ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نکات مهم و ابزارهای مناسب تبلیغات در واتساپ

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در چت خصوصی واتساپ، یکسری پیام های تبلیغاتی دیده باشید، یا بدون اینکه خودتان بخواهید عضو برخی از گروه های واتساپی شده باشید و با خود فکر کنید تبلیغات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در چت خصوصی واتساپ، یکسری پیام های تبلیغاتی دیده باشید، یا بدون اینکه خودتان بخواهید عضو برخی از گروه های واتساپی شده باشید و با خود فکر کنید تبلیغات در این فضا اگر آسان و ارزان باشد چقدر جذاب خواهد بود. اما باید بدانید تبلیغات در واتساپ به سادگی و بدون داشتن آگاهی و ابزار لازم ممکن نیست زیرا واتساپ نمیخواهد کسی از پیام رسان آنها، برای تبلیغات کار خود استفاده کند. البته در این مقاله قصد نداریم اینکه سیاست های واتساپ در زمینه تبلیغات را بررسی کنیم بلکه قصد داریم با معرفی نکات مهم و ابزارهای مناسب تبلیغات در واتساپ، گامی در جهت آگاهی شما و کمک به شما در راه رسیدن به این هدف برداریم. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم در تبلیغات واتساپی

اولین و مهم ترین نکته در تبلیغات واتساپی، در اختیار قرار داشتن گزینه Report و Block برای گیرندگان پیام شما است. فرض کنید شما بخواهید یک پیام تبلیغاتی را برای افراد مختلفی ارسال نمایید. اگر آنها از پیام شما خوششان نیاید و شما را Block کنند و یا شما را به عنوان مزاحم به واتساپ Report (گزارش) دهند چه خواهد شد؟ قطعا اگر تعداد این بلاک و ریپورت ها زیاد باشد واتساپ خط شما را محدود یا مسدود خواهد کرد. پس اولین گزینه هوشیار بودن در زمینه روانشناسی متن پیام و انتخاب مناسب افرادی است که میخواهید پیام را برای آنها ارسال نمایید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. اما دومین نکته...

دومین نکته تعداد پیامی است که با هر خط در هر روز میتوانید ارسال کنید. واتساپ اجازه نـمی‌دهد با یک خط به تعداد نامحدود از افراد (که دلتان میخواهد) پیام ارسال کنید. البته واتساپ در زمینه افراد آشنا محدودیتی برایتان قائل نمیشود اما برای افراد غریبه محدود میگذارد. منظور از افراد آشنا و غریبه را در ادامه به شما شرح خواهیم داد.

افرادی که مخاطب تبلیغات خود در واتساپ قرار می دهید باید چه کسانی باشند؟

همانطور که به عنوان مهم نکته، پیش تر ذکر کردیم، قبل از هر کاری باید بدانید که می خواهید پیام تبلیغاتی خود را به چه کسانی ارسال کنید زیرا همیشه احتمال ریپورتی در کمین شما قرار دارد. لذا باید در این زمینه هوشیار باشید. افرادی را مخاطب قرار دهید که به حوزه کاری شما علاقمند هستند و یا احتمال میدهد که این افراد به محصولات و خدمات شما نیاز دارند، چرا که اگر این افراد را مخاطب قرار دهید به دلیل نیاز یا علاقه و ارتباطی که با موضوع کاری شما دارند بیشتر احتمال دارد به کانال، سایت یا پیج شما سر بزنند و مشتری شما شوند و از طرفی احتمال اینکه شما را ریپورت بکنند نیز بسیار کمتر خواهد بود. یک مثال منفی را برای شما ذکر میکنیم: فرض کنید شما، آقایان را هدف تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی خود قرار دهید. واضح است که در نتیجه این تبلیغات نه تنها فروشی نخواهید داشت بلکه ممکن است آقایان پس از دیدن این تبلیغات شما، خط تان را به واتساپ به عنوان مزاحمت گزارش دهند و خط شما محدود شود.

پس این که چه کسی را مخاطب قرار می دهید اولویت بالایی دارد.

اما چالش اینجاست که از کجا بفهمیم چه کسانی ممکن است به حوزه کاری ما علاقه مند باشند. در دنیای امروز پیدا کردن اطلاعات شخصی افراد آنقدر ها هم مشکل نیست، این که هر فرد چه عباراتی را در گوگل سرچ می کند، چه صفحاتی را فالو می کند یا عضو چه فروم ها و گروه هایی است. این اطلاعات در واتساپ نیز به راحتی قابل دستیابی هستند و با نگاهی به اعضای یک گروه خاص در واتساپ میتوان متوجه شد که این افراد دنبال چه هستند. پس با استخراج اطلاعات اعضای گروه هایی که رقیب شما یا مرتبط به زمینه کاری شما هستند می توانید به لیستی از افرادی دست یابید که پتانسیل این را دارند تا مشتری شما گردند. البته پیدا کردن گروه ها در واتساپ و ابزار مناسب برای استخراج شماره تلفن اعضای آنها نیز میتواند یک چالش کوچک باشد که در انتهای مقاله به راه حل های آن پرداخته ایم.

چه مدل متنی برای پیام تبلیغاتی در واتساپ مناسب است؟

بدیهی است که باید برای موفقیت در این مسیر باید وقت کافی صرف کنید. ما چند توصیه به شما میکنیم که شاید کمک کننده باشند:

هرگز بدون مقدمه چینی، سر اصل مطلب نروید. پیام خود را با سلام و احوالپرسی شروع کنید. بهتر است ذکر کنید که شماره یا آی دی مخاطب را از چه طریق به دست آورده اید زیرا بعضی افراد به خصوص خانم ها نسبت به این موضوع حساسیت دارند. لحن پیام باید گرم و صمیمی باشد. روی روانشناسی متن پیام کار کنید. طبیعی است که اگر گیرنده حس کند یک پیام صرفا تبلیغاتی دریافت کرده است هیچ توجهی به آن نشان نخواهد داد. پیام را عامه پسند نگارش کنید و در نهایت به این نکته مهم توجه کنید که شما اگر خودتان جای مخاطب بودید از این پیام چه حسی دریافت میکردید.

ابزار مناسب برای حل مشکل سقف ارسال با هر خط و دیگر موارد مرتبط

شاید از خود بپرسید چرا برای انجام کاری به سادگی ارسال پیام در واتساپ به ابزار مناسب نیاز دارم؟

مسئله این است که همین ارسال ساده پیام وقتی انبوه می شود محدودیت های واتساپ شامل حالش می شود و امکان انجام این کار به صورت دستی را از شما سلب می کند. شما باید به دنبال ابزار مناسبی باشید تا این محدودیتها را دور بزنید.

در ادامه به بررسی این محدودیت ها و معرفی ابزار مناسب خواهیم پرداخت.

گفتیم که واتساپ افرادی که میخواهید به آنها پیام ارسال کنید را به دو دسته تقسیم میکند:

  1. افراد آشنا

اگر بخواهید به افراد آشنا (منظور کاربرانی که قبلا به شما حداقل یک پیام به شما ارسال کرده اند یا شماره شما را در کانتکت های خود سیو دارند) پیام ارسال کنید، هیچ محدودیتی شامل حال شما نخواهد بود، و در طول یک روز، میتوانید به تمام مخاطبین خود پیام ارسال کنید.

  1. افراد جدید (ناشناس/غریبه)

اما برای افراد غریبه (منظور افرادی هستند که شماره شما را سیو نـدارند و تا کنون هیچ چتی با شما نـداشته اند) واتساپ اجازه نمی دهد، با هر خط در هر روز به بیشتر از 100 نفر، پیام خصوصی ارسال کنید. بدیهی است که این تعداد، رقم بسیار پایینی برای یک تبلیغات مؤثر میباشد، لذا می توانید با تهیه چندین خط مجازی یا واقعی، با هزینه ای جزئی تعداد ارسال های روزانه خود را افزایش دهید. در نتیجه، چالش بعدی مدیریت چندین خط برای امور تبلیغاتی است، چرا که کار با چندین خط برای ارسال پیام گروهی، استخراج شماره موبایل مخاطبین هدف از گروه های واتساپی، ارسال پیام به انبوه افراد در هر روز به صورت دستی، بسیار سخت و پیچیده است.

شما می توانید برای رفع محدودیت ها و عبور از چالش هایی که ذکر شد از نرم افزارهای تبلیغات در واتساپ (که مخصوص این کار تهیه شده اند) کمک بگیرید. این نرم افزارها قادر هستند با چندین خط کار کنند و به صورت خودکار و پیش از رسیدن به محدودیت های واتساپ، این خطوط را تعویض کنند و کار را با خط دیگری ادامه دهند. قابلیت مهمی که این نرم افزارها دارند استخراج تمامی اعضای واقعی از هر گروه واتساپی دلخواهتان است. این نرم افزارها  شماره موبایل اعضای گروه ها را در قالب یک فایل اکسل در اختیارتان قرار می دهند. این نرم افزارها می توانند پیام تبلیغاتی شما را به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت شما، به لیست افراد شناس و ناشناس و نیز به گروه های واتساپی مدنظر شما ارسال کنند.

معرفی نرم افزار کمک تبلیغاتی واتساپ

گفتیم که برای ارسال پیام گروهی در واتساپ نیاز به نرم افزار کمک تبلیغاتی واتساپ دارید. یک نمونه نرم افزار با کیفیت در این زمینه، نرم افزار تبلیغات در واتساپ کاربر مجازی است که تمامی امکانات مطرح شده در بخش قبلی را دارا میباشد. این نرم افزار با وجود ایرانی بودن (دارای نسخه انگلیسی و بین المللی بوده و) بخاطر کیفیت مطلوبی که دارد در بازار جهانی نیز محبوب و پر فروش است. تمام موارد گفته شده؛ نظیر سوییچ خودکار خطوط، استخراج شماره از گروه های واتساپی، امکان تعیین تعداد ارسال با هر خط و ... در این نرم افزار تعبیه شده است. به عبارتی، این نرم افزار، تمام امکاناتی که از یک نرم افزار کمک تبلیغاتی واتساپ انتظار دارید را بطور کامل پوشش میدهد. میتوانید خودتان به سایت سازنده این نرم افزار مراجعه کرده و امکانات کامل آنرا بررسی نمایید:

لینک سایت سازنده نرم افزار کمک تبلیغاتی واتساپ (با نام کاربر مجازی)

https://www.v-user.com/fa/محصولات/ربات-ارسال-پیام-انبوه-در-واتس-اپ

امیدوارم این مطلب به اندازه لازم، ابهامات موجود در راه تبلیغات در واتساپ را برایتان رفع کرده باشد. اگر سوالی دارید در بخش نظرات مطرح کنید پاسخگوی سوالاتان خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • abolfazlghm
    abolfazlghm | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    😎 😎

  • abolfazlghm
    abolfazlghm | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

    فقط اینکه مثه بقیه ربات ها نباشه؟؟اطمینانی هست بهش؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی