ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فقط 150 میلیون تومان؛ ماروتی سوزوکی آلتو K10 برای بازار داخلی هند معرفی شد

شرکت ماروتی سوزوکی از نسل جدید آلتو K10 پرده برداری کرد. این خودروی کوچک شهری برای بازار داخلی هندوستان توسعه یافته است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

شرکت ماروتی سوزوکی از نسل جدید آلتو K10 پرده برداری کرد. این خودروی کوچک شهری برای بازار داخلی هندوستان توسعه یافته و از قیمت بسیار پایینی برخوردار است. مدل پایه از این هاچبک ریز جثه ۳۹۹ هزار روپیه قیمت دارد که معادل تقریبا ۵ هزار دلار یا ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود.

ماروتی سوزوکی آلتو K10

ابعاد و طراحی بیرونی ماروتی سوزوکی آلتو K10

نسل سوم ماروتی سوزوکی آلتو K10 طولی برابر با ۳۵۳۰ میلی متر دارد. عرض، ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به ترتیب عبارت است از ۱۴۹۰، ۱۵۲۰ و ۲۳۸۰ میلیمتر. با چنین ابعادی باید گفت آلتو K10 اندازه‌ای مشابه با ام وی ام 110 یا دوو ماتیز دارد.

ماروتی سوزوکی آلتو K10

از نظر طراحی ماروتی سوزوکی آلتو K10 خیلی مدرن‌تر از نسل قبلی دیده می‌شود. مثل اکثر مدل‌های روز، جلو پنجره این هاچبک هم از ابعاد بزرگی برخوردار بوده و نمای جلو را کاملا تحت تاثیر قرار داده است. در این نسل خبری از خطوط تیز نیست و طراحان بیشتر از خطوط و حجم های ملایم استفاده کرده‌اند. شاید ترکیب جلو پنجره و چراغ‌های این خودرو شما را هم به یاد هیوندای i10 بیندازد.

نکته‌ منفی در طراحی ماروتی سوزوکی آلتو K10 به رینگ‌های کوچک آن مربوط می شود. این رینگ‌ها ۱۳ اینچی بوده و تناسبی با ابعاد خودرو ندارند. در نمای عقب طراحان احتیاط بیشتری به خرج داده و چراغ‌های چند ضلعی و سپر برآمده تنها المان‌هایی هستند که جلب توجه می‌کنند.

هاچبک هندی ژاپنی ماروتی سوزوکی آلتو K10 در شش رنگ مختلف به فروش می‌رسد. خریداران این هاچبک دو پکیج آپشنال Impacto و Glinto را پیش روی خود دارند. در صورت سفارش پکیج Impacto تزیینات رنگارنگ به خودرو اضافه می‌شود. در پکیج Glintio این قطعات کرومی هستند.

طراحی داخلی و امکانات

هرچند ماروتی سوزوکی آلتو K10 یک خودروی ذاتا اقتصادی است، اما کابین نسبتا بروزی دارد. البته همین ذات اقتصادی بودن، به وضوح در کیفیت متریال، به‌ویژه پلاستیک خشک داشبورد، خود را نشان می دهد. داشبورد این خودرو در قسمت میانی خود میزبان یک نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم اینفوتینمنت است. جالب اینکه این نمایشگر از سیستم مسیریاب بهره می برد و از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند.

فرمان آلتو K10 همان غربیلک موجود در مدل سلریو است و در پشت آن یک صفحه دیجیتال سرعت حرکت را به راننده نشان می دهد. شاید تعجب کنید که سیستم صوتی این هاچ بک اقتصادی دارای ۴ اسپیکر است.

ماروتی سوزوکی آلتو K10

در بخش ایمنی سیستم‌های آلتو K10  شامل مواردی مثل دو ایربگ، ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسورهای دنده عقب و قفل خودکار درها می‌شود. هرچند این سیستم‌ها کاملا ابتدایی به شمار می‌روند، اما با در نظر گرفتن قیمت وجود آنها را باید به فال نیک گرفت.

مشخصات فنی ماروتی سوزوکی آلتو K10

این هاچبک دو رگه بر اساس پلتفرم Heartect سوزوکی تولید می‌شود، پلتفرمی که شرکت ژاپنی در ساخت اکثر مدل‌های جدید خود از آن استفاده می‌کند. در زیر کاپوت یک موتور یک لیتری با توانایی تولید ۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۹ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نیروی تولیدی این موتور به وسیله گیربکس ۵ سرعته دستی و یا نمونه خودکار به چرخ‌های محور جلو ارسال می‌شود.

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، قیمت مدل پایه از آلتو K10 از ۳۹۹ هزار روپیه آغاز می‌شود. فول‌ترین نسخه این هاچبک هم ۵۸۴ هزار روپیه قیمت دارد. این ارقام به ترتیب معادل ۵۰۰۰ و ۷۳۱۹ دلار هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی