ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تجربه جالب فضانورد اروپایی: ایستگاه فضایی بین‌المللی بوی عجیبی می‌دهد

فضانورد اروپایی اسم بوی عجیب ایستگاه فضایی بین المللی را «عطر فضا» گذاشته و می‌گوید عادت کردن به آن چند روز طول می‌کشد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

«سامانتا کریستوفورتی»، فضانورد اروپایی می‌گوید ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) بوی عجیبی می‌دهد و عادت کردن به آن چند روز طول می‌کشد. وی اسم این بوی عجیب را «عطر فضا» گذاشته است.

کریستوفورتی با اشتراک‌گذاری پستی در شبکه اجتماعی تیک تاک به این موضوع اشاره کرده که وقتی چند ماه قبل برای پرواز دوم خود به ایستگاه فضایی بین المللی رفته، بوی بسیار عجیبی را حس کرده است. آن بوی عجیب وی را به یاد بوی اولین ماموریت‌اش انداخته و همه خاطرات پرواز اول را برایش زنده کرده است.

عطر فضا در ایستگاه فضایی بین‌المللی

این فضانورد اروپایی می‌گوید فضای ایستگاه بین المللی به گونه‌ای است که فضانوردان به سرعت و در عرض چند روز به بوی آن عادت می‌کنند و دیگر برایشان همه چیز عادی می‌شود و اصلا فراموش می‌کنند که آن مکان بوی عجیبی می‌دهد. البته وی اضافه می‌کند با وجودی که عادت کردن به بو آسان است، اما همچنان باید از سطل زباله و سرویس بهداشتی دوری کرد.

کریستوفورتی در مورد بوی ایستگاه فضایی توضیح بیشتری نداده است. اگرچه ISS به فیلترهای قدرتمندی برای تهویه هوا مجهز است که بوها را از بین می‌برد، ولی ظاهرا تجربه جالب این فضانورد نشان می‌دهد که بوهای عجیبی در آنجا وجود دارد که شاید برای برخی از فضانوردان قابل تحمل نباشد و با گذشت چند روز به حالت عادی بازگردد.

فضانوردان دیگری نیز به غیر از کریستوفورتی در مورد تجربه خود از بوی فضا اظهارنظر کرده‌اند. برخی از آنها می‌گویند فضا بویی مانند باروت یا ازن می‌دهد. برخی می‌گویند ظاهرا اکسیژن موجود در خلاء مربوط به لباس‌های فضایی است که چنین بویی را ایجاد می‌کند.

کریستوفورتی فهرستی از مکان‌های بدبوی ISS در ایستگاه فضایی را ارائه می‌دهد. یکی از قسمت‌های بدبو ایستگاه بین المللی فضایی محل نگهداری زباله‌ها و سرویس بهداشتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی