ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پنتاگون کارگروه جدیدی برای بررسی UFO‌ها تشکیل داد

وزارت دفاع آمریکا از تشکیل گروه جدیدی با نام «AOIMSG» با هدف شناسایی اشیا ناشناس پرنده یا UFOها در مناطق حساس و عملیاتی خبر داد. پنتاگون ترجیح می‌دهد این اشیا ناشناس را UAP‌ سرواژه‌های «Unidentified ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

وزارت دفاع آمریکا از تشکیل گروه جدیدی با نام «AOIMSG» با هدف شناسایی اشیا ناشناس پرنده یا UFOها در مناطق حساس و عملیاتی خبر داد.

پنتاگون ترجیح می‌دهد این اشیا ناشناس را UAP‌ سرواژه‌های «Unidentified Aerial Phenomena» به معنی پدیده هوایی ناشناس بنامد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی پنتاگون، کارگروه AOIMSG برای تشخیص، شناسایی و رصد اشیا ناشناس پرنده و پدیده‌های ناشناس در مناطق حساس، عملیاتی، میدان‌های تیراندازی و سایز مناطقی که از نظر امنیتی حساس به شما می‌روند تشکیل شده است.

پنتاگون می‌گوید UAP ها می‌توانند امنیت ملی آمریکا را تحت‌الشعاع قرار بدهند و شناسایی آنها از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد. وزارت دفاع آمریکا گزارش‌های مربوط به رصد و شناسایی اشیا پرنده ناشناس را جدی می‌گیرد و آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کارگروه AOIMSG به‌عنوان جایگزین گروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس نیروی دریایی ایالات متحده وارد عمل می‌شود. طی سال‌های گذشته گزارش‌های مختلفی در مورد UFOها منتشر شده و با وجودی که برخی چنین پدیده‌هایی را غیرواقعی می‌دانند، اما در بسیاری از کشورها اشیا پرنده ناشناس مورد توجه هستند و شناسایی آنها در دستور کار نهادهای دفاعی و امنیت ملی قرار می‌گیرد.

پنتاگون تاریخچه و حضور پررنگی در تحقیقات UFO‌ها دارد و به صورت علنی در مورد UAP‌ها نیز صحبت کرده است و بار دیگر با راه‌‌اندازی کارگروه جدیدی، گامی دیگری در جهت شناسایی آنها برمی‌دارد.

تشکیل کارگروه AOIMSG کمتر از شش ماه پس از انتشار گزارش ۹ صفحه‌ای در مورد مشاهده UAP صورت گرفته است. هویت ناشناخته و مرموز این اشیا پرنده باعث شده پنتاگون بودجه‌ای برای چنین تحقیقاتی اختصاص دهد.

گزارش‌های قبلی منشتر شده در مورد UAP‌ها ادعا می‌کند که چنین اشیایی واقعا وجود دارند ولی از نظر فنی، درک و شناخت درستی از آنها وجود ندارد. به همین دلیل پنتاگون تصمیم گرفته کارگروه جدیدی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل دهد.

در بخشی از گزارش‌های قبلی به این موضوع اشاره شده که UAP‌ها ممکن است توسط دشمنان خارجی طراحی شده باشد و این احتمال را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی