ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی هواوی P50 پرو

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

هواوی P50 پرو جدیدترین پرچمدار این شرکت چینی است که وارد بازار جهانی و ایران شده تا تجربه فوق‌العاده‌ای از عکاسی با موبایل را در اختیار همه قرار دهد. خانواده P هواوی همیشه در عکاسی و فیلم‌برداری سرآمد بوده‌اند و P50 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. آیا این گوشی زیبا و قدرتمند می‌تواند با تکیه بر دوربین‌های حرفه‌ای خود به انتخاب اصلی کاربران بدل شود؟ با بررسی هواوی P50 پرو با دیجیاتو همراه باشید.

فهرست مطالب

بررسی هواوی P50 پرو

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

مشخصات هواوی P50 پرو

  • نمایشگر ۶.۶ اینچی اولد با رزولوشن ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
  • چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ مدل 4G
  • ۸/۱۲ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی چهارگانه شامل دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۵ برابر و دوربین مونوکروم ۴۰ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
  • باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ سریع ۶۶ واتی همراه با پشتیبانی از شارژ وایرلس سریع ۵۰ واتی
  • جنس بدنه ترکیبی از آلومینیوم و شیشه
  • وزن ۱۹۵ گرم
  • سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با پوسته EMUI 12
  • رنگ‌های مشکی، طلایی، سفید و صورتی
  • قیمت مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی حدود ۲۹ میلیون تومان

یکی از موارد عجیبی که در مشخصات مدل بین‌المللی هواوی P50 پرو به چشم می‌خورد استفاده از نسخه LTE چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ است. همان‌طور که می‌دانید این چیپ از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند اما به‌خاطر تحریم‌های آمریکا امکان استفاده از این فناوری توسط هواوی وجود ندارد. البته از آنجا که شبکه 5G موبایل در ایران در اختیار عموم مردم قرار نگرفته، فقدان این ویژگی را حس نخواهید کرد.

طراحی

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

هواوی همیشه به ساخت پرچمدارانی زیبا و با کیفیت مشهور است و هواوی P50 پرو هم از این قضیه مستثنی نیست. در همان ابتدای در دست گرفتن این گوشی سه مورد توجه شما را جلب می‌کند: خمیدگی نمایشگر و قاب پشتی بیشتر از انتظار، وزن نسبتا مناسب و چیدمان متفاوت و عجیب دوربین.

بدنه هواوی P50 پرو از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و در دست باریک احساس می‌شود. شیشه روی نمایشگر و شیشه پشتی با خمیدگی مشابه و یکسان به فریم آلومینیومی اطراف می‌رسند و همین موضوع تقارن زیبایی به گوشی بخشیده است. هواوی برای ساخت شیشه پشتی و فریم با کمپانی بی‌وای‌دی الکترونیکس همکاری داشته و گفته شده برای اولین بار، ترکیبی خاص از نوعی شیشه در یک گوشی موبایل به کار رفته که مقاومت بالاتری نسبت به پنل‌های شیشه‌ای سایر موبایل‌ها دارد. با این حال هنوز مشخص نیست که این شیشه تا چه میزان مقاوم‌تر است. هواوی همچنین به نوع شیشه به کار رفته روی نمایشگر اشاره‌ای نکرده است.

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

خمیدگی لبه‌های هواوی P50 پرو در مقایسه با نسل قبل بیشتر است. به همین دلیل اگر پیش از این هواوی P40 پرو را در دست گرفته باشید، با در دست گرفتن P50 پرو احساس می‌کنید که این گوشی در دست لیزتر و البته کمی باریک‌تر است. جدیدترین پرچمدار هواوی همچنین در مقایسه با نسل قبل ۱۴ گرم سبک‌تر شده و از این نظر،‌ یکی از مناسب‌ترین پرچمداران بازار با دوربین پیشرفته محسوب می‌شود. از نظر نفوذ آب هم نباید نگران باشید چون هواوی P50 پرو از گواهینامه استاندارد IP68 بهره می‌برد.

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

دوربین‌های پشتی در دو بخش دایره‌ای قرار گرفته‌اند که از نظر ما ظاهری شبیه به دوربین‌های دو چشمی دارند. نوشته لایکا در پایین ماژول دوربین‌ها هم می‌گوید که قرار است با مجموعه‌ای از دوربین‌های با کیفیت طرف باشیم. بررسی این که چنین موضوعی تا چه حد درست است را به کمی بعدتر در بخش دوربین موکول می‌کنیم. در دایره بالایی، دوربین اصلی واید ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین مونو کروم ۴۰ مگاپیکسلی جای گرفته‌اند. دایره پایینی هم میزبان دوربین‌ تله‌فوتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۵ برابر و با قابلیت زوم بدون افت کیفیت تا ۷ برابر (به ادعای هواوی)، یک فرستنده و گیرنده لیزری و میکروفن در کنار فلش ال‌ای‌دی است. البته این میکروفن برای ثبت ویدیو کاربرد دارد و سه میکروفن دیگر که در فریم‌های پایین و بالا قرار گرفته‌اند، میکروفن‌های اصلی به حساب می‌آیند. بیرون زدگی مجموعه دوربین‌ها همان طور که انتظار می‌رود، چندان کم نیست و به حدود ۲ میلی‌متر می‌رسد و حتی زمانی که گوشی روی سطح صاف باشد به راحتی لق می‌زند.

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

تفاوت مهم دیگر نسبت به نسل قبل، حفره دوربین نمایشگر بسیار کوچک‌تر است. در بالای نمایشگر حفره اسپیکر مکالمه قرار گرفته؛ البته در واقع اسپیکر بالایی، در زیر نمایشگر تعبیه شده و صدای آن از طریق این حفره‌ها و نیز یک حفره روی فریم بالایی پخش می‌شود. اسپیکر دوم هم در فریم پایینی قرار دارد. همین اسپیکرهای استریو از دیگر پیشرفت‌ها نسبت به اسپیکر مونو در نسل قبل به حساب می‌آیند. قاب پشتی اما به شدت مستعد جذب چربی دست است و پاک کردن چربی‌ها هم چندان راحت نیست. از موارد مهم دیگری که باید در فریم دستگاه به آنها اشاره کرد، درگاه مشترک سیم‌کارت و کارت حافظه نانو مموری در کنار USB-C در لبه پایین و فرستنده مادون قرمز در لبه بالایی هستند. کلیدهای پاور و ولوم هم در لبه سمت راست قرار گرفته‌اند.

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

در مجموع باید گفت که هواوی P50 پرو کاملا حس یک گوشی پریمیوم، لوکس و محکم را القا می‌کند و در دست راحت می‌نشیند. البته علاوه بر طراحی خوب، باریک بودن آن و وزن نسبتا مناسب هم به القا کردن حس لذت بخش در دست گرفتن گوشی کمک می‌کنند. با این حال همان طور که گفتیم گاه کمی لیز احساس می‌شود و آن احساس اطمینانی که از نگه داشتن انتظار داریم را منتقل نمی‌کند.

نمایشگر

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

هواوی برای پرچمدار خود نمایشگری با پنل اولد و ابعاد ۶.۶ اینچی را در نظر گرفته است که ظاهرا با خمیدگی نسبتا بزرگی به لبه‌ها می‌رسد. دلیل این که می‌گوییم «ظاهرا» این است که در واقع هواوی از نمایشگر تخت استفاده کرده اما لبه‌های خمیده نمایشگر این حس را می‌دهد که با پنل نمایشگر خمیده طرف هستیم.

نمایشگر از نظر رزولوشن به میزان بسیار کمی نسبت به P40 پرو بهبود یافته و حالا رزولوشن ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل یعنی کمی بالاتر از 1080p و تراکم پیکسلی حدود ۴۵۰ پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند. این رزولوشن و تراکم پیکسلی بسیار خوب است اما نسبت به برخی از پرچمداران هم قیمت بازار در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. نمایشگر همچنین از +HDR10 و رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند و امکان نمایش بیش از یک میلیارد رنگ را دارد. این در حالی است که در P40 پرو شاهد پشتیبانی از ۱۶ میلیون رنگ بودیم.

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

اما یکی از پیشرفت‌های مهم نسبت به نسل قبل، بهبود نرخ رفرش است. در P40 پرو شاهد نرخ رفرش ۹۰ هرتزی بودیم اما حالا این میزان به ۱۲۰ هرتز (با تنظیم نرخ به صورت پویا) افزایش یافته است. نرخ نمونه‌برداری لمس نمایشگر هم ۳۰۰ هرتز است و انتظار می‌رود که سرعت پاسخ‌دهی بالاتری در لمس داشته باشد. البته در تجربه‌ای که ما داشتیم، برتری چندانی را در این زمینه احساس نکردیم. هواوی همچنین در مورد نمایشگر می‌گوید که فرآیند کاهش نور نمایشگر را بهبود داده تا در روشنایی پایین، میزان فلیکر کاهش یابد. جالب این که حداقل روشنایی، عدد بسیار پایین ۱.۷ نیت است که در کمتر گوشی‌ای دیده می‌شود. از طرف دیگر، حداکثر روشنایی با وجود این که مناسب است اما توان رسیدن به اعداد بالای ۱۰۰۰ نیت را ندارد و از این نظر نسبت به اپل و سامسونگ عقب می‌افتد. اگر روشنایی نمایشگر را به طور دستی تنظیم کنید، به حدود ۶۰۰ نیت می‌رسد. در حالت خودکار، روشنایی در زیر نور شدید به حداکثر ۷۵۰ نیت افزایش می‌یابد.

در تنظیمات نمایشگر دو گزینه اصلی پیش رو دارید؛ حالت Normal در کنار Vivid. زمانی که حالت نرمال را انتخاب می‌کنید، نمایشگر به طور خودکار و با توجه به محتوا و خروجی نمایش داده شده، بین دو فضای رنگی DCI-P3 و sRGB سوییچ می‌کند. در حالت نرمال، کیفیت و دقت رنگ‌ها بسیار دقیق است. اگر حالت دوم یعنی Vivid را انتخاب کنید، رنگ‌ها با اشباع بیشتر و البته دقت کمتر نمایش داده می‌شوند. هواوی همچنین برای این گوشی، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را در نظر گرفته و برای تنظیمات این ویژگی هم گزینه‌های متنوعی پیش روی‌تان است.

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

برای تنظیم نرخ رفرش سه گزینه در نظر گرفته شده است. با انتخاب حالت استاندارد، نرخ رفرش به ۶۰ هرتز محدود می‌شود و اگر حالت High را انتخاب کنید به ۱۲۰ هرتز افزایش می‌یابد. در این حالت در هر شرایط ممکن از جمله رابط کاربری، مرورگر، تماشای ویدیو و ... نرخ روی ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شود و در تصاویر ثابت به ۶۰ یا ۹۰ هرتز کاهش می‌یابد. اما برای بیشتر کاربران، پر کاربردترین گزینه، حالت دینامیک است که به طور خودکار و بر اساس محتوای نمایش داده شده، نرخ رفرش را تنظیم می‌کند و از نظر مصرف باتری هم در رده بهتری نسبت به حالت High قرار می‌گیرد. در حالت دینامیک، در بیشتر محیط رابط کاربری، نرخ روی ۹۰ هرتز تنظیم می‌شود تا اسکرول نرم و روان را تجربه کنید. اما زمانی که یک بازی امکان اجرا با نرخ ۱۲۰ هرتز را داشته باشد، به این میزان سوییچ می‌شود و در تصاویر ثابت به حداقل نرخ ۶۰ هرتز محدود می‌شود. اما روش تنظیم نرخ رفرش در هواوی P50 پرو بسیار ساده‌تر از سناریوهای پیشرفته در گلکسی اس ۲۲ اولترا است که پیش از این در دیجیاتو بررسی کرده‌ایم.

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

جدای از خمیدگی بسیار زیاد لبه‌های نمایشگر، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در مقایسه با نسل قبل به چشم می‌خورد، تفاوت در ماژول دوربین سلفی است. در حالی که P40 پرو به دوربین سلفی در کنار یک سنسور TOF مجهز شده بود و مجموعه این ماژول ظاهری شبیه کپسول در گوشه سمت چپ داشت، اما در هواوی P50 پرو شاهد یک سنسور تکی دوربین سلفی در وسط هستیم که با وجود فاصله کانونی معادل با ۱۸ میلی‌متر، می‌تواند عکس‌های عریض‌تری بگیرد. از نظر ما این سبک طراحی در هواوی P50 پرو، زیباتر و مینیمال‌تر است. در مورد کیفیت این دوربین در بخش مربوط به دوربین‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

در مجموع در مورد نمایشگر باید گفت که کیفیت بالایی دارد و دقت رنگ‌ها هم بسیار خوب هستند. از نظر روشنایی اگرچه به پای برخی از پرچمداران این روزهای بازار نمی‌رسد اما حتی زیر نور شدید خورشید هم عملکرد بسیار خوبی دارد. زاویه دید نمایشگر از دیگر نکات مثبت است و در زوایای شدید هم شاهد افت شدید روشنایی یا به هم ریختن کنتراست و دمای رنگ نیستیم.

نرم‌افزار و رابط کاربری

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

هواوی P50 پرو در کشور چین با سیستم‌عامل هارمونی عرضه می‌شود اما نسخه جهانی این گوشی از اندروید ۱۱ در کنار رابط کاربری EMUI 12 بهره می‌برد. البته در هیچ قسمتی از این رابط کاربری اثری از نام اندروید دیده نمی‌شود. پرچمدار جدید هواوی از سرویس‌های گوگل بی‌بهره است و برای استفاده از آن باید به سرویس‌های موبایل هواوی (HMS)، اپ گالری و برنامه‌های Petal مانند مپس و سرچ متکی باشید.

طراحی رابط کاربری EMUI 12 تفاوت خاصی با نسل‌های قبل ندارد و فقط زیباتر، سریع‌تر و روان‌تر شده است. هواوی امکانات شخصی‌سازی بسیار زیادی را در اختیار شما می‌گذارد؛ از تم‌ها و تصاویر پس‌زمینه مختلف گرفته تا ده‌ها گزینه برای تغییر نمایشگر همیشه روشن. همچنین امکان دانلود صدها تم از اپ گالری نیز وجود دارد.

هواوی P50 پرو مانند دیگر گوشی‌های هواوی از تصاویر متعدد در صفحه قفل استفاده می‌کند تا هر بار که قفل گوشی را باز می‌کنید، تصویر زیبا و متفاوتی را ببینید. قابلیت قفل‌گشایی با اثر انگشت و تشخیص چهره نیز در این گوشی وجود دارد و حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر با دقت و سرعت مناسبی عمل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب EMUI 12 امکان فولدربندی اپلیکیشن‌هاست. شما می‌توانید حداکثر ۹ برنامه را داخل یک فولدر قرار دهید و هر برنامه را به‌شکل مستقیم و با لمس آیکن آن باز کنید.

در مجموع رابط کاربری EMUI 12 قابلیت‌های متعددی دارد و هنگام استفاده از آن هیچ مشکلی را حس نخواهید کرد. صرفا برای نصب برنامه‌های مختلف، به‌خصوص برنامه‌هایی که در اپ‌گالری حضور ندارند، باید به استورهای دیگری نظیر APKPure یا بازار مراجعه کنید.

سخت‌افزار و کارآیی

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

هواوی P50 پرو در بازار چین با چیپ Kirin 9000 و در بازار جهانی با چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ عرضه می‌شود. همان‌طور که گفتیم هیچ‌کدام از این دو مدل امکان استفاده از شبکه 5G را ندارند. در کنار این چیپ شاهد استفاده از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی هستیم که ترکیب قدرتمندی برای اجرای تمام بازی‌ها و برنامه‌ها محسوب می‌شود. برای افزایش فضای ذخیره‌سازی این گوشی باید از کارت حافظه اختصاصی هواوی استفاده کنید که به‌سختی در بازار پیدا می‌شود.

برای ارزیابی توان سخت‌افزاری هواوی P50 پرو ابتدا از اپ‌های بنچمارک معتبر یعنی آنتوتو، گیک‌بنچ، پی‌سی مارک و تری‌دی مارک استفاده کردیم. نتایج به‌دست آمده در دو حالت عادی و پرفرمنس را در ادامه می‌بینید.

اسنپدراگون ۸۸۸ اگرچه دیگر قوی‌ترین چیپ دنیای موبایل نیست اما هنوز توان کافی برای اجرای تمام برنامه‌ها و بازی‌ها را دارد. هواوی P50 پرو در حالت عادی تا حد زیادی توان این چیپ را محدود می‌کند تا مصرف انرژی کاهش یابد. در صورتی که حالت پرفرمنس را فعال کنید، شاهد افزایش قابل توجه توان گوشی خواهید بود اما این وضعیت به افزایش مصرف انرژی و داغ شدن بدنه گوشی منجر می‌شود.

در دو جدول زیر بهترین نتایج به‌دست آماده توسط هواوی P50 پرو در حالت پرفرمنس را با نتایج گلکسی S22 اولترا مجهز به چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مقایسه کرده‌ایم. اختلاف اصلی بین این دو گوشی در عملکرد پردازشگر گرافیکی دیده می‌شود. جالب این‌که پرچمدار جدید هواوی در تست پی‌سی مارک نتیجه بهتری گرفته است.

نام گوشیAntutu 9GeekBench 5
(Single)
GeekBench 5
(Multi)
PCMark
Work 3.0
هواوی P50 پرو۸۰۴۱۳۵۱۰۶۲۳۲۹۵۱۴۴۸۷
گلکسی S22 اولترا۹۳۷۵۱۱۱۲۱۸۳۵۳۴۱۳۰۳۵
مقایسه نتایج بنچمارک هواوی P50 پرو و گلکسی S22 اولترا
نام گوشی3DMark SLE
Unlimited
3DMark WL
Unlimited
3DMark WLE
Unlimited
هواوی P50 پرو۹۹۹۷۵۸۸۹۱۱۵۱
گلکسی S22 اولترا۱۰۵۱۲۱۰۲۰۶۲۴۴۳
مقایسه نتایج بنچمارک هواوی P50 پرو و گلکسی S22 اولترا

تصویر زیر نتایج تست پایداری هواوی P50 پرو را با استفاده از اپلیکیشن 3DMark در دو حالت عادی و پرفرمنس نشان می‌دهد. طبق این تست، پرچمدار جدید هواوی هنگام استفاده طولانی در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین با افت قابل توجه عملکرد روبرو می‌شود. برای مقایسه، گلکسی S22 اولترا نیز در این دو تست به نتایجی بهتر از ۴۵.۳ و ۵۰.۷ درصد دست پیدا نکرد.

تست پایداری هواوی P50 پرو با اپلیکیشن 3DMark

فارغ از این نتایج، من بازی‌هایی مثل کال آو دوتی موبایل و آسفالت ۹ را روی این گوشی اجرا کردم. کال آو دوتی موبایل با بالاترین تنظیمات گرافیکی (Very High) و بیشترین نرخ فریم (Max) به روان‌ترین شکل ممکن اجرا شد و حتی پس از نیم ساعت بازی، اثری از لگ و افت فریم مشاهده نکردم. آسفالت ۹ با نرخ فریم ۶۰ روی این گوشی اجرا شد. جالب این‌که هواوی P50 پرو یکی از معدود پرچمداران بازار است که امکان اجرای این بازی با نرخ فریم ۶۰ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کیفیت صدا

از پیشرفت‌های مهم هواوی P50 پرو در مقایسه با نسل قبل، مجهز شدن به اسپیکر استریو است که البته این روزها از هر پرچمداری انتظار می‌رود. همان طور که اشاره کردیم، اسپیکر بالایی، هم وظیفه اسپیکر مکالمه را به عهده دارد و هم وظیفه یکی از اسپیکرهای اصلی برای پخش سایر صداها. اسپیکر پایینی به میزان بسیار کمی صدای بلندتری را پخش می‌کند؛ با این حال بالانس صدا بین دو اسپیکر هم بسیار خوب است. این موضوع به خصوص حین بازی‌ کردن لذت دو چندانی را القا می‌کند. مجموع حجم صدای اسپیکر بسیار بلند است و صدا با کیفیت عالی و تمیز پخش می‌شود و حتی در مقام یک گوشی موبایل، بیس بسیار مناسبی دارد.

دوربین

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

هواوی P50 پرو تا ساعاتی قبل در رده‌بندی DxOMark از نظر کیفیت دوربین در صدر جدول قرار داشت اما اکنون که این مطلب را می‌خوانید، آنر مجیک ۴ آلتیمیت صدرنشین این جدول شده است. با این حال پرچمدار هواوی هم‌چنان جایگاهی بالاتر از آیفون ۱۳ پرو مکس یا گلکسی S22 اولترا را در اختیار دارد. ترکیب دوربین‌های این گوشی نیز جالب توجه است. در ادامه مشخصات ۵ دوربین این گوشی را مرور می‌کنیم.

  • دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی، ضریب اف ۱.۸، فوکوس خودکار لیزری و PDAF، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۲، فوکوس خودکار
  • دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی، بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳.۵ برابری، ضریب اف ۳.۵، فوکوس خودکار PDAF، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین مونوکروم ۴۰ مگاپیکسلی، ضریب اف ۱.۶، فوکوس خودکار
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۴، فوکوس خودکار

از ویژگی‌های جالب هواوی P50 پرو این است که تمام ۵ دوربین این گوشی به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده‌اند. دوربین مونوکروم این گوشی نیز برای ثبت تصاویر سیاه و سفید به‌کار می‌رود، ضمن این‌که برای نورسنجی و افزایش بازه دینامیکی به بقیه دوربین‌ها کمک می‌کند.

تصاویر دوربین اصلی هواوی P50 پرو بهترین تصاویری هستند که از یک گوشی موبایل می‌توانید انتظار داشته باشید. این تصاویر ترکیب کم‌نقصی از نور، کنتراست و رنگ را در اختیار شما می‌گذارند و حتی اگر آنها را دو برابر بزرگ کنید، باز هم جزئیات در سطح قابل قبولی باقی می‌مانند. البته با این‌که تصاویر زیر بدون فعال‌سازی هوش مصنوعی گرفته شده‌اند، مقداری اغراق در اشباع رنگ‌های آبی و سبز در بعضی صحنه‌ها دیده می‌شود.

دوربین اولتراواید هواوی P50 پرو کیفیت مطلوبی دارد ولی از نظر بازه دینامیکی و سطح جزئیات به دوربین اصلی نمی‌رسد. هواوی پیش از این در گوشی P40 پرو سنسور فوق‌العاده‌ای را برای دوربین اولتراواید انتخاب کرده بود اما امسال به سنسور نسبتاً معمولی بسنده کرده است. با این حال تصاویر این دوربین در نور کافی کاملاً قابل قبول هستند و در سطح بهترین پرچمداران بازار از جمله گلکسی S22 اولترا یا آیفون ۱۳ پرو مکس قرار می‌گیرند.

دوربین تله‌فوتو هواوی P50 پرو یکی از بهترین دوربین‌های دنیای موبایل است و بدون هیچ‌گونه دردسری امکان بزرگ‌نمایی و تغییر قاب را در اختیار شما می‌گذارد. عکس‌های این دوربین در بزرگ‌نمایی ۳.۵ برابری بی‌نقص هستند و نمی‌توان ایراد خاصی از آنها گرفت. هواوی می‌گوید با این دوربین تا ۷ برابر می‌توانید بدون افت کیفیت زوم کنید اما جالب این‌که عکس‌ها حتی تا زوم ۱۰ برابری نیز کیفیت بسیار خوبی دارند. تصاویر زیر به‌ترتیب با زوم ۳.۵ و ۱۰ برابر گرفته شده‌اند.

هواوی P50 پرو به ساده‌ترین شکل ممکن، عکاسی شبانه با موبایل را برای شما به تجربه‌ای لذت‌بخش بدل می‌کند؛ کافیست گوشی را به سمت قاب موردنظر گرفته و دکمه شاتر را فشار دهید. عکس خروجی این گوشی بهترین عکسی است که می‌توانید از یک گوشی موبایل انتظار داشته باشید. حتی نایت‌مود هم تغییر خاصی در نتیجه ایجاد نمی‌کند.

دوربین اولتراواید هواوی P50 پرو نیز تمام تلاش خودش را می‌کند تا عکس‌های خوبی در شب بگیرد و در عمل نیز تصاویر این دوربین را می‌توانید به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با این حال روشن شدن بیش از اندازه قاب تصویر، نویز قابل توجه و جزئیات پایین، تفاوت‌های اصلی تصاویر این دوربین و دوربین واید محسوب می‌شوند.

دوربین تله‌فوتو هواوی P50 پرو معمولاً در محیط تاریک فعال نمی‌شود، ولی در غیر این صورت نیز به‌سختی می‌توانید عکس خوبی با این دوربین ثبت کنید. با این حال تلاش برای عکاسی با این دوربین در محیط تاریک گاهی اوقات نتیجه می‌دهد.

دوربین سلفی هواوی P50 پرو هم در دسته بهترین دوربین‌های سلفی دنیای موبایل قرار می‌گیرد. این دوربین از لنز عریض‌تری در مقایسه با رقبا استفاده می‌کند و حتی از فاصله بسیار کم هم می‌توانید سلفی بگیرید. البته سلفی از فاصله نزدیک به تغییر شکل چهره می‌انجامد. بنابراین پیشنهاد می‌کنم با استفاده از دکمه‌های تعبیه‌شده در اپلیکیشن دوربین، قاب را کمی ببندید و از فاصله دورتر عکس بگیرید.

باتری و شارژ

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

هواوی P50 پرو باتری ۴۳۶۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که در مقایسه با نسل قبل افزایش ظرفیت ۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی را تجربه کرده است. شاید این ظرفیت باتری به نظرتان کم بیاید اما طبق تجربه ما، با یک بار شارژ به راحتی از پس یک روز شارژ بر می‌آید و اگر نرخ رفرش نمایشگر روی ۱۲۰ هرتز باشد و عکاسی و بازی کنید، اواخر شب باید به سراغ شارژر بروید. تست باتری پی‌سی‌مارک هم عددی نزدیک به ۹ ساعت را نشان می‌دهد که نشان از شارژدهی حدودا یک روزه با استفاده معمول دارد.

هواوی P50 پرو از سوپر شارژ ۶۶ واتی و شارژ وایرلس سریع ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. برای بهره بردن از این قدرت شارژ، باید در کنار شارژر همراه گوشی، از کابل ویژه با امکان انتقال شدت جریان ۶ آمپر استفاده کنید. در عمل سرعت شارژ بسیار بالا است و گوشی در نیم ساعت از صفر تا حدود ۷۰ درصد شارژ می‌شود و شارژ‌ کامل هم حدود ۵۰ دقیقه زمان می‌برد که بسیار مناسب است.

جمع‌بندی

نقد و بررسی هواوی P50 پرو

هواوی P50 پرو برای بسیاری از کاربران، گوشی کامل و بی‌نقصی محسوب می‌شود. این گوشی کیفیت ساخت عالی، نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار قوی، دوربین‌های حرفه‌ای و سرعت شارژ بالا را در اختیار شما می‌گذارد و ترکیب این ویژگی‌ها، نیاز اکثر کاربران را برآورده خواهد کرد. با این حال برای کاربرانی که به سرویس‌های گوگل نیاز مبرم دارند و به‌شکل روزمره از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آن استفاده می‌کنند، هیچکدام از گوشی‌های هواوی گزینه مناسبی نخواهند بود.

پرچمدار جدید هواوی با قیمت حدود ۲۹ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد که قیمتی رقابتی محسوب می‌شود. اگر به اکوسیستم هواوی علاقه‌مند هستید و از دیگر محصولات این شرکت استفاده می‌کنید، P50 پرو می‌تواند تجربه شما از این اکوسیستم را کامل‌تر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

    دوتا چیز می‌تونه آدم‌ رو از خرید این گوشی منصرف کنه اولی عدم موجودی کافی دومی آیفون ۱۳ پرو مکس 😅

  • raminnnnnn
    raminnnnnn | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

    واقعاً از نظر طراحی و همچنین کیفیت دوربین چیزی از بقیه پرچمدار کم نداره و حتی بهتر هم هست. به نظرم پردازنده کایرن نه هزار از هشتصد و هشتاد و هشت قوی تر هست و پایداری بیشتر در بلند مدت داره. قیمتش در مقایسه با بقیه هم رده‌های خودش هم کناره.

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.