ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتقای تراشه‌های مک هر ۱۸ ماه یکبار؛ اپل سیلیکون M2 نیمه دوم ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

گزارش جدیدی که توسط یک منبع تایوانی منتشر شده، جزئیات تازه‌ای درباره جدول زمانی اپل برای عرضه تراشه‌های آینده مک ارائه می‌کند. طبق این گزارش، اپل قصد دارد تراشه‌‌های مک را هر ۱۸ ماه یکبار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

گزارش جدیدی که توسط یک منبع تایوانی منتشر شده، جزئیات تازه‌ای درباره جدول زمانی اپل برای عرضه تراشه‌های آینده مک ارائه می‌کند. طبق این گزارش، اپل قصد دارد تراشه‌‌های مک را هر ۱۸ ماه یکبار ارتقا دهد و در همین راستا باید منتظر عرضه چیپ M2 در نیمه دوم ۲۰۲۲ باشیم.

در این گزارش که طبق داده‌های وب‌سایت تایوانی Commercial Times به دست آمده، توضیح داده شده که تراشه M2 در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با نام رمز Staten و نسخه‌های پیشرفته آن یعنی M2 مکس و پرو با نام رمز Rhodes در نیمه اول سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد.

چرخه ارتقای ۱۸ ماهه تراشه‌های اپل

در این گزارش تاکید شده که تراشه‌های اپل با استفاده از فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC ساخته خواهند شد. در این فرآیند به دلیل فضای کمتری که بین ترانزیستورها وجود دارد، عملکرد بهتر و بازده بیشتری برای دستگاه‌ها به دنبال خواهد داشت. تراشه‌های فعلی یعنی سری M1 با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته می‌شوند.

کوپرتینویی‌ها هنگامی که اولین مک‌های مجهز به M1 را در اکتبر ۲۰۲۰ معرفی کردند، از مهاجرت از پردازنده‌های اینتل به سیلیکون‌های اختصاصی در مدت ۲ سال خبر دادند. با توجه به این موضوع، گزارش جدید با برنامه زمانی اعلام شده توسط کوپرتینویی‌ها در تضاد است.

تا قبل از عرضه این تراشه، اپل برای محصولات خود از تراشه‌های جدید اینتل بهره می‌برد. با این حال، کوپرتینویی‌‌ها وابستگی خود به اینتل را کاهش داده‌اند و از تراشه‌های خودشان استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانند درباره زمان ارتقای مک‌ها بطور مستقل تصمیم‌گیری کنند.

به طور کلی گزارش Commercial Times توضیح می‌دهد که اپل تراشه‌های مک خود را پس از ۱۸ ماه ارتقا خواهد داد، بنابراین چیپ‌های M3 احتمالا یک سال و نیم پس از معرفی M2 وارد بازار خواهند شد. با توجه به اینکه کاربران مک‌ها دیرتر از آیفون یا اپل واچ دستگاه خود را ارتقا می‌دهند، چرخه ارتقای ۱۸ ماهه منطقی به نظر می‌رسد.

همچنین این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا و کمبود جهانی تراشه‌، برنامه‌های اپل را دستخوش تغییر کرده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی