ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

مدیر سابق اپل از فرهنگ ناسالم و نظارت غیرقانونی این شرکت شکایت کرد

«اشلی جیوویک» مدیر پروژه سابق اپل که در ماه سپتامبر پس از صحبت درباره «نگرانی از امنیت محل کار» اخراج شده بود، اکنون از نهادهای نظارتی کارکنان درخواست کرده تا در حکم خود عنوان کنند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

«اشلی جیوویک» مدیر پروژه سابق اپل که در ماه سپتامبر پس از صحبت درباره «نگرانی از امنیت محل کار» اخراج شده بود، اکنون از نهادهای نظارتی کارکنان درخواست کرده تا در حکم خود عنوان کنند غول فناوری از تاکتیک‌های نظارت غیرقانونی استفاده کرده است.

در ماه اکتبر، جیوویک شکایتی را به هیئت ملی روابط کار (NLRB) ارائه کرده بود و اپل را به انجام برخی اقدامات ناعادلانه متهم کرد. او در شکایت خود اشاره داشت که اپل به گونه‌ای روی کارمندان خود نظارت دارد که آن‌ها از ارائه نظرات شخصی خود در مورد شرایط کاری جلوگیری می‌کنند.

اپل

جیوویک همچنین ادعا دارد که این شرکت به دلیل انجام اقدام متقابل پس از ابراز نگرانی وی در مورد ایمنی محل کار، قانون ملی روابط کار (NLRA) را نقض کرده است. او در ابراز نگرانی خود عنوان کرده بود که ساختمان اداری اپل در سانی‌ویل، کالیفرنیا در نزدیکی یکی از مناطق سازمان حفاظت از محیط زیست (EPA) واقع شده است که زباله‌های صنعتی خطرناک در آن وجود دارند. در واقع این زباله‌ها اگر در مجاورت انسان‌ها قرار گرفته باشند، باید پاکسازی و کنترل شوند.

اگر جیوویک در شکایت خود پیروز شود، NLRB می‌تواند با صادر کردن حکم جدیدی، توانایی کارفرمایان اپل را برای نظارت بر کارکنان کاهش دهد.

کارمند اخراج شده اپل همچنین شکایات متعدد دیگری را برای چندین تنظیم کننده ایمنی محیط کار و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارسال کرده است و همانطور که در وب‌سایت شخصی خودش توضیح می‌دهد، مستندسازی دقیقی کرده است.

از طرفی دیگر طبق حکم صادر شده توسط وزارت کار ایالات متحده آمریکا، شکایات جیوویک پذیرفته شده و اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) آن‌ها را بررسی خواهد کرد.

اپل

جیوویک در شکایت خود همچنین با استناد به کتابچه راهنمای غول فناوری عنوان کرد که آن‌ها این حق را دارند که تجهیزات کار و دستگاه‌های شخصی آن‌ها را «برای محافظت از اطلاعات محرمانه و حساس اپل» جستجو کنند. طبق توضیحات اپل، اطلاعات خصوصی کوپرتینویی‌ها شامل «حقوق و دستمزد، آموزش، استخدام و سایر اطلاعات منابع انسانی« می‌شود.

طبق قوانین کار فدرال، تمام کارکنان این حق را دارند تا در مورد شرایط کاری خود «به منظور مذاکره دسته‌جمعی یا همکاری دوجانبه و حمایت‌های متقابل» صحبت کنند. به همین منظور NLRB حکم داده است که مدیران نمی‌توانند از کارکنانی که از حقوق خود استفاده می‌کنند جاسوسی کنند.

با این حال باید اشاره کرد در دفترچه راهنمای اپل پاورقی وجود دارد که بیان می‌کند، این شرکت هیچ تلاشی برای محدود کردن «حق صحبت آزادانه کارکنان خود در مورد دستمزد، ساعات کاری یا شرایط کاری که از نظر قانونی مجاز هستند» ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir Qasemi
    Amir Qasemi | ۲ دی ۱۴۰۰

    همش دروغ گفته مردیکه

مطالب پیشنهادی