ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سوبارو لیورگ با آپشن ایربگ روی کاپوت در ژاپن عرضه می‌شود

کمپانی سوبارو نسل جدید استیشن لیوُرگ (Levorg) را با یک آپشن جالب در ژاپن عرضه می‌کند. با سفارش این آپشن ایربگی به روی کاپوت خودرو اضافه می‌شود که نقش آن جلوگیری از ورود صدمات شدید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

کمپانی سوبارو نسل جدید استیشن لیوُرگ (Levorg) را با یک آپشن جالب در ژاپن عرضه می‌کند. با سفارش این آپشن ایربگی به روی کاپوت خودرو اضافه می‌شود که نقش آن جلوگیری از ورود صدمات شدید به عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران در برخوردها و تصادفات است.

ایربگ بیرونی سوبارو لیورگ طوری طراحی شده که هنگام باز شدن، بخشی از محل تلاقی کاپوت و شیشه جلو و همچنین نیمه پایینی ستون‌ها را پوشش می‌دهد. به گفته خودروساز ژاپنی، این ایربگ فقط زمانی باز می‌شود که شدت برخورد و یا سرعت حرکت خودرو در حد معینی باشد.

لیورگ اولین اتومبیل مجهز به ایربگ بیرونی روی کاپوت نیست، چرا که قبلا و در سال 2012 ولوو مدل V40 را با چنین قابلیتی عرضه کرده بود. ایربگ این خودرو نیز در زیر کاپوت و در نزدیکی شیشه جلو قرار دارد و سنسورهای آن در سرعتی بین 20 الی 50 کیلومتر و در دمای منفی 20 تا مثبت 70 درجه سلسیوس فعال می‌شوند.

پیش از این و در سال 2019 شرکت ZF نیز از نسخه اولیه ایربگ بیرونی پرده‌برداری کرده بود. ایربگ این کمپانی آلمانی البته در قسمت جانبی و زیر رکاب قرار داشت و وظیفه آن نه حفاظت از عابرین پیاده، بلکه کاهش شدت ضربه بود. این ایربگ هنگام پر شدن حجمی بین 280 الی 400 لیتر پیدا می‌کرد.

بد نیست اشاره کنیم شرکت‌های مختلف در حال کشف کاربردهای جدید برای ایربگ‌ها هستند. برای نمونه مرسدس بنز نسل فعلی S کلاس را به ایربگ‌های اختصاصی سرنشینان عقب مجهز کرده؛ برند لوکس هوندا یعنی آکیورا نیز ایربگ‌های مدرنی طراحی نموده که در برخوردها سر سرنشین جلو درون آن قرار می‌گیرد.

گفتنی است استیشن سوبارو لیوُرگ یکی از خودروهای کمتر شناخته‌شده ژاپنی است، چرا که این مدل عمدتا برای بازار داخلی توسعه یافته و در سایر بازارهای بین‌المللی عرضه نمی‌شود. نسل اول این خودرو در سال 2014 معرفی شد و علاوه‌بر سرزمین مادری، در برخی کشورهای اروپایی و همچنین استرالیا نیز به فروش رسید. اما نسل دوم که سال گذشته رونمایی شد، فعلا محدود به بازار داخلی است و مشخص نیست که سوبارو آن را در سایر کشورها نیز عرضه خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی