ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اپل: کاربران برای نصب دستی اپلیکیشن‌ها گوشی اندرویدی بخرند

در میان بحث‌هایی که پیرامون اپ استور و چگونگی دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها در آیفون به وجود آمده، مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای گفته کاربرانی که می‌خواهند برنامه‌های مدنظر خود را از بیرون فروشگاه‌های اپلیکیشن نصب ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

در میان بحث‌هایی که پیرامون اپ استور و چگونگی دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها در آیفون به وجود آمده، مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای گفته کاربرانی که می‌خواهند برنامه‌های مدنظر خود را از بیرون فروشگاه‌های اپلیکیشن نصب کنند، باید به فکر خرید گوشی‌های اندرویدی باشند چون تمرکز آیفون بر ارائه تجربه‌ای است که حداکثر امنیت و حریم خصوصی را فراهم می‌کند.

تیم کوک در گفتگویی با نیویورک تایمز گفت کاربران در حال حاضر می‌توانند بین یک پلتفرم ایمن و پلتفرمی که امکان «سایدلود» یا نصب نرم‌افزار از بیرون فروشگاه‌های اپلیکیشن را فراهم می‌کند، انتخاب داشته باشند. مدیرعامل اپل قابلیت سایدلود را به خودروسازی تشبیه کرد که اتومبیل خود را بدون کیسه هوا یا کمربند می‌فروشد. او مدعی شد که انجام این کار ریسک بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت.

کاربران با قابلیت سایدلود امکان نصب دستی و مستقیم اپلیکیشن‌ها را پیدا می‌کنند. «کریگ فدریگی»، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل چندی پیش با اشاره به خطراتی که ممکن است از نصب اپلیکیشن‌ها از طریق محیط وب به وجود بیاید، گفته بود سایدلود بهترین دوست مجرمان سایبری است.

در این مصاحبه از تیم کوک درباره زیان ۱۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی مثل فیسبوک، گوگل و اسنپ‌چت بر اثر قابلیت App Tracking Transparency سیستم عامل iOS هم سوال پرسیده شد. مدیرعامل اپل با خودداری از اظهارنظر درباره این ارقام گفت اپل باور دارد که حریم خصوصی یکی از اصول اساسی حقوق بشر است:

«چیزی درباره این اعداد و ارقام نمی‌دانم و نمی‌توانم درباره آن‌ها اظهارنظری داشته باشم، اما فکر می‌کنم از دیدگاه ما، حریم خصوصی یکی از اصول پایه‌ای حقوق بشر است و کسی که باید درباره به اشتراک گذاشته شدن اطلاعات تصمیم بگیرد خود فرد است. بنابراین تمام کاری که ما انجام دادیم این بود که قدرت تصمیم‌گیری را به کاربر بدهیم. ما برای آن‌ها تصمیم‌گیری نمی‌کنیم، ما صرفا از توسعه‌دهندگان می‌خواهیم از کاربران بپرسند که آیا مایلند فعالیت‌هایشان ردیابی شود یا نه. البته خیلی از آن‌ها به این سوال پاسخ منفی می‌دهند و هیچ وقت نمی‌خواستند فعالیت‌هایشان ردیابی شود، منتها قبلا چنین امکانی برای تصمیم‌گیری نداشتند. پس احساس بسیار خوبی دارم و بابت ارائه این قابلیت بازخوردهای خیلی خوبی از کاربران دریافت کرده‌ام.»

تیم کوک همچنین در مصاحبه‌اش گفته در بازار رمزارز سرمایه‌گذاری کرده، اما اپل برنامه‌ای برای چنین کاری ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۱۹ آبان ۱۴۰۰

    حریم خصوصی یکی از پایه ای ترین اصول بشر است(همزمان داده های کل کاربران چین را در اختیار حکومت چین قرار میدهد). فقط با موزی بازی شرکت های دیگه رو بد جلوه داد که بگه خودش خدای حریم خصوصیه. چند وقت پیش هم که میخواست به بهونه حمایت از کودکان کل عکس های آیکلود رو بازرسی کنن. همون اندروید رو استفاده کنم واسم امن تره.

مطالب پیشنهادی