ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استیشن 5
تکنولوژی

آپدیت نرم‌افزاری پلی استیشن 5 منتشر شد؛ رزولوشن 1440p و قابلیت‌های دیگر

علاوه بر پشتیبانی از رزولوشن 1440p، این آپدیت شامل قابلیت ساخت لیست بازی و بهبود تجربه کاربری کنسول می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

سونی به‌روزرسانی نرم‌افزار جدیدی را برای پلی استیشن 5 ارائه کرده که از جمله ویژگی‌های قابل‌توجه آن می‌توان به رزولوشن 1440p و بهبودهایی در زمینه تجربه کاربری کنسول اشاره کرد.

با وجود این به‌روزرسانی، تمام دارندگان کنسول PS5 قادر خواهند بود تا بازی‌های خود را در تلویزیون‌ها و مانیتورهای سازگار، با وضوح 1440p و نرخ تازه‌سازی تصویر 60 و 120 هرتزی تجربه کنند. البته زمانی که بازی‌ها با رزولوشن 1440p اجرا شده باشند، دیگر از نرخ تازه‌سازی متغیر (VRR) پشتیبانی نخواهند کرد و این قابلیت فقط در وضوح 1080p و 4K کنسول کار می‌کند.

دیگر قابلیت‌های جدید پلی استیشن 5

پلی استیشن 5
قابلیت ساخت لیست بازی

به‌روزرسانی جدید PS5 همچنین یک لیست بازی به بازیکنان ارائه می‌کند که اساسا پوشه‌هایی برای دسته‌بندی بازی‌های مختلف است. با وجود این قابلیت، می‌توانید از صفحه مجموعه بازی‌های خود یک لیست جدید ایجاد کنید که هرکدام از آن‌ها شامل حداکثر 100 عنوان می‌شود. در مجموع نیز امکان ساعت 15 لیست وجود دارد و تمام بازی‌ها اعم از دیسکی و دیجیتال (و البته استریم) می‌توانند به آن‌ها اضافه شوند.

سونی همچنین ویژگی‌های اجتماعی جدیدی را به کنسول خود اضافه کرده است، از جمله امکان درخواست اشتراک‌گذاری صفحه از دوستان، بهبودهایی در تجربه کاربری (UX) پروفایل کاربران و گزینه‌ای برای کمک به دارندگانی پلی اسیتشن 5 که از طریق آن بتوانند یک بازی را در چت اجرا کنند.

علاوه بر این، اکنون در چت‌های گروهی می‌توانید استیکرها و پیام‌های صوتی را برای دیگران ارسال کنید.

پلی استیشن 5
بهبود جستجو اپلیکیشن یوتیوب در PS5

در نهایت، سونی همچنین در حال آزمایش قابلیت جستجوی صوتی بهبود‌یافته‌ای برای اپلیکیشن یوتیوب در پلی اسیتشن 5 است. با وجود این قابلیت، کاربران می‌توانند از دستورات صوتی ساد‌ه‌ای مانند «هی پلی استیشن، Spider-Man را در یوتیوب پیدا کن» استفاده کنند تا اپلیکیشن نتایج مربوط به آن را نشان دهد. این قابلیت اکنون فقط به زبان انگلیسی برای کاربران ایالات متحده و بریتانیا ارائه شده است.

اخیرا ویدیو کالبدشکافی کنسول جدید PS5 منتشر شده بود که به تغییرات طراحی داخلی و کاهش وزن آن و همچنین مصرف کمتر برق توسط کنسول نسل نهمی سونی اشاره داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی