ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رندرهای جدید مک‌بوک پرو M1X حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر را نشان می‌دهند

اپل دوشنبه همین هفته در رویداد «Unleashed» از نسل جدید مک‌بوک پرو رونمایی می‌کند و حالا در فاصله کوتاهی از این مراسم، شاهد انتشار رندرهای جدید مک‌بوک پرو M1X هستیم. در این رندرها حاشیه‌های کمی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

اپل دوشنبه همین هفته در رویداد «Unleashed» از نسل جدید مک‌بوک پرو رونمایی می‌کند و حالا در فاصله کوتاهی از این مراسم، شاهد انتشار رندرهای جدید مک‌بوک پرو M1X هستیم. در این رندرها حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی به چشم می‌خورد و برخلاف شایعه چند ساعت پیش، خبری از ناچ در بالای نمایشگر نیست.

حساب توییتری «Apple Tomorrow» این رندرها را به اشتراک گذاشته که ما را با طراحی نسل جدید مک‌بوک پرو آشنا می‌کند. این رندرها مبتنی بر جدیدترین اطلاعات هستند که شامل نسبت تصویر ۱۴:۹ نمایشگر این محصولات هم می‌شود.

در حالت کلی با طراحی آشنایی روبه‌رو هستیم، اما بهبودهایی هم در این بین وجود دارد. اول از همه نسبت تصویر ۱۴:۹ به چشم می‌خورد که به علت فضای دید بیشتر، در هنگام اسکرول محتوای وب تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. دومین تغییر مربوط به حاشیه‌های اطراف نمایشگر می‌شود.

در رندرهای مک‌بوک پرو M1X حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاهش چشمگیری پیدا کرده و دیگر خبری از نام مک‌بوک پرو در پایین نمایشگر هم نیست.

در این رندرها مشابه اکثر شایعات، تاچ بار از بالای کیبورد حذف شده و جای خودش را به کلیدهای استاندارد داده است. با وجود چنین موضوعی، با پورت‌های بیشتری نسبت به نسل قبلی روبه‌رو می‌شویم. طبق رندرهای مک‌بوک پرو M1X حداقل باید منتظر یک پورت HDMI، دو پورت USB-C و پورت شارژ مگ‌سیف باشیم.

کوپرتینویی‌ها در این لپ‌تاپ‌ها از تراشه جدید M1X استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود دارای ۱۰ هسته باشد و در دو مدل با GPUهای مختلف از راه برسد. احتمالا مدل ۱۴ اینچی به نمونه‌ای با پردازشگر گرافیکی ۱۶ هسته‌ای و نسخه ۱۶ اینچی به پردازشگر گرافیکی ۳۲ هسته‌ای مجهز می‌شود.

این لپ‌تاپ‌ها همچنین به نمایشگر Mini-LED مجهز خواهند شد؛ همان فناوری که در آیپد مینی M1 استفاده شده. نمایشگر نسل جدید مک‌بوک پرو همچنین ۱۲۰ هرتزی خواهد بود تا تجربه بصری بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی