

اما اگر مسیر Eco-Friendly نیازمند زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد باشد، گوگل انتخاب را به خودتان واگذار می‌کند که از مسیر سریع‌تر بروید یا نه. این شرکت می‌گوید میزان رد پای کربنی را با آزمایش انواع مختلف وسایل نقلیه و جاده‌ها به دست آورده است.

سیستم مسیریابی بعدی که به‌زودی ارائه می‌شود Safer routing نام دارد. این قابلیت مسیرهای پیش روی شما را بر اساس شرایط جوی، ترافیک و سایر عوامل محدود می‌کند. گوگل متاسفانه اطلاعات بیشتری درباره این سیستم مسیریابی اعلام نکرد.

گوگل مپس همچنین ۱۵۰ هزار مسیر ویژه دوچرخه را به نقشه‌های خود اضافه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی