ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پژو 9X8 معرفی شد؛ عصاره‌ای از مهندسی و زیبایی برای مسابقات لمان 2022

شرکت پژو اولین تصاویر از ابرخودروی هیبریدی 9X8 را منتشر کرد. این اتومبیل مسابقه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز برای رقابت‌های 24 ساعته لمان توسعه یافته و سال آینده در آن حضور خواهد یافت. به گفته خودروساز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

شرکت پژو اولین تصاویر از ابرخودروی هیبریدی 9X8 را منتشر کرد. این اتومبیل مسابقه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز برای رقابت‌های 24 ساعته لمان توسعه یافته و سال آینده در آن حضور خواهد یافت. به گفته خودروساز فرانسوی حرف X در نام این ابرخودروی 940 اسب بخاری از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و پیشرانه هیبریدی الهام گرفته شده، عدد 8 هم نشان‌دهنده تعداد مدل‌های خیابانی کمپانی پژو است.

اولین چیزی که در برخورد با پژو 9X8 جلب توجه می‌کند، طراحی خیره‌کننده و بسیار ایرودینامیک آن است. اما نکته جالب اینکه خبری از باله عقب در این خودرو نیست و بجای آن تیغه‌های عمودی و یک سطح صاف به چشم می‌خورد.

به منظور دستیابی به ایرودینامیک پیشرفته، الیویر جانسونی (Olivier Jansonnie) مدیر فنی تیم پژو در رقابت‌های استقامت و ماتیاس هوسان (Matthias Hossann) مدیر طراحی اسپرت خودروساز فرانسوی با هم همکاری‌های نزدیکی داشته‌اند. آقای جانسونی در رابطه با طراحی خاص 9X8 گفته طبق قوانین جدید رقابت‌های لمان می‌توان از سیستم‌های سنتی تقویت عملکرد فاصله گرفت. وی افزوده:

«طراحی 9X8 یک تجربه جذاب بوده، زیرا ما برای اختراع، نوآوری و اکتشاف شیوه‌هایی که عملکرد خودرو را – به ویژه در زمینه ایرودینامیک – ارتقا می‌دهند، آزادی عمل داشتیم.»

طبق قوانین موجود، فقط یک قطعه ایرودینامیک در خودروهای مسابقات لمان می‌تواند قابل تنظیم باشد. مهندسان پژو در محاسبات و شبیه‌سازی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که دستیابی به عملکرد بالا بدون باله بزرگ عقب نیز امکان‌پذیر است. به گفته این شرکت، حذف باله سبب شده طراحان در خلق پیکره‌ای سیال و یکدست آزادی عمل داشته باشند.

در قسمت عقب پژو 9X8 یک دیفیوزر بزرگ نصب شده است

از دیگر المان‌های طراحی جالب پژو 9X8 باید به اسپلیتر بسیار بزرگ نصب شده در دماغه، ورودی هوای بسیار حجیم و سه چراغ LED حاضر در طرفین آن اشاره کنیم. آنطور که پژو اعلام کرده، طراحی این ابرخودروی مسابقه‌ای برگرفته از دیگر محصولات کمپانی بوده و در کل نمایانگر احساس و حرکت است.

بر اساس تست‌های داینوی انجام شده، موتور 2.6 لیتری V6 و توئین توربوی 9X8 توانایی تولید 500 کیلووات (670 اسب بخار) قدرت را دارد. موتور الکتریکی نیز 200 کیلووات (268) اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا مجموع قدرت پیشرانه به حدود 940 اسب بخار برسد.

گفتنی است پژو در نوامبر 2019 بود که از بازگشت به مسابقات 24 ساعته لمان خبر داد و در سپتامبر گذشته تایید کرد یک ابرخودرو طبق مقررات LMH تولید می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی