ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کریپتوکارنسی

صرافی رمزارز کوین نیک مارکت به فعالیت خود پایان می‌دهد

در بیانیه کوین نیک مارکت، اینماد، عدم رگولاتوری و محدودیت‌های بانک مرکزی از اصلی‌ترین عوامل تعطیلی این شرکت یاد شده است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۲۱:۴۴

صرافی ارز دیجیتال «کوین نیک مارکت» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به فعالیت‌های خود پایان می‌دهد. در بیانیه این شرکت اینماد اجباری، عدم رگولاتوری و قانون‌گذاری این حوزه و محدودیت پرداخت‌های ریالی درگاه‌های صرافی‌ها از عوامل این تصمیم برشمرده شده است.

با وجود فراگیری ارزهای دیجیتال، هنوز دولت و مجلس نتوانستند گامی مثبت در راستای تنظیم‌بخشی تبادل ارزهای دیجیتال بردارند. هر از گاهی نیز محدودیت‌های جدیدی برای فعالین این حوزه ایجاد و به کسب‌وکارها آسیب می‌زند.

این امر موجب شد تا صرافی ارز دیجیتال کوین نیک مارکت تصمیم به پایان فعالیت خود بگیرد. تصمیمی که به اعتقاد مدیران این شرکت «سخت و ناگزیر» بوده است:

«سال‌هاست فقط اعلام می‌شود که در حال انجام بررسی قانون‌گذاری این حوزه هستند، اما هنوز با گذشت این همه وقت، هیچ خروجی‌ از این بررسی‌ها مشاهده نکرده‌ایم. نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط قانونگذاری، همان بهتر که ما هم نباشیم.»

بیانیه تعطیلی کوین نیک مارکت

در بیانیه کوین نیک مارکت، اینماد، عدم رگولاتوری و محدودیت‌های اخیر از اصلی‌ترین عوامل تعطیلی این شرکت یاد شده است. آن‌ها از مشکلاتی سخن گفته‌اند که فقط بیشتر و بیشتر می‌شوند و کنترلش از اراده‌شان خارج است:

«درگاه‌های پرداخت جدید ارائه ندادند. بهانه اینماد آوردند. بهانه عدم قانون‌گذاری آوردند. به‌تازگی هم برای پرداخت‌های ریالی درگاه‌ها محدودیت ایجاد کرده‌اند. در حال حاضر، در هر نهاد و اداره‌ای، یک کمیته اقتصاد دیجیتال و یا رمزارز وجود دارد که هیچ خروجی‌ ندارد. در نهایت با شرایط فعلی و با توجه به اینکه نگه داشتن دارایی مردم در پلتفرم کوین نیک مارکت در شرایطی که قانون مشخصی وجود ندارد و ریسک بسیار بزرگی را برای ما و برای مشتریان‌مان ایجاد کرده است، تصمیم گرفتیم با وجود همه سختی‌هایی که برای رشد این کسب‌و‌کار کشیده بودیم، ادامه فعالیت کوین نیک مارکت را متوقف کنیم.»

به اعتقاد آن‌ها پس از سه سال فعالیت، دیگر مذاکره و صحبت کردن درباره قانون‌گذاری حوزه رمزارز بی‌فایده است و فقط بار مسئولیت این مجموعه را به واسطه اعتماد مردم، سنگین‌تر می‌کند.

در انتهای این بیانیه، زمان‌بندی پایان فعالیت‌های کوین نیک مارکت ذکر شده است. واریز تومانی و رمزارز این پلتفرم طی 24 ساعت آینده متوقف خواهد شد و کاربران این شرکت بایستی تا پایان سال، دارایی‌های خود را برداشت کنند: «باوجود شرایطی که ذکر شد، امکان ارائه خدمت از طریق پلتفرم تبادل را میسر نمی‌دانیم، اما به صورت صرافی OTC، با توجه به اینکه دارایی کاربران نزد ما به امانت باقی نمی‌ماند، همچنان تا زمانیکه بتوانیم، به فعالیت ادامه خواهیم داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی