ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن همپا؛ هم مسیرهای خود را پیدا و با آن ها همسفر شوید

آلودگی هوا این روزها در شهرهای بزرگ و صنعتی کشورمان بیداد می کند. این پدیده ویران کننده ضمن ضربه زدن به لایه اوزون، خطری جدی برای تندرستی مردمان مان و همچنین زیست بوم سیاره زمین به ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

آلودگی هوا این روزها در شهرهای بزرگ و صنعتی کشورمان بیداد می کند. این پدیده ویران کننده ضمن ضربه زدن به لایه اوزون، خطری جدی برای تندرستی مردمان مان و همچنین زیست بوم سیاره زمین به حساب می آید. وجود خیل عظیم خودروهای تک سرنشین، استاندارد نبودن آن ها و گه گاه نیز مشکلات سوختی از جمله دلایل اصلی آلودگی هوا هستند.

همه این ها را گفتیم تا مقدمه معرفی اپلیکیشنی تازه از راه رسیده را برای تان فراهم کنیم. استارت آپ نوپای همپا شو با شعار کاهش آلودگی و دوستی اقدام به ساخت اپلیکیشنی جالب و جذاب کرده است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در مسیرهای پر تردد خود مانند محل کار و یا دانشگاه، خودروی تان را با دیگر مسافران به اشتراک بگذارید؟

شکل گیری این سیستم که به آن Carpooling گفته می شود از جنگ جهانی دوم آغاز شد و امروزه در کشورهای غربی از رونق بسیار خوبی برخوردار است. در کشورمان نیز استارت آپ های کوچکی اقدام به ساماندهی این سیستم کرده بودند، اما باید گفت که هم پا شو با ارائه اپلیکیشن همپا برای پلتفرم های همراه گامی مهم در این زمینه برداشته است.

مطمئناً با اپلیکیشن های جنجالی اسنپ و تپ سی که چند ماهی می شود در میان کاربران ایرانی به محبوبیت رسیده اند، آشنایی دارید. این اپلیکیشن ها با ارائه سرویس های حمل و نقل و داشتن تعهدات صنفی، مسافران را در سطح شهر جا به جا می کنند.

بد نیست بدانید که همپا به هیچ عنوان یک سرویس حمل و نقل نیست، بلکه وظیفه آن فراهم کردن بستری رایگان برای معرفی صاحب خودرو (همران) و مسافر (همپا) به یکدیگر است. اگر همران هستید می توانید سفر خود را با جزئیات کامل در سیستم ثبت کنید تا مسافران دیگر با بررسی گزینه ها صندلی شان را در خودرو شما رزرو نمایند.

همپاها نیز کافیست با جستجو رانندگان هم مسیر، بهترین گزینه را انتخاب و صندلی خود را رزرو نمایند. در ادامه باید گفت که حتی قادر هستید برای دیگر دوستانی که با شما هم سفر هستند نیز در صورت نیاز صندلی رزرو کنید. علاوه بر این طرفین قرار داد باید برای داشتن سفری خوش و سلامت، قوانین تعیین شده از سوی همپا را تا پایان سفر رعایت نمایند.

هزینه سفر توسط همران تعیین شده و همپا تنها وظیفه پیشنهاد قیمت و معین کردن میزان کارمزد را برعهده دارد. در آخر نیز همپا با پایان یافتن سفر موظف است هزینه های محاسبه شده را از طریق اپلیکیشن مذکور برای همران واریز نماید. در آخر نیز بگوییم که همپا برای امنیت بیشتر بانوان این امکان را فراهم کرده تا خانم ها با فعال کردن گزینه مخصوص، تنها با بانوان دیگر هم سفر شوند.

همپا ضمن کمک به کاهش خودروهای تک سرنشین و در پی آن آلودگی، هزینه سفرهای داخل و خارج شهرتان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این در حالی است که می توانید در طی مسیر با چهره های جدید ملاقات کرده و دوستان جدیدی برای خود پیدا کنید.

همپا

همپا

سازنده: همپاشو قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۳ فروردین ۱۳۹۶

    لوگو شان هم خلاقانه است

  • بابک
    بابک | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

    هر روز و هر شب توی دیجیاتو هستم ولی تا حالا از خوندن مقاله‌هاش به اندازه این یکی لذت نبرده بودم، دمشون گرم، آفرین به این ایده.

    ضمنا از درگاه خداوند منان برای شفای دوستمون و دوستان امثال ایشون شفای عاجل تمنا میکنم.

  • علی
    علی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

    ۴ بار سفر رفته! ظاهرا خود سازندگان اینجا نظر دادن و عضو برنامه هستن! کلا ۴ نفر تو این اپ عضون نه سابقه سفر دارن و ... کد ملی هم راحت میشه دور زد... آدم بخواد همسفر پیدا کنه میره تو سایت couchsurfing که کلی ریفر و نظر وجود داره نه اپی که نه نظارت داره نه عضو...

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

    چخبر؟ مطمئنی خوبی؟
    خفاشا ماکارونی نمیخورن؟
    حتما اورانگوتان ها هم حوله میبافن؟
    حتما دکتر برو.
    در مورد برنامه هم باید بگم خیلی برنامه جالبیه و تاحالا ۲ تا سفر تقریبا ۴ ساعته به این شکل رفتم که بسیار خوب بوده همسفری که پیدا کردم. خیلی نسبت به تنها سفر کردن بهتره. پیشنهاد میکنم امتحانش کنید.

  • علی
    علی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

    واقعا خجالت آور درست کردن و انتشار و معرفی چنین برنامه ای! عکس تبلیغ دوتا آقا تو ماشین دارن لبخند میزنن بهم هم معنای خاصی میده! و در اروپا هم برای دوستیابی و ... استفاده میشه ...

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

      شما کلا جاده زندگیتون تو انحرافیه بزنید کنار

    • AMIR FARAJI
      AMIR FARAJI | ۱۱ فروردین ۱۳۹۶

      بدون شک ایشون یه دلواپس واقعی هست

مطالب پیشنهادی