ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از قابلیت‌های جدید حریم خصوصی برای آی‌کلود، سافاری و ایمیل رونمایی کرد

اپل در مراسم امشب خود از قابلیت‌های مهمی با تمرکز بر حریم خصوصی پرده برداشت. از جمله این قابلیت‌ها می‌توانیم به سه ویژگی مهم در سرویس آی‌کلود، قابلیت پیش‌گیری از ردیابی در سافاری و گزارش ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۸

اپل در مراسم امشب خود از قابلیت‌های مهمی با تمرکز بر حریم خصوصی پرده برداشت. از جمله این قابلیت‌ها می‌توانیم به سه ویژگی مهم در سرویس آی‌کلود، قابلیت پیش‌گیری از ردیابی در سافاری و گزارش حریم خصوصی iOS و iPadOS اشاره کنیم.

مشترکان پولی سرویس آی‌کلود به‌زودی بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافه به سرویسی به نام +iCloud دسترسی پیدا می‌کنند که شامل قابلیت‌هایی با تمرکز بر حریم خصوصی مثل Private Relay VPN، قابلیت Hide My Email و پشتیبانی نامحدود از دوربین‌های امن هوم‌کیت است.

ویژگی Private Relay دقیقا مثل یک VPN عمل می‌کند و مانع از گردآوری اطلاعات هویتی و سابقه گشت و گذارهای کاربر در سطح اینترنت می‌شود. با این ویژگی ترافیکی که از دستگاه کاربر بیرون می‌رود رمزنگاری شده و از دو نقطه اینترنتی عبور می‌کند. بنابراین ردیابی کاربر حتی برای خود اپل ممکن نخواهد بود.

 

قابلیت Hide My Email درون اپ‌های Mail، سافاری و تنظیمات آی‌کلود پیاده‌سازی می‌شود و اجازه می‌دهد هر تعداد آدرس ایمیل موقت که خواستید داشته باشید و هر زمان که خواستید آن‌ها را حذف کنید. قابلیت سوم هم که مربوط به دوربین‌های هوم‌کیت است این امکان را فراهم می‌کند تا هر تعداد دوربین هوم‌کیت دارید به آی‌کلود وصل کنید و ذخیره‌سازی فایل‌های این دستگاه‌ها فضایی از آی‌کلود شما را اشغال نکند.

اپ Mail حالا قابلیت دیگری به نام Mail Privacy Protection خواهد داشت که در صورت فعال‌سازی آدرس IP شما را از مخاطب مخفی می‌کند و اجازه نمی‌دهد او متوجه شود که شما ایمیل را باز و مطالعه کرده‌اید یا نه.

اپل همچنین در حال کار روی قابلیتی موسوم به App Privacy Report برای گزارش‌گیری روی iOS و iPadOS است که دورنمایی از وضعیت ردیابی اطلاعات شما توسط اپ‌ها را فراهم می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که هر اپ چند بار درخواست دسترسی به دوربین، میکروفن، مخاطبان و سایر مجوزها را داشته است.

دستیار هوشمند سیری حالا پردازش‌های تشخیص گفتار خود را روی دستگاه‌ها انجام می‌دهد تا چیزی ذخیره و به سرورهای اپل فرستاده نشود. این کار سرعت پاسخگویی سیری را هم بالاتر می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی