ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«هوگو بارا» فیسبوک را ترک می‌کند

معاون ریاست بخش واقعیت مجازی و افزوده فیسبوک، «هوگو بارا» در پستی در فیسبوک از ترک این کمپانی خبر داد. بارا در این پست گفته که امروز آخرین روزی خواهد بود که در فیسبوک کار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

معاون ریاست بخش واقعیت مجازی و افزوده فیسبوک، «هوگو بارا» در پستی در فیسبوک از ترک این کمپانی خبر داد.

بارا در این پست گفته که امروز آخرین روزی خواهد بود که در فیسبوک کار می‌کند:

«امروز، ۴ سال پس از کار روی پروژه‌ها، آخرین روز من در Facebook Reality Labs است. در این مدت با چالش‌برانگیزترین و هیجان‌انگیزترین موارد در دوران شغلی‌ام مواجه شدم و با مهربان‌ترین افراد ملاقات کردم.»

بارا می‌خواهد در زمینه فناوری‌های مربوط به سلامتی کار کند:

«به باور من، جامعه هنوز به ابزارهای کمی برای اطلاع از وضعیت سلامتی و کنترل آن دسترسی دارد.»

هوگو بارا

بارا سابقه طولانی در دنیای فناوری دارد. بارا چندین سال در بخش اندروید گوگل فعالیت داشت و سپس چندین سال در شیائومی کار کرد. در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت به فیسبوک بپیوندد و مدیریت تیم واقعیت مجازی Oculus را برعهده گرفت. در سال ۲۰۱۹ بارا به موقعیت کنونی‌اش دست پیدا کرد و وظیفه‌اش ساخت یک شریک جهانی برای اکوسیستم واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده در نیویورک بود که در نهایت به بخشی از Facebook Reality Labs تبدیل شد.

هوگو بارا پیش از اینکه فیسبوک از اولین عینک هوشمند تجاری‌اش رونمایی کند، این کمپانی را ترک می‌کند. بارا اواخر سال گذشته میلادی از معرفی این محصول در سال ۲۰۲۱ خبر داد، البته جزئیاتی از آن منتشر نکرد.

مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در کامنت زیر پست بارا، از آن بخاطر کارهایش در این کمپانی تشکر کرد:

«تشکر برای کارهایی که انجام دادی تا به ساخت نسل بعدی پلتفرم محاسباتی و اکوسیستم اطرافش کمک کنی. در دوران همکاری با تو، چیزهای زیادی یاد گرفتم و برای اینکه ببینیم در آینده چه چیزی می‌سازی، هیجان‌زده‌ام.»

باید منتظر ماند و دید ایستگاه بعدی برای هوگو بارا کجاست، آیا به سراغ یک شرکت فناوری غول پیکر دیگر می‌رود یا اینکه می‌خواهد با استارتاپی روی شکل دادن آینده کار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی