ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی سیستم تعلیق فوق پیشرفته DS در سال 2018

خودروهای فرانسوی و به خصوص سیتروئن، به راحتی سواری و کیفیت بالای سیستم تعلیق شهرت دارند، اما حتی در بین فرانسوی ها نیز سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک سیتروئن که در زانتیا نیز استفاده شده بود، تافته ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۵

خودروهای فرانسوی و به خصوص سیتروئن، به راحتی سواری و کیفیت بالای سیستم تعلیق شهرت دارند، اما حتی در بین فرانسوی ها نیز سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک سیتروئن که در زانتیا نیز استفاده شده بود، تافته ای جدا بافته است.

حالا مهندسین DS به عنوان شاخه لوکس کمپانی پژو سیتروئن، قصد دارند تا این تکنولوژی کلاسیک اما پیشرفته سیتروئن را به شکلی کارآمد تر ارتقاء دهند و مدل جدیدی از تعلیق عملکرد متغییر را ویژه خودروهای DS توسعه دهند.

تکنولوژی هیدروپنوماتیک سیتروئن براساس یک مدار روغن و چند گوی پرشده با گاز نیتروژن کار می کند، روغن نوسانات و ارتعاشات مسیر را به گاز موجود در گوی ها منتقل می کند و گاز نیز در نقش میرا کننده ظاهر شده و این نواسانات را جذب می کند.

CITROEN HYDROPENOMATIC

امکان کنترل ارتفاع خودرو و نرمی و سفتی فنربندی در کنار یکپارچه بودن مدار هیدرولیکی چرخ ها از نظر انتقال و جذب ضربات از جمله ویژگی های این تکنولوژی جالب و نسبتا پیچیده هستند.

DS-5

حالا مهندسان DS قصد دارند تا به جای سیستم سنتی و مبتنی بر گاز نیتروژن از مجموعه فنربندی برقی با کنترلر های الکترونیکی دقیق تر استفاده کنند، روشی که از نظر مکانیزم عملکرد توسط برخی خودروسازان آلمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

تاکنون جزییات فنی دقیقی توسط DS در باره این تکنولوژی منتشر نشده، اما با توجه به پیشینه تکنولوژی های سیتروئن و رقابت DS در بازار خودروهای لوکس، می توان انتظار توسعه مجموعه ای جالب و کم نظیر را از سوی این کمپانی داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad
    mehrdad | ۳ بهمن ۱۳۹۴

    چه عالی

مطالب پیشنهادی