ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گزارش دولت آمریکا: بخاطر کمبود اطلاعات نمی‌توان برای UFOها توضیحی ارائه کرد

دولت آمریکا می‌گوید هیچ توضیحی برای مشاهدات مربوط به اشیاء پرنده ناشناس ندارد. در گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، دولت می‌گوید از ۱۴۴ پرونده مربوط به مشاهدات یوفوها توسط ارتش آمریکا، ۱۴۳ مورد برای آن‌ها ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

دولت آمریکا می‌گوید هیچ توضیحی برای مشاهدات مربوط به اشیاء پرنده ناشناس ندارد. در گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، دولت می‌گوید از ۱۴۴ پرونده مربوط به مشاهدات یوفوها توسط ارتش آمریکا، ۱۴۳ مورد برای آن‌ها قابل توضیح نیست.

گزارشی که اخیرا از سوی دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا منتشر شده، قرار بود توضیحاتی را درباره مشاهدات ارتش در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱ ارائه کند، اما این مرجع می‌گوید به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات کافی فقط قادر به ارائه توضیحات درباره یکی از این پرونده‌هاست.

تنها مورد قابل توضیح ظاهرا مربوط به یک بالون معلق بزرگ بوده است. این نهاد می‌گوید در این فایل‌ها شواهد روشنی مبنی بر ارتباط با پدیده‌های فرازمینی وجود ندارد، با این حال احتمال ارتباط با این پدیده‌ها رد نشده است. اکثر این ۱۴۴ مشاهده در دو سال اخیر پس از اجرای مکانیزم گزارش‌های استاندارد در نیروی دریایی آمریکا ثبت شده است.

این گزارش می‌گوید پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) را نمی‌توان با یک دلیل خاص توجیه کرد. برخی از آن‌ها احتمالا فناوری‌های متفاوتی از سوی سایر کشورها از جمله چین و روسیه هستند. برخی باید پدیده‌های طبیعی اتمسفر زمین مثل بلورهای یخی باشند که در سیستم‌های رادار مشاهده می‌شوند.

وزارت دفاع آمریکا در ماه اوت پارسال کارگروه پدیده‌های هوایی ناشناس را تشکیل داد تا درباره ماهیت و منشأ یوفوها اطلاعات بیشتری به دست بیاورد. این کارگروه حالا به دنبال روش‌های نوینی برای گردآوری گزارش‌ها و کسب اطلاعات بیشتر است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا پیش از انتشار این گزارش گفته بود: «هیچ شواهد واضحی مبنی بر ارتباط این پدیده‌ها با موجودات فرازمینی وجود ندارد، ولی اطلاعات هدایت‌کننده مسیر ما خواهد بود.» او در بخشی دیگری از سخنان خود افزود: «دامنه بسیار وسیعی از پدیده‌ها مشاهده می‌شوند که ما آن‌ها را در دسته‌بندی UAP قرار می‌دهیم. بنابراین یک توضیح ساده برای UAP وجود ندارد، بلکه مجموعه‌ای از پدیده‌ها را می‌توان برای توضیح آن‌ها ارائه کرد.»

پنتاگون حدود یک ماه پیش با تایید اصالت ویدیویی از ناپدید شدن یک UFO درون آب از تحقیق در این باره خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۵ تیر ۱۴۰۰

    سلام
    اینطور پدیده‌ها توضیح نمی‌خواهد ایمان و اقرار میخواهد: چیزی که در ذات شیطان نیست
    اگر هم توضیح بخواهد کار امثال امریقا نیست چون اگر می‌توانست توضیحی علمی برایش ارائه کند قبلش مشابهش را میساخت. وانگهی، مگر برای مصنوعات پیش‌پا افتاده، توضیحی ارائه کرده‌ که بسیار پیچیده و مهم‌تر را توضیح دهد؟! آنهم توضیحی بدرد بخور که غیر خودش را قانع کند
    و السلام

مطالب پیشنهادی